2014-11-26, 19:27
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag vet att det öppnar upp för många att kalla mig för en okunnig idiot. Skiter väl jag i. Men jag tror att Juventus är ett lag som är redo att utmana. Kanske inte kunna gå hela vägen, men utmana på riktigt.

Det är klart att dom ska kunna utmana. Buffon, Chiellini, Pirlo, Pogba, Vidal och Tevez. Inga dåliga spelare direkt. Dessutom så måste dom göra det för att kunna bygga vidare. Gå hela vägen är ett mål för Juventus.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men först måste de ta sig vidare...

Ja, inte helt lätt har det visat sig. Förra året var det väl något i alla matcher utom en. Framförallt individuella misstag som Juve blev väldigt hårt straffade för. En Wiland som gjorde sin livs match. Sen lite domare, snö och träskyfflar på det hela.

Och nu är situationen inte riktigt som man vill ha den heller...
Citera
2014-11-26, 22:42
Medlem
JayGatsbys avatar
Helt okej match. Juve hade kontroll även om det tog ett tag innan det var klart.

"Tjuve"-snacket lär komma igång igen. Domaren var inte direkt fientlig mot Juve och han stod och kramades redan i spelargången...

Men men, 3 poäng till calcio. Ingen gruppseger, men men.
Citera
2014-11-26, 22:46
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Helt okej match. Juve hade kontroll även om det tog ett tag innan det var klart.

"Tjuve"-snacket lär komma igång igen. Domaren var inte direkt fientlig mot Juve och han stod och kramades redan i spelargången...

Men men, 3 poäng till calcio. Ingen gruppseger, men men.

En poäng säkrar avancemang oavsett resultat i Grekland.
Tappar grekerna poäng mot Malmö så är Juve vidare oavsett resultat i Italien.
För att vinna gruppen krävs seger med två mål mot AM. Då vinner man definitivt gruppen.
Citera
2014-11-26, 22:47
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
[H]an stod och kramades redan i spelargången...
Med spelare från båda lag, ska tilläggas ifall någon missade det.
Citera
2014-11-26, 23:13
Medlem
Ferry31s avatar
Mycket snack om domarskandal osv. Hur illa var det egentligen? Får erkänna att jag missade delar av matchen så kan ha missat något uppenbart.

Jag reagerade på att Juventus fick med sig många frisparkar på mittplan, medan MFF inte fick med sig liknande dombeslut. Är det att MFF inte får frispark när Juventus gör 0-2 som retat upp folk? Kan inte komma på något annat domslut som var direkt matchavgörande annars.
Citera
2014-11-26, 23:14
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Mycket snack om domarskandal osv. Hur illa var det egentligen? Får erkänna att jag missade delar av matchen så kan ha missat något uppenbart.

Jag reagerade på att Juventus fick med sig många frisparkar på mittplan, medan MFF inte fick med sig liknande dombeslut. Är det att MFF inte får frispark när Juventus gör 0-2 som retat upp folk? Kan inte komma på något annat domslut som var direkt matchavgörande annars.

Löjliga ursäkter bara. Det har varit en domarskandal i den här gruppen, och det var i MFF:s möte med grekerna. Då gick domsluten till MFF.
Citera
2014-11-26, 23:25
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Löjliga ursäkter bara. Det har varit en domarskandal i den här gruppen, och det var i MFF:s möte med grekerna. Då gick domsluten till MFF.

Kan tänka mig det, för jag känner inte att det var något speciellt. Minns att Proenca var domaren som gav Robben straff mot Mexiko i VM och det kan man och andra sidan snacka om matchavgörande, vilket man har all rätt att klaga över om man vill. Dombesluten jag reagerade på idag var möjligtvis något till Juventus fördel, men fortfarande inte tillräckligt för att skylla ifrån sig på. MFF förlorade för att de var sämre än Juve helt enkelt. Rättvist resultat tycker jag.

I den matchen fick Malmö definitivt en del med sig, men även där skulle det vara löjligt att skylla på domaren om man är Oympiakos-fan. MFF var bättre den matchen och Olympiakos fick skylla sig själva.
Senast redigerad av Ferry31 2014-11-26 kl. 23:29.
Citera
2014-11-26, 23:28
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Kan tänka mig det, för jag känner inte att det var något speciellt. Minns att Proenca var domaren som gav Robben straff mot Mexiko i VM och där kan man och andra sidan snacka om matchavgörande. Dombesluten jag reagerade på idag var möjligtvis något till Juventus fördel, men fortfarande inte tillräckligt för att skylla ifrån sig på. MFF förlorade för att de var sämre än Juve helt enkelt. Rättvist resultat tycker jag.

Den matchen fick Malmö definitivt en del med sig, men även där skulle det vara löjligt att skylla på domaren om man är Oympiakos-fan. MFF var bättre den matchen och Olympiakos fick skylla sig själva.

Jupp. Jag har lagt av att skylla på domaren både när jag spelar själv samt när jag ser "mina" lag. Ofta är man hemmablind, samt att det är lite lågklassigt.
Citera
2014-11-26, 23:30
Avslutad
Citat:
Mycket snack om domarskandal osv.

Citat:
Japp, ingen domarskandal. Johansson borde visserligen fått frispark och det var en straffsituation för MFF i första halvlek men ingenting som avgör matchen. Skulle dock vilja påstå att rött kort + två gula är lite i överkant för att man klagar på domaren när han faktiskt gjort fel... men hur som helst, ingen domarskandal.

X mot Atlético så är Juve klara oavsett resultat på Karaiskakis.
Citera
2014-11-26, 23:34
Medlem
Citat:
Malmös förlust mot Atletico var lika mycket domarskandal.
Citera
2014-11-26, 23:35
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Jupp. Jag har lagt av att skylla på domaren både när jag spelar själv samt när jag ser "mina" lag. Ofta är man hemmablind, samt att det är lite lågklassigt.

Samma här faktiskt. Det är ofta meningslöst och känns ändå bättre om man kan övertyga sig själv att rätt lag vunnit. Dock kan det bli lite jobbigt när man ska försöka rättfärdiga väldigt tveksamma och viktiga dombeslut, som förmodligen var felaktiga.
Citera
2014-11-26, 23:36
Medlem
Citat:

Det man störde sig på var ju att domaren blåste frispark för Juventus i exakt varenda närkamp. Däremot var det inget snack om att Juventus förtjänade att vinna. Man var många klasser bättre, som väntat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in