2014-11-30, 11:03
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Vad säger den franska polisen? Märkligt för övrigt att stjäla elektronik som enbart fungerar ombord på Mistral

Att de ryssar som finns där inte är misstänkta.
Personligen så tänkte jag genast på CIA.

Jag fick för övrigt inte något svar på mina frågor. Upprepar dem därför.

Personliga erfarenheter av "hela det gänget", av alla ryssar?
Om en finne stjäl, är alla finnar tjuvar då?

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Skall Moldavien bli ett Ukraina i miniatyr nu när valet där närmar sig. Redan har ju Putin försett grupperingar med vapen för att skapa kaos och död om proeuropeiska partier vinner valet. Putin är nog det största hotet mot fred och stabilitet i Europa sedan Hitler och Stalin härjade. Hur kunde det gå så fel i den ryska politiken?

Källa?

Jag själv ser det som ett betydligt större hot när militanta islamister i Syrien, Libyen m.fl. länder förses med vapen.
Citera
2014-11-30, 11:32
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag själv ser det som ett betydligt större hot när militanta islamister i Syrien, Libyen m.fl. länder förses med vapen.
Ganglere2 tycker att islamisterna i Syrien o Libyen är ett större hot mot Europas fred o stabilitet än Ryssland. Detta trots att Putin för stunden är i full färd med att rita om kartan i sydöstra Europa.
Men det kan man väl tycka om man tror att Syrien o Libyen ligger i Europa.
Citera
2014-11-30, 12:02
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Ganglere2 tycker att islamisterna i Syrien o Libyen är ett större hot mot Europas fred o stabilitet än Ryssland. Detta trots att Putin för stunden är i full färd med att rita om kartan i sydöstra Europa.
Men det kan man väl tycka om man tror att Syrien o Libyen ligger i Europa.

Ja, det tycker jag. Bara ett litet urval av artiklar följer här nedan.

http://www.friatider.se/islamister-tar-ver-dansk-fotbollsklubb
http://www.friatider.se/ytterligare-20-islamister-gripna-i-frankrike
http://www.exponerat.net/sapo-har-stoppat-45-misstankta-asylsokande-terrorister-i-ar/
http://www.exponerat.net/sd-motion-atgarder-mot-jihadresenarer-m-m/
http://www.exponerat.net/sd-jihadistresenarer-ska-kunna-goras-statslosa/
http://www.exponerat.net/sveriges-forsta-islamistiska-statsrad-och-det-muslimska-civilsamhallet/

Tar man hit kaoset så är det inte fred och stabilitet man får.
Fast det kan man väl blunda för och komma med trams som "tror att Syrien o Libyen ligger i Europa".

Ryssland är idag ett av få länder som är självständigt, inte lyder Washington, motsätter sig västerländskt samhällsnedbrytande skräp som prideparader, bögpropaganda, massinvällning av bidragsparasiter och krossandet av kärnfamiljen, står upp för traditionella värderingar, vill ha en multipolär värld, inte säljer ut sitt lands tillgångar o.s.v. Utan Ryssland så hade USA kunnat härja vidare som de har gjort allt sedan Sovjets fall. De står upp mot allt detta för att de kan göra det. Jag är säker på att även många andra länder skulle vilja det men inte alla har moder Rysslands styrka. Irak och Libyen var enkla mål. De hade båda ledare som ville gå ifrån dollarn. Ryssland och Kina vill det också. Dock så är de betydligt svårare att ge sig på.

Ryssland kan bli allas vår räddning. När nationalistiska partier tar över styret av de Västeuropeiska länderna, vilket jag hoppas på, då kan det ryska kärnvapenparaplyet vara ett effektivt, kanske vårt enda skydd mot "demokratibomber".
Citera
2014-11-30, 12:08
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memmo47

Berezovsky? Menar du oligarken som hänsynslöst rånade folket när det rådde fullständig anarki i Ryssland?

Är det femtekolonnaren A.Politkovskaja du menar? Hon som blivit mördad av en tjetjensk terrorist? Och vars mord var beställt av... Berzovsky? Visste du inte det?

Sluta tramsa.
Putin har stulit mer från ryska folket än någon annan, jag har redan länkat till källor. Och han har stulit minst 20 år av normal utveckling.
Femtekolonnare, lakejer, spioner, judar, hetsare, förrädare... Ni Putinoider har inget annat att komma med är förtal mot folk som vill se ett normalt Ryssland.
Citera
2014-11-30, 12:33
Medlem
Quipus avatar
Citat:

Källa?

Någon gång i framtiden kanske du samlar på dig livserfarenhet. Föga troligt dock när du tror sanningen finns på friatider och exponerat
Citera
2014-11-30, 12:40
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Någon gång i framtiden kanske du samlar på dig livserfarenhet. Föga troligt dock när du tror sanningen finns på friatider och exponerat

Vad var då osant i de artiklar som jag länkade till? Att "svenskar" och andra som bor i Europa åker och strider med islamistiska terrorister? Att de europeiska säkerhetstjänsterna ser dem som hot när de återkommer till Europa? Även Ryssland ser dylika personer som hot. Av förståeliga skäl. De har som kanske bekant erfarenhet av islamistiska våldsverkare.
Citera
2014-11-30, 12:47
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Vad var då osant i de artiklar som jag länkade till? Att "svenskar" och andra som bor i Europa åker och strider med islamistiska terrorister? Att de europeiska säkerhetstjänsterna ser dem som hot när de återkommer till Europa? Även Ryssland ser dylika personer som hot. Av förståeliga skäl. De har som kanske bekant erfarenhet av islamistiska våldsverkare.

Visst måste de personer ses som hot och helst buras in på obestämd tid och ort men de är mikrohot. På makronivå är Putin det stora hotet
Citera
2014-11-30, 13:27
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Visst måste de personer ses som hot och helst buras in på obestämd tid och ort men de är mikrohot. På makronivå är Putin det stora hotet

Ryssland och Sovjet före det har fört en bråkdel av de krig som USA fört under samma tid. Se bara på antalet anfallna länder under säg de senaste 20-30 åren. Serbien, Irak ett flertal gånger, Afghanistan, Libyen. De utför angrepp i Syrien, Jemen, Pakistan, Somalia, Sudan (eller där kanske det vanligtvis är deras lakejstat Israel) m.fl. Grenada, Panama, deras lakejer i t.ex. Colombia för ett nästan helt okänt krig med 50000 döda. O.s.v. För att bara nämna några.
Sovjet/Rysslands krigande är småpotatis i jämförelse. Inte ens om man räknar samman dem med länder som brukar kallas "onda" som Iran, Kuba, Nordkorea, Kina och några till, inte ens då så är det i närheten av USAs krigande. USA har bombat över 50 länder efter det andra världskriget!
Hotet kommer från väster.
Citera
2014-11-30, 13:37
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ryssland och Sovjet före det har fört en bråkdel av de krig som USA fört under samma tid. Se bara på antalet anfallna länder under säg de senaste 20-30 åren. Serbien, Irak ett flertal gånger, Afghanistan, Libyen. De utför angrepp i Syrien, Jemen, Pakistan, Somalia, Sudan (eller där kanske det vanligtvis är deras lakejstat Israel) m.fl. Grenada, Panama, deras lakejer i t.ex. Colombia för ett nästan helt okänt krig med 50000 döda. O.s.v. För att bara nämna några.
Sovjet/Rysslands krigande är småpotatis i jämförelse. Inte ens om man räknar samman dem med länder som brukar kallas "onda" som Iran, Kuba, Nordkorea, Kina och några till, inte ens då så är det i närheten av USAs krigande. USA har bombat över 50 länder efter det andra världskriget!
Hotet kommer från väster.

Dylikt anti USA trams får du ta i nån annan tråd.
Citera
2014-11-30, 14:06
Medlem
Citat:

Källa?

Tunga vapen är beslagtagna och "rebeller" flyr till Ryssland. Putins hantlangare finns även i Moldavien för att sprida kaos och oro i samhället. Frihet är ett hot, demokrati än värre, allt enligt Putins smala syn på omvärlden och den slutar aldrig förvåna. Eller ja, förvånad blir man kanske inte.
Citera
2014-11-30, 17:50
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Dylikt anti USA trams får du ta i nån annan tråd.

Det är helt relevant för tråden eftersom den behandlar rysk utrikespolitik och landet och dess ledare beskrevs som

Citat:
På makronivå är Putin det stora hotet

Då är det på sin plats att jämföra det "hotet" med verkliga sådana.
Är det "anti USA" att presentera kontrollerbar faktadet landets härjningar, ja då är jag väl "anti USA" då.

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tunga vapen är beslagtagna

Källa?

Citat:
och "rebeller" flyr till Ryssland.

Källa?
En hel del verkliga flyktingar (inte sådana "flyktingar" som Sveriges styrande släpper in) flyr till Ryssland, ja. Flera hundra tusen. Lustigt egentligen att de flyr till Ryssland, när det landet nu sägs vara så hemskt.

Citat:
Putins hantlangare finns även i Moldavien för att sprida kaos och oro i samhället.

Källa?

Citat:
Frihet är ett hot, demokrati än värre, allt enligt Putins smala syn på omvärlden och den slutar aldrig förvåna. Eller ja, förvånad blir man kanske inte.

Som ovan. Jämför Ryssland med "frihetens försvarare" USA. Spionerar på andra länder, ja t.o.m. på sina egna allierade och deras ledare. Vad var det nu för land som Snowden flydde till?
Citera
2014-11-30, 18:12
Medlem
Citat:
Det är helt relevant för tråden eftersom den behandlar rysk utrikespolitik och landet och dess ledare beskrevs som

Då är det på sin plats att jämföra det "hotet" med verkliga sådana.
Är det "anti USA" att presentera kontrollerbar faktadet landets härjningar, ja då är jag väl "anti USA" då.

Källa?

Källa?
En hel del verkliga flyktingar (inte sådana "flyktingar" som Sveriges styrande släpper in) flyr till Ryssland, ja. Flera hundra tusen. Lustigt egentligen att de flyr till Ryssland, när det landet nu sägs vara så hemskt.

Källa?

Som ovan. Jämför Ryssland med "frihetens försvarare" USA. Spionerar på andra länder, ja t.o.m. på sina egna och deras ledare. Vad var det nu för land som Snowden flydde till?

Nej någon räkmacka till sanningen ge jag inte, du får läsa och lära att mindre problem aldrig kan lösas med större problem. Nationalism a la Putin tillhör historiens soptipp trots hans försök att blåsa liv i fascistpartier runt om i Europa.
Endast dom enfaldiga tror ju på Ryssland som ett fredsbevarade land. Övriga ser vad Ryssland i dagsläget går för, ett aggressivt oberäkneligt land med enorma problem där Putin är ett av dom största.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in