Kommer man inte sist är man inte sämst, viktigt rent principiellt. Det är så jag menar.
Jag är iofs inte lika säker på att vi blir det andra kvallaget. Vissa här är så negativa. Sedan har SHL-lagen en så otrolig fördel gentemot Allsvenska lagen att det knappast har någon betydelse vilket lag som blir näst sist och sist. Både Modo och Leksand känns för bra för att åka ut ändå.
På samma sätt som AIK seglar genom Allsvenskan eller?
Vad i helvete yrar du om? För det första är Modo ett mycket mer erfaret SHL-lag än vad AIK nånsin varit. Dessutom har inte Modo varit i närheten av att vara så kaxiga som AIK innan säsongsstarten.
Sedan har SHL-lagen en så otrolig fördel gentemot Allsvenska lagen att det knappast har någon betydelse vilket lag som blir näst sist och sist.
Jag har inte förstått det här. Vilken är den extra fördelen i år jämfört med tidigare då i stort sett ett shl-lag ryker varje år? En extra hemmamatch i kvalet tycker jag inte är otroligt.
Jere Karalahti var Jokerits bästa back mot Sankt Petersburg igår (14-11-20). Styrde och ställde i PP och var rejäl defensivt. Kan bli riktigt bra, HV. - Uffe Bodin
Senast redigerad av Emba 2014-11-21 kl. 12:01.