Citat:
Alltså, Ebervall/Samuelssons teori som de för fram i Bombmannens testamente är att "ungraren Kolk" förmedlat mordvapnet, som härstammade från bröderna Kjellberg i USA, till Pettersson. Kolk sysslade normalt inte med vapenaffärer utan med narkotikahandel och Pettersson köpte narkotika från honom. En vapenexpert och rånare "Kalle P" var intresserad av det speciella vapnet och fick vid förfrågan hos Kolk veta att det tyvärr redan gått till Pettersson. Pettersson som ju tidigare inte använt skjutvapen behövde nu ett vapen för att kunna agera effektivare livvakt åt Tingström.
Ebervall/Samuelsson uppger själva i sin bok att de ändrat ett flertal namn, bl. a nämns inte bröderna Kjellberg vid sina rätta namn. Som jag förstår det heter därför inte "Kolk" verkligen Kolk och behöver ingalunda vara ungrare. Han beskrivs som en välkänd figur i undre världen.
Jag undrade därför om det kan vara så att ungraren Kolk = bulgaren Selj. Denne sysslade tydligen med narkotikaaffärer och var känd i undre världen.
Du och mvagrippa verkar haka upp är på det där med ungrare, men jag upprepar att så vitt jag förstår Ebervall och Samuelsson behöver det tips de fått inte infatta några ungrare.
I boken hittas "Kolk" mördad och ihjälslagen med ett järnrör bakom en transformatorstation i Fittja i maj 2006. Huruvida det är ett medvetet villospår för att dölja Kolks verkliga identitet vet jag inte, men annars är det väl en ledtråd till vem han är. Är "Kolk" istället identisk med Peter Imre Virag, så har författarna bytt hans dödsdatum och mordplats.
Ebervall/Samuelsson uppger själva i sin bok att de ändrat ett flertal namn, bl. a nämns inte bröderna Kjellberg vid sina rätta namn. Som jag förstår det heter därför inte "Kolk" verkligen Kolk och behöver ingalunda vara ungrare. Han beskrivs som en välkänd figur i undre världen.
Jag undrade därför om det kan vara så att ungraren Kolk = bulgaren Selj. Denne sysslade tydligen med narkotikaaffärer och var känd i undre världen.
Du och mvagrippa verkar haka upp är på det där med ungrare, men jag upprepar att så vitt jag förstår Ebervall och Samuelsson behöver det tips de fått inte infatta några ungrare.
I boken hittas "Kolk" mördad och ihjälslagen med ett järnrör bakom en transformatorstation i Fittja i maj 2006. Huruvida det är ett medvetet villospår för att dölja Kolks verkliga identitet vet jag inte, men annars är det väl en ledtråd till vem han är. Är "Kolk" istället identisk med Peter Imre Virag, så har författarna bytt hans dödsdatum och mordplats.
Ett sammanklipp om några av Pelle Svenssons insatser i MOP, tål att ses , speciellt hur hans manipulation av "bombmannen" Lars Tingström sk "testamente" gick till, tål verkligen att ses. Hans försök att binda Christer Pettersson till MOP kläs av ganska ordentligt.
https://www.youtube.com/watch?v=H1k_eOphPfk
Har visserligen ännu bara skummat uppgifterna i Eberwall/Samuelssons bok, men det faktum att dom bygger på Pelle Svings alster gör mig misstänksam. Hans komplott mot OP omfattade även namn som Sigge Cedergren, Harri Mikkalinna och ibland Hannu Hyttinen, trots att den senare sprängdes till döds i december 1983.
Ibland dyker också den gamle nazisten CG Borgenstierna som någon slags ideologisk hjärna åt mördarligan. Ingen av dessa förutom Sigge rör sig runt mordplatsen, och SCs första vittnesmål pekar snarare bort från CP.
Vad det inte så ofta talas om är Pelle Svings första MOP-teori. Sista veckan i augusti 1986 pekade han i Aftonbladet ut Scientologernas hemliga säkerhetstjänst som tänkbara gärningsmän. PS berättade om hur chockad han var över våldsanvändningen hos dessa och att han överlämnat alla uppgifter till PU. Kan inte komma ifrån tanken ätt PS ägnar sig åt en ganska avancerad form av PR. Mönstret känns igen från hans idrottskarriär, både som aktiv och ledare.
med Gro Harlem Bruntland. Olof Palme sa till Gro att han tyckte sig känna igen ansikten i publiken vid olika offentliga framträdanden.'