Citat:
Ursprungligen postat av
Simcon
UK 8,5 är euro 42, det stora glappet skulle väl snarare bero på att personen tvingas gå upp i storlek för att få bredden på skon, inte helt osannolikt om man har breda fötter.
Skulle väl rekommendera dig att mäta och kolla vad för storlek du bör ha med avseende på längden och bredden (Köpa skor utifrån ett omdöme om att du har storlek som skiljer två storlekar... är väl inte så vettigt). Sedan är väl frågan hur tight skon sitter, och i vilken ledd den är tight. Är det längden eller bredden?
Mätte foten nu när det ändå var kväll samt kollade alla skor jag hittade, och inser att jag bör skämmas för mitt skobestånd.
Fot 286mmx93mm (mätt tvådimensionellt)
Gant "Driving shoe" 45/10.5uk
Din sko derbys 45
Lack sko 43
Nike SB 45/10uk
Converse 44/10uk
Din sko ökenboot 44
Arbetssko 46
Adidas superstar 46/11uk
8.5an satt tight som fasen, obekvämt men inte smärtsamt. 10an var för lång iallafall. Stod inte vilken 'fit' det var på dom så gissar att det var normalvidd. Skall hitta ett ställe som har fler storlekar av den lästen och testa. Borde inte vara orimligt att någon av 9/9.5 sitter som gjutet.
Glad iallafall att jag inte beställde på måfå online =)
P.s -En av de vanligare sidorna som börjar på H har 20% rabatt nu under black friday ifall nån ville veta