2014-11-26, 21:05
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Kanske lite halvt OT, men nu har det dykt upp så många namn med div. kopplingar, att jag måste försöka reda ut det:

Tristan Björling, deltagare i årets Idol hittades död i sin lägenhet i fredags. Ingen dödsorsak har angivits, varför självmord känns troligt.
Vewe har nämnts i tråden. Hon tycks ha haft en nära relation till Tristan (men de var inte ett par), och hon har på en del ställen på nätet anklagats för att vara ansvarig för Tristans död (?).
Vewe var tillsammans med en Simon Ljungblom, som begravdes i fredags - samma dag som Tristan dog. Vewe har anklagats även för Simons död (?).
Vewe har en treårig son, tillsammans med Arvid - som har ett förhållande med en Elias. Föräldrarnas relation tycks inte vara den bästa. Vewe (som sammantaget verkar vara hyfsat instabil) bor tillsammans med två personer, som jag uppfattar som Arvids bröder.

Har jag förstått saken rätt, eller har jag missförstått något? Vad är det som gör att grabbar i närheten av denna Vewe dör som flugor?

Det saknas en bro alltså...
Citera
2014-11-26, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanillj
men kolla hur grabben ser ut... inget självmord bara en korkad överdos... fattar väl en tre-åring räcker med att läsa syrrans inlägg så förstår man det.
Många av er jävla fördömande WT gör mig illamående

Sitta uttala sig utan att veta. Ni är tammefan så avundsjuka och patetiska så det finns inte på kartan.
Vem i den åldern har inte testat på droger?
Det gör inte pojken till narkoman.
Fan så spyfärdig jag är på somliga av er
..örk
Citera
2014-11-26, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Men vad är det för jävla politiskt korrekt svammel om att man själv bestämmer sitt kön?!
Hela hen-eran är så förbannat löjlig.
Att hela tiden leta upp nya krav på rättigheter o sträva efter rent idiotiska mål är så absurt.

Testa uppfostra dagens barn med SUNT FÖRNUFT så ska ni se att allt sånt här löser sig självt.

Tillbaka till Tristan, tack för bekräftelse om könsbytet, då återstår dödsorsak.
Om det är Spice så vore det väl istället bra om släkten kunde bekräfta det så om någon i övrigt korkad ungdom väljer att pga detta avstå ifrån Spice så är ju bra.

Hur ska man uppfostra bort transsexualism menar du? Man ska bara låta det bero alltså så det i närmare 100 % av fallen blir självmord?
Citera
2014-11-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Många av er jävla fördömande WT gör mig illamående

Sitta uttala sig utan att veta. Ni är tammefan så avundsjuka och patetiska så det finns inte på kartan.
Vem i den åldern har inte testat på droger?
Det gör inte pojken till narkoman.
Fan så spyfärdig jag är på somliga av er
..örk

Rätt många går genom livet utan att röra droger. Din slutsats säger mer om dig och ditt umgänge än om människor generellt.
Citera
2014-11-26, 21:21
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Oj, vad du kan mycket! XX och XY är ju verkligen avancerad nivå! Vad händer med könsidentiteten då om vederbörande är t.ex XXY? Sådant kan nämligen hända. Vet du om att ett foster som ska bli manligt kan stöta på svårigheter när det ska bli kille och därför kan processen avbrytas och fostret blir en tjej istället?
Efter en enkel sökning heter det Klinefelters syndrom och många andra olika syndrom men det sitter ju inte direkt i huvet. Men visst skulle det vara roligt om könet satt i skallen. Blir ju dock svårt att fortplanta sig med en filosofisk tanke. Slänger man på lite psykotiska tillstånd kanske det funkar.

Att döva sig med droger är inget fel alls då det är en av de största njutningar man kan ha i livet om man kan hantera det.
Citera
2014-11-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Kanske lite halvt OT, men nu har det dykt upp så många namn med div. kopplingar, att jag måste försöka reda ut det:

Tristan Björling, deltagare i årets Idol hittades död i sin lägenhet i fredags. Ingen dödsorsak har angivits, varför självmord känns troligt.
Vewe har nämnts i tråden. Hon tycks ha haft en nära relation till Tristan (men de var inte ett par), och hon har på en del ställen på nätet anklagats för att vara ansvarig för Tristans död (?).
Vewe var tillsammans med en Simon Ljungblom, som begravdes i fredags - samma dag som Tristan dog. Vewe har anklagats även för Simons död (?).
Vewe har en treårig son, tillsammans med Arvid - som har ett förhållande med en Elias. Föräldrarnas relation tycks inte vara den bästa. Vewe (som sammantaget verkar vara hyfsat instabil) bor tillsammans med två personer, som jag uppfattar som Arvids bröder.

Har jag förstått saken rätt, eller har jag missförstått något? Vad är det som gör att grabbar i närheten av denna Vewe dör som flugor?

Helt korrekt. Vewe har beskyllts för att ha sålt sin medicin samt spice till Simon. Vewe har enligt min vän även sålt droger till Tristan.
Sedan finns det teorier om att hon varit otrogen mot Simon vilket orsakade att han överdoserade med flit och dog, vilket inte känns speciellt trovärdigt då han i ett sms skriver att han vill ha tillbaka henne efter hennes "affär". En del tror till och med att hon fått båda att begå självmord, vilket känns ännu mer osannolikt.

Nu har jag ingen aning hur det egentligen ligger till och allt detta kan enbart vara ryktesspridning från Simons vänner.
Citera
2014-11-26, 21:26
Medlem
kicki.swedens avatar
Blev nyfiken eftersom jag inte hade en susning om vem killen var. Orkade inte läsa allt men fastnade
på Tomsblues inlägg......

Japp han är är nog faktiskt en av de största talangerna som vi haft i detta land.
Är Gotland ett eget land för jag hade ingen aning om vem han var..... En av de största talangerna? Menar du såna som kommer fram i dussinet i alla dokusåpor etc?

Du har inte hört talas om honom? Har du måhända bott under en sten?
Nä, jag bor i ett hus. Du då?

Hans namn har yttrats på allas läppar.
Mina läppar har han inte varit på, inte heller någon annans som jag känner till....

Tristan har haft en genomslagskraft utan dess like.
Aha !! Som Iprenmannen då?

Hans knivskarpa lyrik har fått mina ögon att tåras mången gång.
Jag gråter när jag skär lök.....

Han skulle precis axla Dylan som denna generations största poet...
Tror inte att nån i lilla Sverige ska sitta och inbilla sig att en ny-kändis som inte tycks ha gett ut just någonting i skivväg ska kunna jämföras med världsartisten Dylan, i alla fall inte om man ska anta att resten av världen hört talas om denna kille lika lite som jag..... och det tror jag att man kan anta

R.I.P. Trystan, må dina sånger alltid sjungas. Du är numera evigt ung.
Sött, men han är nog bortglömd innan nästa års Idol.... precis som stjärnskotten vanligtvis brukar bli

Mycket roande, inte att killen dött alltså, utan allt jävla svammel om hans "storhet". Kilen hade säkert kunnat bli bra, men oavsett om han tag livet av sig eller drog i sig nåt skit var det hans val så istället för att vissa skriver att man ska respektera honom kanske DE skulle ta sig en funderare på om de respekterar hens beslut att lägga ner för alltid....
Citera
2014-11-26, 21:29
Medlem
Varför pratar alla om att han var transsexuell?
Citera
2014-11-26, 21:37
Medlem
SYSTEMexes avatar
Orkar inte läsa igenom alla 31 sidorna... hur dog grabben?
Citera
Medlem
rakmackan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen.
Vad har det där med Tristans dödsfall att göra? Visa åtminstone lite respekt...

"lite tråkigt att ngn kolar"

Ville inte skriva "rip" som alla andra.

Dog han av överdos kan han fan ha att

Mvh!
Citera
Medlem
JazzMassaks avatar
Är det inte bra för personer som känner sig "vara i fel kropp" har den möjligheten att få byta till det "rätta"?
Antingen har du manliga eller kvinnliga genitalier. Det finns tydliga skillnader mellan män och kvinnor, att därför sträva efter att göra oss jämlika vore dumt. Med andra ord föds du som antingen eller, eller med någon syndrom som detta krockat i.
Vad man sen kan känna är en annan sak, men lika betydelsefull.

Låt det vara nu!
Citera
2014-11-26, 21:38
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakmackan99
"lite tråkigt att ngn kolar"

Ville inte skriva "rip" som alla andra.

Dog han av överdos kan han fan ha att

Mvh!

måste vart spice xp