Citat:
Ursprungligen postat av
atreyeri
Av någon anledning är jag inte förvånad över att få veta att du går omkring och håller ute armbågarna som en kyckling.
Armbågen träffar i huvudet i hög fart, klart det minst ska vara en 2:a. Machokulturen är fin, men när det börjar heta att spelare "får skylla sig själva" för att ha blivit tacklade så hårt att de åkt på en fraktur i ryggraden börjar det gå lite för långt.
"Heads up" var det ja, men vad hände med "Respekt för medmänniskor"?
Tänker mer på isen och när man tacklar, men du kanske tror jag kör skridskor på asfalten också
Jag bryr mig inte alls om skadan. Den är ganska orelevant i fråga om tackling är schyst eller inte. Ligger man lågt i banan så måste man titta upp när man har puck. Vi har tex Sandberg som är liten och åker extremt lågt, varför har han aldrig åkt på en sådan tackling tro?
Respekt för människor är att inte göra som Johan Forsberg, Oscar Hedman, Jämtin. Att inte ha kontroll på sin kropp och ut med armar och ben i onaturliga lägen. Tar vi bort tacklingar i hockeyn som dessa så är det innebandy på is vi spelar. Alltid tråkigt om människor blir skadade men vi måste lära unga spelare att inte titta på puck.
Citat:
Ursprungligen postat av
tcfmog
Som sagt, att säga att tacklade spelare får skylla sig själva är som att säga att våldtagna kvinnor får skylla sig själva.
Haha, verkligen. Ska hoppa ut på motorvägen och skylla på bilföraren som träffar mig. Tror du jag får bra skadestånd?