2014-03-06, 12:26
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Snackade med en säljare på Media Markt förra veckan.
Han berättade att det kommer till sommaren OLED med 4K-teknik för ca 20k, då de apparaterna kommer börja massproduceras. Kan vara värt att vänta.

Det kan du glömma, om det inte var sommaren 2016 han menade.
Citera
2014-03-22, 11:35
Medlem
Som vanligt så glappar säljarnas käftar om saker de inte har någon aning om!
LG är de första med OLED-teknologin och något annat märke är inte i närheten av att släppa egna OLED's. Det kommer dröja MINST 2 år innan t.ex Samsung kommer ut med egna!
Under 2014 så kommer LG släppa 92" OLED's dock osäker om de kommer säljas som konsument-tv, och om jag inte hörde helt fel så kommer de även släppa en 105" OLED.
Citera
2014-03-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Snackade med en säljare på Media Markt förra veckan.
Han berättade att det kommer till sommaren OLED med 4K-teknik för ca 20k, då de apparaterna kommer börja massproduceras. Kan vara värt att vänta.

Har inte killarna på Elgiganten o.s.v. babblat om OLED och hur snart det kommer slå igenom i typ 5-6 år eller t.o.m. mer? Men skönt att det börjar röra på sig. Men kommer inte köpa någon förrän de når över 75" till ett rimligt pris då jag precis köpt en 80" och 55" o.s.v. känns löjeväckande små. Men så är det ju med allt man vänjer sig successivt vid större och större skärmar och om 15 år känns väl 80" som dagens 42".
Citera
2014-06-11, 13:43
Medlem
fitz-humes avatar
Jag noterar att Elgiganten har gått ut med en prissänkning på denna underbara skapelse - nu 29.990 kr. Frugan därhemma har inte stretat emot tanken på att köpa, dock vill jag vänta ett eller två år tills priset känns mer rätt.
Citera
2014-10-02, 21:52
Medlem
Har beställt en LG 55" 3D Smart OLED-TV 55EC930V för 20k...tyckte det var ett bra pris! Någon som har fått hem den och i så fall...vad tycker ni?
Citera
2014-10-19, 19:42
Medlem
Kafferastens avatar
Den här tv:n ser ju mäktig ut i butiken men demot man får se är ju något annat än vad det blir sen hemma när man kolla vanlig tv, så mycket fattar jag. Det jag tänkte fråga är er som har den hur funkar den till tv-spel eller som datorskärm? Bättre än dom bästa LED eller är det sak samma? Lite sugen på att skaffa ny tv till dator och tv-spel främst och vill gärna ha det bästa vad beträffar bildupplevelse
Citera
2014-10-22, 17:07
Medlem
Bilden är FANTASTISK!!! Du får inte bättre bild idag med LCD/LED. Kollar endast på BR-filmer och nedladdat material i 1080p. Kör alltså ingen vanlig tv via varken kabel eller dylikt. Du har hört det för och det är sant...svärtan och kontrasten är oslagbar. Nuff said!!!

Dock så spelar jag inte själv och gamers säger att tv:n har input lag på bla bla bla mililsekeunder vad det nu innebär för spelet i sig!? Som sagt...ingen gamer.

Såg att priset nu gått upp till 30k igen...20k var ett superpris! Bytte min Philips 4k tv mot denna och je ne regret rien

Köp köp köp
Citera
2014-10-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wanderleisilva
Bilden är FANTASTISK!!! Du får inte bättre bild idag med LCD/LED. Kollar endast på BR-filmer och nedladdat material i 1080p. Kör alltså ingen vanlig tv via varken kabel eller dylikt. Du har hört det för och det är sant...svärtan och kontrasten är oslagbar. Nuff said!!!

Dock så spelar jag inte själv och gamers säger att tv:n har input lag på bla bla bla mililsekeunder vad det nu innebär för spelet i sig!? Som sagt...ingen gamer.

Såg att priset nu gått upp till 30k igen...20k var ett superpris! Bytte min Philips 4k tv mot denna och je ne regret rien

Köp köp köp

Bästa pris 18 850 på prisjakt nu

Mitt nästa köp kommer absolut bli en oled tv, dock känner jag att jag vill vänta lite. Det känns lite tråkigt att LG har monopol, varför är det ingen annan tillverkare som pressar fram OLED apparater? Det borde väl vara kapplöpning? Vad jag har förstått så har Samsung också en OLED tv, men den verkar inte ha slagit på samma sätt och säljs inte i Sverige.

Om man läser här så verkar det vara LG ha grymma produkter på gång, en 77" 4k OLED hade inte varit fel. Väntar bara på att det ska bli en boom och lite konkurrens så att vanligt folk kan komma till också.
http://www.cnet.com/news/lg-prices-big-4k-oled-lcds-at-up-to-100000-eyes-on/
Citera
2014-11-20, 16:36
Medlem
M0tVinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanderleisilva

Köp köp köp

Inputlag är viktigt om man spelar för om det man ser på skärmen redan har hänt så att säga (att bilden inte kan visa det den som hänt förrän några ms senare) så kommer du inte kunna reagera på det i tid. I t.ex. snabba actionspel eller bilspel där reaktionsförmågan är viktig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in