2012-08-30, 23:43
Medlem
..
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.G
Jag fick också en liknande värk i ögat för några dagar sen. Värken satt i ungefär 2-3 dagar.

Det värker mest när jag rör ögat någorlunda snabbt åt något håll. Intensiteten var inte lika stor som din men det värkte iaf.

Som tur är det mesta borta nu. Vet faktiskt inte vad det kan vara.

EDIT: Det kanske bör tilläggas att jag natten innan värken kom gnuggade ögonen pga. trötthet innan jag sov. Så det kanske bara var träningsvärk.

Har just nu exakt samma prob.. Ett tryck bakom ögat (känns som en bubbla som typ växer sen går det över en stund och sen kommer det långsamt, långsamt långsaaamt igen) propp?!

mvh
Citera
2013-04-17, 22:00
Avslutad
Någon som har tips på snabba enkla knep att bli av med hortons huvudvärk? Jag verka ha det.. Alltid på höger hjärnhalva, bakom ögat.. Kan hålla på i en timme och massa tårar kommer.. Frustrerande och extremt jobbigt..
Citera
2013-04-18, 08:06
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Vill dela med mig av denna modiga snubbe. http://www.youtube.com/watch?v=fNouKvGCqIM&NR=1&feature=fvwp

Jag har samma smärttillstånd enligt läkarna då jag har en hjärntumör så känner igen mig mkt i hans video och bara att se hans plåga får mig att gråta och känna igen mig så. Djävla sjukdomar säger jag!
Citera
2013-04-20, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Någon som har tips på snabba enkla knep att bli av med hortons huvudvärk? Jag verka ha det.. Alltid på höger hjärnhalva, bakom ögat.. Kan hålla på i en timme och massa tårar kommer.. Frustrerande och extremt jobbigt..

Jag testade att täcka över höger öga.. Det är bättre nu. Kan det här bero på ett synfel tror ni?
Citera
2014-11-19, 15:52
Avslutad
Har erkänt att jag lider av Hortons huvudvärk. Idag på arbetet när en kollega kom in med en stark parfym kände jag stickningar i näsan ungefär som av stark senap. Sen kände jag hur högra hjärnhalvan fick lite värk som sen eskalera och runt ögat blev helt tårfyllt och kände en så stark värk att jag var tvungen att blunda med höger öga..

Tur för mig händer det oftast 1-2 gånger i månaden men i början när jag inte visste var det var, kändes det som ett helvete...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in