Citat:
Ursprungligen postat av
Dixon75
Seriöst, utan att kunna något om produkten så sågar du den... Förstår varför du har ont om pengar...
Säger mer om dig som person. Du hittar på en massa "sanningar" på grund av att du själv har dåliga inkomster.
Här kan du läsa några år gamla
FAKTA om svenskars resande:
http://www.vagabond.se/artiklar/nyheter/20130528/sa-reser-svenskarna
Vi var själva i Grekland hela familjen för två månader sedan. En Dreamtrip där vi använde hela vår "kostnad" för Dreamtrips points och ändå åkte typ till halva priset mot de som fortfarande tror att charter eller andra paket är billiga.
Du är värd mer som människa. Se till att ta dig i kragen och skaffa dig ett jobb som ger större inkomster eller hitta andra sätt att skapa inkomster så att du kan leva ett rikare liv.
Din bittra uppsyn en bara ett svar på en fattig själ. Lev väl.
Tack för artikeln (Gammal , men lite aktuell fortfarande)
Bara ingressen i artikeln talar totalt emot WVs produkt och koncept...
Den svenska genomsnittsresenären är till hälften man, till hälften kvinna, åker mest till Spanien, reser med en partner och ett halvt barn, väljer flyget hellre än bilen och tåget, är borta i nio dagar, kommer från ett hushåll som tjänar 50 procent mer än Medelsvensson och gör av med 7 800 kr/person på sin semester.
De resor som jag hittade , 6 stycken , så gällde 5 stycken av dessa 6
3 eller 4 dagars vistelse (Alltså föll dessa)
den 6:e låg inom fel datum intervall - dock 7 dagar som eventuellt skulle kunna passa
Sedan tittar vi på summan 7800 per person.
7800*2,5=19500:- totalt på semestern.
Av dessa så drar vi av 5000 i "fickpengar"
Då återstår det 14500 som denna familj lägger ner på Flyg + boende...
Nu kommer kruxet...
OM familjen är så korkade att dom prenumererar på WV så tappar dom 4.000 så gör detta att denna "medelsvensson familj" endast har 15.500 totalt på semestern
Om vi drar av 5000 i fickpengar
Då återstår det endast 10500 som denna familj kan lägga ner på Flyg + boende (2 vuxna och ett halvt barn...)
Nu gjorde jag en slagning på Dreamtrips i perioden 1 April till sista April...
Samtliga ligger på 2-4 dagars vistelse (Medelsvensson 9 dagar...) förutom EN kryssning...
Och 20 resultat för den perioden...
Nej , det är inte , och kommer aldrig att bli en produkt för medelsvensson.
(Och nej jag har inte en dålig inkomst , jag tjänar c:a 100% över medelsvensson , lyfter mellan 35-45 efter skatt numera)