2014-11-18, 21:54
Medlem
slirrefirres avatar
Fick Brynäs låna Bäckis "medicin" under uppehållet eller?
Citera
2014-11-18, 21:55
Medlem
Jag borde inte vara förvånad egentligen och vi har vänt negativa trender förut men just nu ser jag ingen lösning på hur vi ska undvika kval. Dessutom är snart Leksand förbi oss också. Vi är ju starka i slutperioderna men det hjälper ju inte när vi hela tiden ger handicap. Jag vill inte vara tjatig så jag lämnar över frågan till nån av er modoiter här: Vad bör göras för att ta oss ur krisen?
Citera
2014-11-18, 22:02
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag borde inte vara förvånad egentligen och vi har vänt negativa trender förut men just nu ser jag ingen lösning på hur vi ska undvika kval. Dessutom är snart Leksand förbi oss också. Vi är ju starka i slutperioderna men det hjälper ju inte när vi hela tiden ger handicap. Jag vill inte vara tjatig så jag lämnar över frågan till nån av er modoiter här: Vad bör göras för att ta oss ur krisen?

Brynäs recept, alltså att göra ingenting, verkar ju inte funka för er i alla fall.
Citera
2014-11-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaconRosen
Frögren har verkligen underpresterat i Leksand. Känns lite som vinnarhungern är borta och att han ser detta som lite nedvärmning innan han lägger skridskorna på hyllan.

Okej, jag kan inte säga att jag är förvånad och hans -14 imponerar ju inte heller. Hittills en riktigt dålig värvning alltså, med tanke på att han inte lär spela gratis heller (även om det i och för sig var en pojkdröm som gick i uppfyllelse att komma till Leksand...).

Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Inte för intet vi gjort minst antal mål i serien och senaste 5 matcherna skjutit minst antal skott totalt, har saknats en riktig sniper och det är vad vi får in i Rajala.
Frögren som knappt orkar blålinje till blålinje innan han går på knäna?

Jo men det var lite det jag syftade på eftersom ni verkar fått inspiration från fjolårets Leksand. In med Frögren och ta med er Svedberg och Rönnberg så är slutspelsplatsen redan hemma!
Citera
2014-11-18, 22:44
Medlem
Displaceds avatar
Skönt att mosa Luleå. Var det rättvist? Såg bara första perioden.
Citera
2014-11-18, 22:52
Medlem
B-Dawks avatar
Riktigt skönt med tre poäng borta trots att laget för en rent ut sagt usel match ur offensiv synvinkel. Men i nuläget är poängen så mycket viktigare än skönspel så jag tar det.

Pogge visar återigen att det är honom man ska satsa på av målvakterna. Ska även bli riktigt kul att se vad Toni Rajala kan uträtta i Färjestad. Förhoppningsvis stordåd.
Citera
2014-11-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Skönt att mosa Luleå. Var det rättvist? Såg bara första perioden.

Jodå. Vi gör en av säsongens sämsta men Brynäs hade rätt bra fart också. Kedjan med Brodin, Enterfeldt och någon till var kvällens behållning. Lassinantti gjorde en och annan svettig räddning också. Våra backar borde nån dra i örat.
Citera
2014-11-18, 22:57
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Jodå. Vi gör en av säsongens sämsta men Brynäs hade rätt bra fart också. Kedjan med Brodin, Enterfeldt och någon till var kvällens behållning. Lassinantti gjorde en och annan svettig räddning också. Våra backar borde nån dra i örat.

Idag är försvarsspel något som bedrivs av hela laget.
Citera
2014-11-18, 23:01
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Gott så.

Ska man jubla eller... jubla?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article19879964.ab
Citera
2014-11-18, 23:05
Medlem
siryessirs avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/vaxjo/article19879974.ab

Citat:
Förlora hockeymatcher kan jag ta. Det som gör mest ont i hjärtat är hur grabbarna inte ställer upp för Lassinantti, som varit helt fantastisk och sett till att vi tagit några vinster. De slänger ut han och Brynäs får göra som de vill, säger Fagervall och fortsätter:
– Det ger inte Joel något understöd, Brynäs får göra som de vill och det smärtar mest. Sättet de behandlar sin målvakt på gör mer ont än själva förlusten.

Mycket välförtjänt sågning.

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Gott så.

Ska man jubla eller... jubla?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article19879964.ab

Hur vore det om du någonsin kunde skriva vad länken handlar om? Varenda gång du länkar något så är det en länk och någon kort diffus kommentar.
Senast redigerad av siryessir 2014-11-18 kl. 23:11.
Citera
2014-11-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/vaxjo/article19879974.ab

Mycket välförtjänt sågning.
Där har anders Forsberg något att ta lärdom av.
Citera
2014-11-18, 23:07
Medlem
19.53...river upp gamla sår, helvete.

Eloge till Pogge, grattis FBK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in