2014-11-17, 18:35
Bannlyst
Jag förtår inte hur många gånger man ska trycka på den sprayen eller om jag läst det rätt. För varje gång jag trycker så får jag ändå lagom mycket känns det som.

''Efter att ha riktat sprayhuvudet mot mitten av den yta som ska behandlas tryck in pumpkolven en gång och sprid ut Minoxidil Orifarm Forte med hjälp av fingertopparna över hela den yta som ska behandlas. Genomför denna procedur 10 gånger för att applicera en dos dvs 1 ml av lösningen.
Tvätta händerna ordentligt efteråt.''

Ska jag spraya en gång o sen smeta ut det o sen upprepa proceduren igen efter att jag smetat ut det med fingertopparna?

Jag har börjat tappa hår på båda sidorna på huvudet. Så det betyde ratt jag ska spraya 2 gånger? Känns det ej väl mycket? Eller har jag missuppfattat det?
Citera
2014-11-17, 18:37
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Jag brukar spraya sju gånger i följd över skalpen och sedan massera in det i hårbotten. Detta gör jag två gånger om dagen.

Edit: Vilken styrka har du på lösningen? 2% eller 5%?
Citera
2014-11-17, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Krenz
Jag brukar spraya sju gånger i följd över skalpen och sedan massera in det i hårbotten. Detta gör jag två gånger om dagen.

Ser ej? denna har jag http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=245805 köpte den idag. Tar den ej slut snabbt? Den ska räcka i en månad har jag hört?
Citera
2014-11-17, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Krenz

Tror 5%. Då jag har denna http://www.nordichair.se/haravfall/lakemedel-mot-haravfall/oripharm-minoxidil/
Citera
2014-11-18, 16:15
Bannlyst
somebooody´?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här