Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Det kan ju gå så här: tingsrätten dömer henne för mord. Sedan överklagas det givetvis
och när hovrätten ska fälla avgörandet så blir det på nåt vänster så att man nöjer sig med
en dråpdom och hänvisar till att tjejen varit i svår psykisk obalans och ger henne maxstraffet
10 år och så kommer hon ut igen efter drygt 6 år på Hinseberg, där hon troligen lär hamna.
När jag tippar den här utgången så har jag i färskt minne hur det gick med ett annat
uppmärksammat styckmordsfall, nämligen det i Boden 2013.
Somliga domstolar, särskilt vid hovrättsförhandlingar med ett gäng ledamöter uteslutande
bestående av jurister, tenderar att leta fram förmildrande omständigheter även när det
knappt finns några såna att egentligen tillgå som just i nämnda Bodencaset, och kan
mycket väl se att så sker även här med fallet i Askersund.
Så Jonna bruden har nog trots allt vissa chanser att slippa undan lindrigare än vad
hon verkligen förtjänar.
Man är luttrad vid det här laget...
Du är ju så blåst som inte kan tänka längre än näsan räcker, dina inlägg ser jag som några av de mest obegåvade i hela ABoK.
Du säger dig kunna jämföra Bodenfallet och Askersund och kallar dig luttrad
Det finns inga likheter och Jonna kommer åka på mord och inget annat i båda instanser fattar du väl ?
I Bodenfallet saknades bevis för att det inte skulle kunna vara dråp, det gör det knappast här ?
Dina gråtfärdiga slutsatser är får dig att framstå som fjollig.