Citat:
Ursprungligen postat av
VemKom
Jag håller inte med. Frustration förklarar inte skadorna eller arten av misshandel. Sadism behöver inte vara sexuell till sin natur även om jag som de flesta andra sett för många amerikanska serier.
Jag tror de hade behandlat Yara exakt likadant om de haft bra ekonomi, varit ofrusterade och haft fina arbeten.
Sadism mot barn har mycket lite att göra med sociala omständigheter utan handlar främst om grava personlighetsstörningar. Och möjlighet att leva ut dessa.
Varför var det just Madi och Rami som lilla Yara skickades till? Det fanns(och finns)väl alternativa släktingar här i Sverige redan och som Yara hade kunnat skickats till i stället?
Eller gjorde/ gör det faktiskt inte det?
Yara har även utnyttjats av sina föräldrar, om än dessa båda kanske inte just misshandlat och/ eller sexuellt förgripit sig på Yara.
Men använd även av dessa, sina föräldrar, blev hon då lilla Yara.
Så här brukar det se ut annars också när ngn(barn eller vuxen)råkar så här illa ut och som Yara här gjorde, att det ligger osunda behov i botten.
Yara tycks komma från ett helt okej hem, så hur f- n förklarar man då hennes öde?!
Jo, som en enkel(i dubbel bemärkelse)biljett till Sverige.
Och biljetten in till Sverige är precis lika enkel den andra vägen också(läs här svenska myndigheters ansvar, och som dessa inte tar).