• 1
  • 2
2014-11-20, 07:38
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ta1fun
Verkar vara en vanlig svensson mamma. Varför skulle hon ha skulder till kriminella?

Det är Ludvika. Där har alla skulder till kriminella.
Citera
2014-11-20, 18:40
Medlem
Bägge gärningsmännen är mörkhyade med Afrikanskt utseende!

stod först att läsa både på dt.se och Dalademokraten innan de fick för sig att tabort just den delen.
Citera
2014-11-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knebep

stod först att läsa både på dt.se och Dalademokraten innan de fick för sig att tabort just den delen.
Yes, såg det jag med. Helt sjukt att de inte vågar skriva att de var negrer som gjort det.

Här finns det därimot med.
http://polisen.se/Aktuellt/Pressmedd...d-i-Ludvika-2/

EDIT: Rubriken borde ändras till: Kvinna rånad och bakbunden i sitt hem utanför Ludvika av 2 negrer.

Kommer flyttas högst upp på aktuella ämnen direkt
Senast redigerad av Ta1fun 2014-11-20 kl. 18:54.
Citera
2014-11-21, 10:07
Medlem
Karembeus avatar
http://www.dt.se/dalarna/ludvika/sig...rasbergs-ranet

Efter att ha förhört den kvinna som i måndags blev utsatt för ett grovt rån i sin bostad i Gräsberg, utanför Ludvika, har polisen under eftermiddagen i dag gått ut med signalement på de två gärningsmännen.
De uppges vara i 20-25-årsåldern, den ene något längre än den andre men omkring 180 centimeter långa.

Vilket lysande signalement av dt.se...

Polisen har nu av kvinnan fått signalement på gärninsmännen. Det ska vara två män i 20-25-årsåldern. Den ene var något längre än den andre, men båda omkring 180 cm långa. Båda var mörkhyade med ett afrikanskt utseende.

Bara börja leta på alla de nya asylboenden som etablerats i kommunen...
Citera
2014-11-21, 13:11
Medlem
Gräsberg ligger mittemellan asylboendet i Rämshyttan och Ludvika, en slump kanske :-0
Citera
2014-11-21, 18:43
Avstängd
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knebep

Shiit va mycket invandrarrelaterade grova våldsbrott,bara att acceptera,tills det händer en själv.
Citera
2014-11-21, 20:11
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
http://www.dt.se/dalarna/ludvika/sig...rasbergs-ranet

Efter att ha förhört den kvinna som i måndags blev utsatt för ett grovt rån i sin bostad i Gräsberg, utanför Ludvika, har polisen under eftermiddagen i dag gått ut med signalement på de två gärningsmännen.
De uppges vara i 20-25-årsåldern, den ene något längre än den andre men omkring 180 centimeter långa.

Vilket lysande signalement av dt.se...

Polisen har nu av kvinnan fått signalement på gärninsmännen. Det ska vara två män i 20-25-årsåldern. Den ene var något längre än den andre, men båda omkring 180 cm långa. Båda var mörkhyade med ett afrikanskt utseende.

Bara börja leta på alla de nya asylboenden som etablerats i kommunen...
dt.se har alltså valt att skriva en artikel med rubriken "Signalement på männen i Gräsbergs-rånet". Sedan utelämnar de signalementet.

De skriver dock i artikeln:

"Polisen är tacksam för tips om okända personer eller fordon, som rört sig i det aktuella området mitt på dagen i måndags. Tips kan lämnas via polisens växel, 114 14, eller på polisens hemsida."

Hur ska folk kunna veta vad som är ett intressant tips?

Vore jag polis så skulle jag sluta samarbeta med dt.se då de inte verkar vara ett dugg intresserade av att hjälpa polisen.
Senast redigerad av Schering 2014-11-21 kl. 20:13.
Citera
2014-11-21, 23:05
Medlem
Dt vilka hycklare......alla ska gilla olika... Och hela den smörjan... Varför inte behandla alla lika istället..... Men nä då ska medierna behandla vissa olika... Dom som gapar mest om skiten.... Fy fan sluta köp den skiten
Citera
2015-02-18, 18:29
Medlem
crimescenes avatar
Hmmm. Det är flera saker som inte stämmer med den här historien.
För det första så går BO ut och säger att GM är av afrikanskt utseende, men ingen i den lilla byn har sett några afrikaner. I den byn kan man med säkerhet säga att två afrikaner inte skulle gå osedda eller obemärkta. Speciellt med tanke på att det bevisligen fanns människor alldeles omkring brottsplatsen vid tidpunkten. Hur som helst, i nedanstående artikel - en intervju med BO så berättar hon att:
"– Jag satt i soffan och tittade på tv och tänkte ta en kopp kaffe och en macka.
Huset har ett flertal dörrar och den här dagen var det en dörr, den på gaveln, olåst för det är den dörren familjen vanligtvis använder. Plötsligt hörde Susanne att dörren öppnades.
– Jag är ganska rädd av mig och trodde att det var min man eller min son som ville skrämmas lite. Så jag satt kvar.
Bara några sekunder senare var det någon som med ett hårt grepp tog tag i hennes uppsatta hår och tvingade henne att böja sig fram."
Varför befarar hon att någon ska skrämmas just denna dag och varför sitter man då kvar så länge att två gärningsmän lyckas ta sig ända fram till henne där hon sitter i soffan, utan att titta bakåt?

Vidare i artikeln:
"Rånaren tog även Susannes ringar, halsband och armband samt hennes mormors guldsmycken. Hon blev sedan tvingad att fylla två kassar med sprit från barskåpet.
– Jag fick själv hämta kassarna och jag tog medvetet två tunna kassar och hoppades att dessa skulle gå sönder av tyngden."

Är det logiskt att i en sådan situation vara så beräknande att man väljer tunna kassar som ska gå sönder, och varför är det viktigt i sammanhanget?

Samt:
"– Jag var helt groggy, men jag visste att telefonen låg på soffans armstöd och jag lyckades åla mig dit. Jag fick loss två fingrar och fick tag i telefonen och med näsan tryckte jag på återuppringningsknappen. Jag visste inte vem jag hade ringt till senast, men någon svarade och jag ropade på hjälp."

Hur ropar man på hjälp genom näsan?

Det finns många frågetecken i den här storyn, jag skulle vilja höra polisens tankar i den här förundersökningen...

http://www.dt.se/dalarna/ludvika/jag...te-ga-ut-sjalv
Citera
2015-08-18, 14:22
Medlem
Ingen som kan få ut eller har ett FUP till detta ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in