2014-11-21, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
En härlig syn. Tack för länkandet av artikeln, kamrat!

Det är rörande att se en statsledare bli så glad över att folket förses med proteinrik mat. När såg man senast en svensk statsminister ens le åt en svensk framgång inom livsmedelsförsörjningsindustrin? Nej, vi har inte mycket att glädjas åt. Man måste avundas nordkoreanernas lycka av att ha en sådan delaktig ledare.

Bambu är naturmaterial och används flitigt i hela Asien för konstruktioner och projekt av skilda slag: alltid bambu, överallt bambu.

Många fler bilder:
http://kcnawatch.nknews.org/article/ev52
Varför ser man inga fiskmåsar eller andra fåglar? De borde ju flockas som hyenor när tusentals fiskar ligger öppet.
Citera
2014-11-21, 18:14
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Varför ser man inga fiskmåsar eller andra fåglar? De borde ju flockas som hyenor när tusentals fiskar ligger öppet.

Inte vet jag. Men kollar man på en youtube video som denna från Vietnam, där det ligger en massa fisk öppet, så ser jag inga fåglar heller.

https://www.youtube.com/watch?v=jVhACzxQncQ
Citera
2014-11-21, 20:49
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Photoshop, cut'n'paste. Varför skulle de överhuvudtaget ha fisken ligga så där öppet som du säger med tanke på fåglar etc. Det är väl därför det är bilder och ingen video.
Citera
2014-11-25, 20:30
Bannlyst
Citat:
Kim Jong-Un ilsknar till – efter FN:s beslut
Nordkoreas ledare Kim Jong-Un är ilsken efter att FN krävt att regimen ställs inför rätta.
Han planerar nu anti-amerikansk undervisning i skolorna – och kallar amerikaner för “kannibaler”, uppger The Telegraph.
Källa: http://www.expressen.se/nyheter/kim-jong-un-ilsknar-till--efter-fns-beslut/
Citera
2014-11-28, 00:26
Medlem
Jag kan inte vara den ende som lagt märke till Kim Jong Uns syrra. Sjukt het. Uppenbarligen blev hon promotad till en riktigt hög position idag (länk, länk). Hoppas verkligen rykterna om att hon kommer att ta över som diktator stämmer. Skulle vara en dröm att bli förtrykt av en sån brud
Citera
2014-11-28, 02:36
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Jag kan inte vara den ende som lagt märke till Kim Jong Uns syrra. Sjukt het. Uppenbarligen blev hon promotad till en riktigt hög position idag (länk, länk). Hoppas verkligen rykterna om att hon kommer att ta över som diktator stämmer. Skulle vara en dröm att bli förtrykt av en sån brud
Kvinnan på bilden i första länken är hans fru. I videon på CNN visar de upp en annan kvinna som ska vara systern.
Citera
2014-11-28, 02:38
Moderator
Unitys avatar
Citat:
De smarta fåglarna håller sig antagligen långt borta från svältande nordkoreaner.
Citera
2014-11-28, 12:43
Medlem
rex144s avatar
Den fete infantile Kim saknar karisma, så nu vill regimen promota en "princessa"
varje kunglig dynasti blir populär när man visar unga vackra fertila princessor,

samma sak gör regimen i Nordkorea, även om kummunism är emot dynastier
Citera
2014-11-28, 12:44
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
Källa: http://www.expressen.se/nyheter/kim-jong-un-ilsknar-till--efter-fns-beslut/

han planerar? haha, vad har då gjort de senaste 50 åren?

det blir ännu mer hjärntvätt
Citera
2014-11-28, 13:10
Medlem
Vi vet ju att NK är ett rent helvete att leva i men troligen kommer inte de värsta fram förrän regimen faller, typ nazityskland och uppdagandet av vad koncentrationslägren där gjort sig skyldiga till, eller för den del gulaglägren och massmorden där.
Citera
2014-11-28, 15:08
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Intressant. Ingen kommunistisk stat har väl tidigare haft en kvinnlig ledare, trots påstådd jämlikhetspolitik?

Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2014-11-28, 16:15
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Intressant. Ingen kommunistisk stat har väl tidigare haft en kvinnlig ledare, trots påstådd jämlikhetspolitik?

Rätta mig gärna om jag har fel.

hehe, man litar inte på kvinnor på det sättet, troligen är det machokultur..., hur kan man göra nån till ledare som blir själv påsatt? eller suger kuk?

men i Sovjet har man på 1930-talet låtitr kvinnor köra traktorer, (männen behövdes till att köra stridsvagnar)
men även bygga hus, det fanmns hela bygglag bestående av kvinnor, murare, snickare, etc. och ingen man i sikte, bara kvinnliga byggare, haha

männen behövdes i krig

även kvinnor krigade och kunde bli generaler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in