2014-12-01, 17:13
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Ja, honom har vi ännu inte lyckats ersätta.

Kan det månne vara så att Brynäs sneglar på hemvändaren Johan Larsson kanske? Klagade ju tidigare om att han ville hem till Sverige (mellan raderna) igen och DIF ska ha varit intresserade.
Vore ett intressant tillskott till ligan helt klart.
Inte aktuell enligt vår sportchef.

Hoppas på en värvning i Braschscheeeesars klass till Brynäs.
Citera
2014-12-01, 17:27
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Ska ni värva? Tyckte mig läsa häromdagen att det var precis det ni inte skulle göra.

Jag slår vad om att Luleå Hockey kommer värva spelare senast före transferfönstret stänger - sätter du emot?

Citat:
Ursprungligen postat av mjafo
Tror ni Luleå tar 3p mot Frölunda på torsdag?

Luleås spel och trend jämfört med Frölundas spel och trend säger NEJ.

Däremot så bryter Frölunda alla lags trender, positiva som negativa - blir spännande vilket som.

För att inte tala om seriefinalen i borgen på lördag.

Hoppas också på mer speltid för Breacher, hoppas han tacklar ner hela Färjestad, oj vad dom kommer gnälla på tordsg på domarna och allt!

Så länge vi inte gör drastiska förändringar (får nya spelare in i truppen) kommer vi inte vinna några matcher alls. 17p på 24 matcher säger väl allt? Oroa dig inte, ni tar tre poäng på torsdag.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2014-12-01 kl. 17:30.
Citera
2014-12-01, 17:57
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag slår vad om att Luleå Hockey kommer värva spelare senast före transferfönstret stänger - sätter du emot?
Säkert.
Och sparka ut ett par stycken också?
Vilka hänger löst i så fall? En fågel som har haft några rätt förr twittrade nämligen om Hjelm nyligen.

Sportklubben gjorde ju lite plats i truppen här om dagen när James Sixsmith, Jesper Thärnberg och Andreas Larsson (tyvärr) fick lämna. Mähähöken säger att SSK "är på" Luciano Aquino (gärna för mig), men en schysst back som Hjelm vore inte heller fel då vi fått Kranjc skadad säsongen ut.
Citera
2014-12-01, 19:28
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Säkert.
Vilka hänger löst i så fall? En fågel som har haft några rätt förr twittrade nämligen om Hjelm nyligen.

Sportklubben gjorde ju lite plats i truppen här om dagen när James Sixsmith, Jesper Thärnberg och Andreas Larsson (tyvärr) fick lämna. Mähähöken säger att SSK "är på" Luciano Aquino (gärna för mig), men en schysst back som Hjelm vore inte heller fel då vi fått Kranjc skadad säsongen ut.
Varför fick Larsson lämna? Har han varit så dålig? Tyckte att han var grym i Brynäs förra året.

Hur är Hjelm i defensiven? Han är väl en offensiv back va?
Citera
2014-12-01, 19:59
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Varför fick Larsson lämna? Har han varit så dålig? Tyckte att han var grym i Brynäs förra året.

Hur är Hjelm i defensiven? Han är väl en offensiv back va?
Alexander Larsson menar ni väl? Ett tag förra året var han den enda bra spelaren i Brynäs och jag tycker det är jävligt synd att man inte gav honom kontrakt. Han var den första jag tänkte på när Enterfeldt skulle ersättas men tyvärr behövs väl en lite mer spetsspelare!
Citera
2014-12-01, 21:54
Medlem
JoshTees avatar
Fernholms säsong lär nog vara över.

Se om det blir Murray i DIF nu eller om de struntar i att ersätta.
Citera
2014-12-01, 22:06
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Alexander Larsson menar ni väl? Ett tag förra året var han den enda bra spelaren i Brynäs och jag tycker det är jävligt synd att man inte gav honom kontrakt. Han var den första jag tänkte på när Enterfeldt skulle ersättas men tyvärr behövs väl en lite mer spetsspelare!
Ja, oj. Läste lite snabbt och trodde det var Alexander han hade skrivit.

Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Fernholms säsong lär nog vara över.

Se om det blir Murray i DIF nu eller om de struntar i att ersätta.
Skulle Murray verkligen vara en förstärkning? Om nu Hjelm lämnar Luleå kanske det vore något?
Citera
2014-12-01, 22:08
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Ja, honom har vi ännu inte lyckats ersätta.

Kan det månne vara så att Brynäs sneglar på hemvändaren Johan Larsson kanske? Klagade ju tidigare om att han ville hem till Sverige (mellan raderna) igen och DIF ska ha varit intresserade.
Vore ett intressant tillskott till ligan helt klart.

Vilken dröm det hade varit. Signat Johan på ett långtids. Mmmmmm..
Citera
2014-12-01, 22:54
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Säkert.

Den som är på väg bort är ju Dixon.

Sen finns det ju så mycket rykten. Många tycker inte om Hjelm och då är det ju lätt hänt att rent önsketänkande förvandlas till rykten.
Citera
2014-12-01, 23:15
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Skulle Murray verkligen vara en förstärkning? Om nu Hjelm lämnar Luleå kanske det vore något?

Nä Murray skulle inte vara någon förstärkning mer än för vissa våldsrunkare och skulle ge extra mycket pr. Men spelmässigt nej tack. Tror vi klarar oss bra på de backarna vi har då Fernholm inte direkt varit någon ledande back då han spelat.
Hoppas ledningen satsar hårt på en ny förstacenter istället!
Citera
2014-12-02, 01:18
Medlem
LT10s avatar
Jag hoppas på Murray helt klart. Han är en av oss och ska få chansen att spela i Elitserien med föreningen där morfar är legend. Han kommer inte göra bort sig och med hans närvaro lyser frånvaron av grisar som Forsberg, Jämtin och Ledin.
Citera
2014-12-02, 08:40
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Och nu använder Färjestad Brashear för att locka publik, pajas. https://pbs.twimg.com/media/B3xm27AIQAAJ7WG.png

Det kommer nog de flesta lag att gøra, Modo är ju årets freakshow.

Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Jag hoppas på Murray helt klart. Han är en av oss och ska få chansen att spela i Elitserien med föreningen där morfar är legend. Han kommer inte göra bort sig och med hans närvaro lyser frånvaron av grisar som Forsberg, Jämtin och Ledin.

Murray behøver en isyta stor som en åtta-personers hiss før att hinna få tag i en motspelare, eller møjligen att det är avblåst. Inget som talar før en värvning där, dessutom var han väl direkt usel när han spelade sina enda seniormatcher i Sverige under lockouten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in