2014-12-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Vet att ni där uppe har lite konstiga kroppsdelar men vi vanliga har armbåge i ungefär den höjd Mcdonell har. Er spelare har sig själv att skylla. Tråkigt att ni blivit så klena och rädda för fysisk spel sedan filmarna satte ribban i ert spel.
Av någon anledning är jag inte förvånad över att få veta att du går omkring och håller ute armbågarna som en kyckling.

Armbågen träffar i huvudet i hög fart, klart det minst ska vara en 2:a. Machokulturen är fin, men när det börjar heta att spelare "får skylla sig själva" för att ha blivit tacklade så hårt att de åkt på en fraktur i ryggraden börjar det gå lite för långt.

"Heads up" var det ja, men vad hände med "Respekt för medmänniskor"?
Senast redigerad av atreyeri 2014-12-03 kl. 14:05.
Citera
2014-12-03, 14:20
Medlem
tcfmogs avatar
Som sagt, att säga att tacklade spelare får skylla sig själva är som att säga att våldtagna kvinnor får skylla sig själva.
Citera
2014-12-03, 14:33
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorak
Jaha... Kabanov borta till slutspel.

Han måste ju känna sig rätt dum över att skalla McDonnells armbåge nu. Eller så ville han bara ha lite mer tid för krogen.
Citera
2014-12-03, 14:51
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Av någon anledning är jag inte förvånad över att få veta att du går omkring och håller ute armbågarna som en kyckling.

Armbågen träffar i huvudet i hög fart, klart det minst ska vara en 2:a. Machokulturen är fin, men när det börjar heta att spelare "får skylla sig själva" för att ha blivit tacklade så hårt att de åkt på en fraktur i ryggraden börjar det gå lite för långt.

"Heads up" var det ja, men vad hände med "Respekt för medmänniskor"?
Tänker mer på isen och när man tacklar, men du kanske tror jag kör skridskor på asfalten också

Jag bryr mig inte alls om skadan. Den är ganska orelevant i fråga om tackling är schyst eller inte. Ligger man lågt i banan så måste man titta upp när man har puck. Vi har tex Sandberg som är liten och åker extremt lågt, varför har han aldrig åkt på en sådan tackling tro?

Respekt för människor är att inte göra som Johan Forsberg, Oscar Hedman, Jämtin. Att inte ha kontroll på sin kropp och ut med armar och ben i onaturliga lägen. Tar vi bort tacklingar i hockeyn som dessa så är det innebandy på is vi spelar. Alltid tråkigt om människor blir skadade men vi måste lära unga spelare att inte titta på puck.

Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Som sagt, att säga att tacklade spelare får skylla sig själva är som att säga att våldtagna kvinnor får skylla sig själva.
Haha, verkligen. Ska hoppa ut på motorvägen och skylla på bilföraren som träffar mig. Tror du jag får bra skadestånd?
Citera
2014-12-03, 15:26
Medlem
Citat:
Tänker mer på isen och när man tacklar, men du kanske tror jag kör skridskor på asfalten också

Jag bryr mig inte alls om skadan. Den är ganska orelevant i fråga om tackling är schyst eller inte. Ligger man lågt i banan så måste man titta upp när man har puck. Vi har tex Sandberg som är liten och åker extremt lågt, varför har han aldrig åkt på en sådan tackling tro?

Respekt för människor är att inte göra som Johan Forsberg, Oscar Hedman, Jämtin. Att inte ha kontroll på sin kropp och ut med armar och ben i onaturliga lägen. Tar vi bort tacklingar i hockeyn som dessa så är det innebandy på is vi spelar. Alltid tråkigt om människor blir skadade men vi måste lära unga spelare att inte titta på puck.
Att hålla ute armbågen när man tacklar en spelare är vårdslöst. Att tackla en spelare som hamnat lågt i banan är vårdslöst. Kabanov är inte en spelare som vanligtvis stirrar på puck. "Lära unga spelare att inte titta på puck" är jävligt enkelt att säga varje gång en spelare gör ett misstag. Tror det är dags att mynta in att vi måste "lära spelare att inte utnyttja situationer där motståndare kan åka på rejäla skador."
Citera
2014-12-03, 15:34
Medlem
Giggsys avatar
Det var ett jävla gnäll, tacklingen var klockren och inte alls oschysst för fem öre. Anledningen till att McDonell fick 2 min var för Kabanov skadade sig, och det var helt och hållet hans eget fel.
Citera
2014-12-03, 15:58
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Det var ett jävla gnäll, tacklingen var klockren och inte alls oschysst för fem öre. Anledningen till att McDonell fick 2 min var för Kabanov skadade sig, och det var helt och hållet hans eget fel.

Nej. McDonell ser att Kabanov är i ett utsatt läge. Han kommer med så hög fart hans kropp kan hålla och fullföljer med armbågen.

En ful tackling helt enkelt. Om du inte fattar det kan du lika gärna börja kolla på rugby.
Citera
2014-12-03, 16:04
Medlem
timmmys avatar
Citat:

Håller med, vi behöver hårdare spel inte tvärtom. Men det är såklart tråkigt att han utgick skadad, viktig pjäs för skellefteå. F.ö. riktigt kritisk till värvningen av den där trötta finnen som brynäs presenterade igår. Bengtzen har väl inte gjort någon glad ännu.
Citera
2014-12-03, 16:12
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:

Haha, verkligen. Ska hoppa ut på motorvägen och skylla på bilföraren som träffar mig. Tror du jag får bra skadestånd?
Helt annan sak, då väljer du medvetet att utsätta dig för den risken.
Citera
2014-12-03, 16:14
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Tacklingen kan vara klockren och regelrätt men ändå vårdslös.
Citera
2014-12-03, 16:16
Medlem
€rics avatar
Citat:
Helt annan sak, då väljer du medvetet att utsätta dig för den risken.
Det gör eran spelare också. Han kan aktivt välja att inte ta pucken och därmed inte behöva utsätta sig för risken att bli tacklad.
Citera
2014-12-03, 16:21
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

Nej. Alltså, nej. Är du dum i huvudet på riktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in