2014-11-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Det är du själv som erkände att jag kom billigt undan på bokningen , och du är fullt medveten om att du inte kunde hitta billigare

World Venture har ingen produkt som fungerar - skulle den fungera skulle vi se reklam för detta och det finns inte...

Produkten bygger endast på pyramidspelet där man raggar andra försäljare och ingenting annat.

Helt rätt att jag inte kunde hitta billigare. Då går det att använda Pricepledge för att växla upp detta ytterligare.

Först hittar du en billigare resa. Matchar denna mot priset hos Dreamtrips. Sedan växlar du upp detta med 150 %.

Jag tror att du har missat hela grejen med produkten. Är du duktig på att hitta billigare resor så kan du använda Dreamtrips som katalysator för att resa ännu mer för samma pengar...
Citera
2014-11-17, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Helt rätt att jag inte kunde hitta billigare. Då går det att använda Pricepledge för att växla upp detta ytterligare.

Först hittar du en billigare resa. Matchar denna mot priset hos Dreamtrips. Sedan växlar du upp detta med 150 %.

Jag tror att du har missat hela grejen med produkten. Är du duktig på att hitta billigare resor så kan du använda Dreamtrips som katalysator för att resa ännu mer för samma pengar...

Men sluta jiddra och beblanda dig med "Pricepledge" - jag hittar billigaste flygstolen iallafall..
Du säger emot dig själv med "Jag inte kunde hitta billigare" - sen - "Först hittar du en billigare"

Nej - jag kunde inte hitta billigare än det jag hittade - och det är jag nöjd med.
Jag lägger inte ner mer tid när jag vet att jag endast kommer att komma c:a 5-10 Euro ner i pris...
Och detta handlar till 99% om en förhandlingsfråga med hotellet för att tjäna 50-100 Sek...

Tillbaka till "Fantasi produkten" som WV försöker ha...

Det är ingen produkt - det är ett lurendrejeri...

En (normal) privatperson kommer aldrig att prenumerera på ett "Rabattkort" oavsett vilken produkt det än gäller , och speciellt inte till en årskostnad av c:a 4.000 Sek (snitt per år...).
Och detta speciellt eftersom "medelsvensson familjen" inte lägger mer än c:a 15k Sek på en semester på två års basis.

Eftersom WV vill att denna familj skall prenumerera på ett rabattkort för en kostnad på 8.000 dessa två åren så finns det bara kvar c:a 7.000 Sek för "medelsvensson familjen" att resa för...

Så - tyvärr - produkten suger verkligen "åsneballe"
Citera
2014-11-17, 17:36
Medlem
Citat:
Men sluta jiddra och beblanda dig med "Pricepledge" - jag hittar billigaste flygstolen iallafall..
Du säger emot dig själv med "Jag inte kunde hitta billigare" - sen - "Först hittar du en billigare"

Nej - jag kunde inte hitta billigare än det jag hittade - och det är jag nöjd med.
Jag lägger inte ner mer tid när jag vet att jag endast kommer att komma c:a 5-10 Euro ner i pris...
Och detta handlar till 99% om en förhandlingsfråga med hotellet för att tjäna 50-100 Sek...

Seriöst, utan att kunna något om produkten så sågar du den... Förstår varför du har ont om pengar...

Citat:
Tillbaka till "Fantasi produkten" som WV försöker ha...

Det är ingen produkt - det är ett lurendrejeri...

En (normal) privatperson kommer aldrig att prenumerera på ett "Rabattkort" oavsett vilken produkt det än gäller , och speciellt inte till en årskostnad av c:a 4.000 Sek (snitt per år...).
Och detta speciellt eftersom "medelsvensson familjen" inte lägger mer än c:a 15k Sek på en semester på två års basis.

Eftersom WV vill att denna familj skall prenumerera på ett rabattkort för en kostnad på 8.000 dessa två åren så finns det bara kvar c:a 7.000 Sek för "medelsvensson familjen" att resa för...

Säger mer om dig som person. Du hittar på en massa "sanningar" på grund av att du själv har dåliga inkomster.

Här kan du läsa några år gamla FAKTA om svenskars resande:

http://www.vagabond.se/artiklar/nyheter/20130528/sa-reser-svenskarna

Vi var själva i Grekland hela familjen för två månader sedan. En Dreamtrip där vi använde hela vår "kostnad" för Dreamtrips points och ändå åkte typ till halva priset mot de som fortfarande tror att charter eller andra paket är billiga.

Du är värd mer som människa. Se till att ta dig i kragen och skaffa dig ett jobb som ger större inkomster eller hitta andra sätt att skapa inkomster så att du kan leva ett rikare liv.

Din bittra uppsyn en bara ett svar på en fattig själ. Lev väl.
Citera
2014-11-17, 18:05
Medlem
Den som värvar 4 personer behöver inte betala medlemsavgiften på ca 330/mån men får resa för motsvarande, stämmer det?
Citera
2014-11-17, 21:35
Medlem
Citat:
Inte en aning eftersom jag bara är kund. Använder medlemskapet för att resa privat. Använder även mitt konto för att boka alla företagsresor där jag jobbar. Både mina egna företagsresor och övriga anställdas då detta blir billigare än att använda den affärsresebyrå som tidigare skinnade oss på pengar.

Eftersom vi har både resande säljare och servicekillar som ligger ute stora delar av veckan är någon hundralapp per hotellbokning och några tior på varje flygbiljett ganska mycket pengar när snart året skall summeras i bokslutet.

Men det finns ju dem i denna tråd som tycker att det inte är billigare att Dreamtrips...
Men du måste väl hålla med om att det är så att de flesta som går med gör det för att kunna göra business av det nån gång i framtiden och hur många lyckas med det....
Citera
2014-11-17, 21:46
Medlem
Citat:
Seriöst, utan att kunna något om produkten så sågar du den... Förstår varför du har ont om pengar...

Säger mer om dig som person. Du hittar på en massa "sanningar" på grund av att du själv har dåliga inkomster.

Här kan du läsa några år gamla FAKTA om svenskars resande:

http://www.vagabond.se/artiklar/nyheter/20130528/sa-reser-svenskarna

Vi var själva i Grekland hela familjen för två månader sedan. En Dreamtrip där vi använde hela vår "kostnad" för Dreamtrips points och ändå åkte typ till halva priset mot de som fortfarande tror att charter eller andra paket är billiga.

Du är värd mer som människa. Se till att ta dig i kragen och skaffa dig ett jobb som ger större inkomster eller hitta andra sätt att skapa inkomster så att du kan leva ett rikare liv.

Din bittra uppsyn en bara ett svar på en fattig själ. Lev väl.

Tack för artikeln (Gammal , men lite aktuell fortfarande)

Bara ingressen i artikeln talar totalt emot WVs produkt och koncept...

Den svenska genomsnittsresenären är till hälften man, till hälften kvinna, åker mest till Spanien, reser med en partner och ett halvt barn, väljer flyget hellre än bilen och tåget, är borta i nio dagar, kommer från ett hushåll som tjänar 50 procent mer än Medelsvensson och gör av med 7 800 kr/person på sin semester.

De resor som jag hittade , 6 stycken , så gällde 5 stycken av dessa 6
3 eller 4 dagars vistelse (Alltså föll dessa)
den 6:e låg inom fel datum intervall - dock 7 dagar som eventuellt skulle kunna passa

Sedan tittar vi på summan 7800 per person.

7800*2,5=19500:- totalt på semestern.
Av dessa så drar vi av 5000 i "fickpengar"
Då återstår det 14500 som denna familj lägger ner på Flyg + boende...

Nu kommer kruxet...

OM familjen är så korkade att dom prenumererar på WV så tappar dom 4.000 så gör detta att denna "medelsvensson familj" endast har 15.500 totalt på semestern
Om vi drar av 5000 i fickpengar
Då återstår det endast 10500 som denna familj kan lägga ner på Flyg + boende (2 vuxna och ett halvt barn...)

Nu gjorde jag en slagning på Dreamtrips i perioden 1 April till sista April...

Samtliga ligger på 2-4 dagars vistelse (Medelsvensson 9 dagar...) förutom EN kryssning...
Och 20 resultat för den perioden...

Nej , det är inte , och kommer aldrig att bli en produkt för medelsvensson.

(Och nej jag har inte en dålig inkomst , jag tjänar c:a 100% över medelsvensson , lyfter mellan 35-45 efter skatt numera)
Citera
2014-11-17, 22:05
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Vi kan ju gøra ett litet experiment:

Jag åker till BKK från Oslo førsta helgen - eller däromkring før att kunna jämføra, jag var flexibel på tidpunkten- och kommer tillbaka 29-30 december - eller låt oss säga mellandagarna før ditt räkneexempel. Jag accepterar mellanlandning med transfer på 2-3 timmar och flyger helst så jag får poäng på min Star Alliance-kort. Det är - førutom destinationen - en ganska typisk semesterbokning før mig.

(Jag har bokat, hittade en biljett som uppfyllde det ovanstående så jag har facit vad jag de facto køpte før)

Hotellen bokar jag oftast via Agoda, där får jag en liten bonus också, oavsett vilket hotell jag bokar.

Vad kan WV erbjuda før en så øppen bokning? Hur mycket sparar jag?
Citera
2014-11-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Vi kan ju gøra ett litet experiment:

Jag åker till BKK från Oslo førsta helgen - eller däromkring før att kunna jämføra, jag var flexibel på tidpunkten- och kommer tillbaka 29-30 december - eller låt oss säga mellandagarna før ditt räkneexempel. Jag accepterar mellanlandning med transfer på 2-3 timmar och flyger helst så jag får poäng på min Star Alliance-kort. Det är - førutom destinationen - en ganska typisk semesterbokning før mig.

(Jag har bokat, hittade en biljett som uppfyllde det ovanstående så jag har facit vad jag de facto køpte før)

Hotellen bokar jag oftast via Agoda, där får jag en liten bonus också, oavsett vilket hotell jag bokar.

Vad kan WV erbjuda før en så øppen bokning? Hur mycket sparar jag?

För att underlätta för oss båda eftersom WV inte är en resebyrå:

Ta fram den bästa bokning du kan hitta med flyg och hotell. Jag kollar vad WV har för pris på samma flyg och hotell (Flybolag och flightnummer samt hotellnamn med typ av rum. Datum på alla bokningar). Bara så att vi kan jämföra äpplen och äpplen.

Är WV inte billigare använder du PricePledge enligt tråden ovan.
Citera
2014-11-18, 15:00
Medlem
Citat:
För att underlätta för oss båda eftersom WV inte är en resebyrå:

Ta fram den bästa bokning du kan hitta med flyg och hotell. Jag kollar vad WV har för pris på samma flyg och hotell (Flybolag och flightnummer samt hotellnamn med typ av rum. Datum på alla bokningar). Bara så att vi kan jämföra äpplen och äpplen.

Är WV inte billigare använder du PricePledge enligt tråden ovan.

Sedan förutom prisgarantin får du hälften av kommissionen som DreamTrips tjänar på dina bokningar som tillgodo på kommande bokningar av flyg och hotell. Motsvarar det du får från andra sajter i olika rabatter.
Citera
2014-11-18, 15:07
Medlem
Citat:
Tack för artikeln (Gammal , men lite aktuell fortfarande)

Bara ingressen i artikeln talar totalt emot WVs produkt och koncept...

Den svenska genomsnittsresenären är till hälften man, till hälften kvinna, åker mest till Spanien, reser med en partner och ett halvt barn, väljer flyget hellre än bilen och tåget, är borta i nio dagar, kommer från ett hushåll som tjänar 50 procent mer än Medelsvensson och gör av med 7 800 kr/person på sin semester.

De resor som jag hittade , 6 stycken , så gällde 5 stycken av dessa 6
3 eller 4 dagars vistelse (Alltså föll dessa)
den 6:e låg inom fel datum intervall - dock 7 dagar som eventuellt skulle kunna passa

Sedan tittar vi på summan 7800 per person.

7800*2,5=19500:- totalt på semestern.
Av dessa så drar vi av 5000 i "fickpengar"
Då återstår det 14500 som denna familj lägger ner på Flyg + boende...

Nu kommer kruxet...

OM familjen är så korkade att dom prenumererar på WV så tappar dom 4.000 så gör detta att denna "medelsvensson familj" endast har 15.500 totalt på semestern
Om vi drar av 5000 i fickpengar
Då återstår det endast 10500 som denna familj kan lägga ner på Flyg + boende (2 vuxna och ett halvt barn...)

Nu gjorde jag en slagning på Dreamtrips i perioden 1 April till sista April...

Samtliga ligger på 2-4 dagars vistelse (Medelsvensson 9 dagar...) förutom EN kryssning...
Och 20 resultat för den perioden...

Nej , det är inte , och kommer aldrig att bli en produkt för medelsvensson.

(Och nej jag har inte en dålig inkomst , jag tjänar c:a 100% över medelsvensson , lyfter mellan 35-45 efter skatt numera)

Men du lyssnar ju inte....

1. Familjen tappar inga pengar om de åker på DreamTrips. Alla "kostnader" görs om till DreamTrips Points som du kan delbetala dina resor med.

2. Alla Dreamtrips kan förlängas så att det passar dig. Du mailar bara den som är ansvarig för resan så får du ett pris på de extra dagarna.

För medelsvensson som du hänvisar till gör detta att familjen kommer att få råd med två resor per år. En veckan vid Medelhavet inklusive flyg och en bra weekendresa i Europa inklusive flyg.

Om vi skall föra ett resonemang vill jag att du tar hänsyn till det jag skriver. Jag hjälper dig med fakta för att du skall förstå produkten. Om du inte vill använda den för att lära dig blir det ju meningslöst att ta den här diskussionen vidare.

Givetvis kan du uppleva nackdelar med att det är upphandlade DreamTrips där du inte kan styra innehåll och resmål. DreamTrips gör dock allt för att göra så bra upphandlingar som möjligt och lyssnar på sina kunders önskemål om resor, resmål, reslängder, prispunkter, årstider, skollov och vad det nu kan vara som påverkar resandet.
Senast redigerad av Dixon75 2014-11-18 kl. 15:11.
Citera
2014-11-18, 15:42
Medlem
Citat:
Men du lyssnar ju inte....

1. Familjen tappar inga pengar om de åker på DreamTrips. Alla "kostnader" görs om till DreamTrips Points som du kan delbetala dina resor med.

2. Alla Dreamtrips kan förlängas så att det passar dig. Du mailar bara den som är ansvarig för resan så får du ett pris på de extra dagarna.

För medelsvensson som du hänvisar till gör detta att familjen kommer att få råd med två resor per år. En veckan vid Medelhavet inklusive flyg och en bra weekendresa i Europa inklusive flyg.

Om vi skall föra ett resonemang vill jag att du tar hänsyn till det jag skriver. Jag hjälper dig med fakta för att du skall förstå produkten. Om du inte vill använda den för att lära dig blir det ju meningslöst att ta den här diskussionen vidare.

Givetvis kan du uppleva nackdelar med att det är upphandlade DreamTrips där du inte kan styra innehåll och resmål. DreamTrips gör dock allt för att göra så bra upphandlingar som möjligt och lyssnar på sina kunders önskemål om resor, resmål, reslängder, prispunkter, årstider, skollov och vad det nu kan vara som påverkar resandet.

Jo jag lyssnar

1) Familjen tappar 4.000 per år eftersom det är vad prenumerationskostnaden ligger på
Points hit och points dit - Det är fortfarande en kostnad för prenumerationen på rabattkortet och dom pengarna måste familjen ta någonstans ifrån.

2) Men stop nu - varför skall jag begära ytterligare vistelse? Endera bokar jag paketresa eller inte.
I ett sådant läge kan WV ta ut det pris dom känner för...
(Men oj - WV inte är en resebyrå)

"För medelsvensson som du hänvisar till gör detta att familjen kommer att få råd med två resor per år. En veckan vid Medelhavet inklusive flyg och en bra weekendresa i Europa inklusive flyg."

Nej - åter igen förvinner det 4000 Sek Pengar från medelsvensson familjen - vilket gör att dom inte har 19500:- att röra sig med längre för sin semester.

Det är 4000 som familjen kan göra roligare saker för än att ha ett "rabbatkort som inte ger dom någonting av värde överhuvud taget"
Citera
2014-11-18, 15:50
Medlem
Citat:
Jo jag lyssnar

1) Familjen tappar 4.000 per år eftersom det är vad prenumerationskostnaden ligger på
Points hit och points dit - Det är fortfarande en kostnad för prenumerationen på rabattkortet och dom pengarna måste familjen ta någonstans ifrån.

2) Men stop nu - varför skall jag begära ytterligare vistelse? Endera bokar jag paketresa eller inte.
I ett sådant läge kan WV ta ut det pris dom känner för...
(Men oj - WV inte är en resebyrå)

"För medelsvensson som du hänvisar till gör detta att familjen kommer att få råd med två resor per år. En veckan vid Medelhavet inklusive flyg och en bra weekendresa i Europa inklusive flyg."

Nej - åter igen förvinner det 4000 Sek Pengar från medelsvensson familjen - vilket gör att dom inte har 19500:- att röra sig med längre för sin semester.

Det är 4000 som familjen kan göra roligare saker för än att ha ett "rabbatkort som inte ger dom någonting av värde överhuvud taget"

1. Familjen använder sina insatta 4 000 kr och delbetalar sin första resa. Det enda man har gjort är att sätta in pengarna i förväg, ungefär som att köpa ett presentkort... Det är ingen kostnad. Det hamnar som en tillgång på familjens balansräkning som istället för kontanter används för betalning.

2. Du begär inte en ny vistelse. Du förlänger ditt boende på exakt samma vistelse i exakt samma rum. Du får detta till bästa möjliga pris som allt annat.

Förtydligande, för mig som kund i WV är det ingen resebyrå. Jag är ingen expert på att boka resmål eller att hitta bra resor som passar andra. Jag kan dock leta för mig själv och läsa mig fram via t.ex. Trip Advisor för att hitta nya resor.

Kan du skillnaden mellan en kostnad som påverkar en resultaträkning och att köpa en tillgång som bara är en transaktion som påverkar balansräkningen (likviditeten för familjen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in