2014-11-15, 16:14
  #92377
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad babblar du om nu?

Markeringen får stöd i de tekniska fynden - och de tekniska fynden ger stöd åt hundens markering..

Markering kan inte så självständigt som bevis för något - men sammantaget med annat så fungerar den som stödbevisning...

Och du .. den är använd som det - alltså kunde fogas till indiciekedjan och vara en av flera delar som bygger bevisningen mot KJ...
Vad babblar du om? Markeringen är, tillsammans med blodet, bevis enligt domstolen, och jag frågar dig, är markeringen tekniskt bevis eller vittnesbevis?
Citera
2014-11-15, 16:16
  #92378
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad babblar du om? Markeringen är, tillsammans med blodet, bevis enligt domstolen, och jag frågar dig, är markeringen tekniskt bevis eller vittnesbevis?
Och jag säger att det är stödbevisning .. Inte ren teknisk bevisning och givetvis "vittnar" inte heller hunden i rätten...

Men måste du ha ett namn på det så blir det vittnesuppgift - hunden visar vad den hittar och berättar om det för föraren..

Självklart är det med i stödbevisningen - det visar ju ihop med blodet att KJ fraktat en död VB i bagaget ...
Citera
2014-11-15, 16:20
  #92379
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Avancerad kurs är allt jag vet, och jag förutsätter att det inte är för nybörjare. Karate innehåller slag. Slag ger blåmärken.

Men frågan gällde, kunde KJ hålla i VB och utdela hugg utan att åka på smörj själv?

Vidhåller du att VB ströps i lägenheten och sedan vaknade och mördades på annan plats?

SANNINGEN Q är att VB tränade Ashihara, en form av karate och graderingen sker som följer,( VB skulle gradera TILL blått bälte, men det kom en mördare emellan. Enligt den jag mailat och frågat så räknas det inte som avancerat.) :

10 Kyu (vitt bälte med ett rött streck, alternativt orange/rött bälte)
9 kyu (vitt bälte med 2 röda streck, alternativt orange/rött bälte med 1 streck)
8 Kyu (blått bälte)
7 Kyu (blått bälte med ett streck)
6 Kyu (gult bälte)
5 Kyu (gult bälte med ett streck)
4 Kyu (grönt bälte)
3 Kyu (grönt bälte med ett streck)
2 Kyu (brunt bälte)
1 Kyu (brunt bälte med ett streck)
1 Dan (svart bälte med ett streck)
2 Dan (svart bälte med två streck)
3 Dan (svart bälte med tre streck)
4 Dan (svart bälte med fyra streck)
5 Dan (svart bälte med fem streck)

Som du ser är det rätt många steg så nej, jag tror inte VB var något karateproffs. Säkert bättre än mig dock!

slänger in en källa på att VB skulle gradera till blått bälte också..

http://www.kuriren.nu/nyheter/jag-alskar-dig-vatchareeya-min-dotter-6850554.aspx

citat; Vatchareeya Bangsuan skulle under lördagen ha uppgraderat sitt karatebälte. Sverige Ashihara karateklubb har beslutat att hon ska få sin gradering. Jose Vallejos och Frida Larsson lägger det blå bältet och diplomet intill bädden av blommor.
Citera
2014-11-15, 18:04
  #92380
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall kommer inte trådsanningen från mig.

Ja, jag har sagt att han kan ha haft blåmärken som inte syntes. Men visst vore det sannolikt med en blåtira efter att ha slagits med en kvinna som gick avancerad kurs i karate?

Nu är jag inget karateproffs men googlade mig lite runt..då jag inte sett på någon karatefilm på länge men kan inte minnas att man sparkar upp i ansiktet, ögon, på sin motståndare. Jag hittar dock inte specifikt hur karatesparkar varierar i olika karateformer, det kanske någon annan kan tala om hur det ligger till just i Ashihara? Men det här hittar jag på svart bälte (betydligt mer avancerat då än blått bälte får jag anta?) : "Vid avancerad sparring för brun- och svartbälten tillåts även mycket lätt kontakt mot ansiktet (”Skin Touch”) samt hård men välkontrollerad kontakt mot kroppen."

Sidhänvisning till det jag fann; http://zendokai.se/trana-karate/

Sedan vill jag påminna om längdskillnaden på VB och KJ. Vore hon så skillad som en del vill framföra här, så hade hon förmodligen gått helskinnad från KJ. Ni vet han som är dömd i två instanser.
Citera
2014-11-15, 18:08
  #92381
Medlem
Reviewss avatar
Visst slutar Vampire Diaries redan kl 18.40 istället för 19.00 som tidigare diskuterats?

VB postade en länk på sin fb den 4 maj kl 15.42, vet någon vad som står i texten?
Citera
2014-11-15, 18:19
  #92382
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nu är jag inget karateproffs men googlade mig lite runt..då jag inte sett på någon karatefilm på länge men kan inte minnas att man sparkar upp i ansiktet, ögon, på sin motståndare. Jag hittar dock inte specifikt hur karatesparkar varierar i olika karateformer, det kanske någon annan kan tala om hur det ligger till just i Ashihara? Men det här hittar jag på svart bälte (betydligt mer avancerat då än blått bälte får jag anta?) : "Vid avancerad sparring för brun- och svartbälten tillåts även mycket lätt kontakt mot ansiktet (”Skin Touch”) samt hård men välkontrollerad kontakt mot kroppen."

Sidhänvisning till det jag fann; http://zendokai.se/trana-karate/

Sedan vill jag påminna om längdskillnaden på VB och KJ. Vore hon så skillad som en del vill framföra här, så hade hon förmodligen gått helskinnad från KJ. Ni vet han som är dömd i två instanser.

Beroende på hur mycket VB tagit in från träningarna. Så borde hon inte vara helt försvarslös. Även fast trakten runt blått bälte inte står sig särskilt högt.
Citera
2014-11-15, 18:28
  #92383
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Beroende på hur mycket VB tagit in från träningarna. Så borde hon inte vara helt försvarslös. Även fast trakten runt blått bälte inte står sig särskilt högt.

Jag kan som sagt inget om karate, men av skalan att döma så tror jag inte hon var på avancerad nivå. Graderingen vet vi inte om hon skulle klara men man gav henne bältet av respekt. Fint gjort tycker jag. Men har man tränat så många dagar i veckan som Q säger i 1.5 år ( om jag minns rätt?) kan jag tycka att man borde avancerat lite högre, men jag kan ha fel såklart.

Kul att du är kvar
Citera
2014-11-15, 18:43
  #92384
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag kan som sagt inget om karate, men av skalan att döma så tror jag inte hon var på avancerad nivå. Graderingen vet vi inte om hon skulle klara men man gav henne bältet av respekt. Fint gjort tycker jag. Men har man tränat så många dagar i veckan som Q säger i 1.5 år ( om jag minns rätt?) kan jag tycka att man borde avancerat lite högre, men jag kan ha fel såklart.

Kul att du är kvar

Ja det är en bit ifrån dom mer avancerade nivåerna. Precis som du säger, hon borde ha avancerat fortare tycker jag också. Blått bälte är möjligt att få efter bara 6 månader. Gissar på att hon var dålig med närvaron.

Tack Jag använde block funktionen på en person med hatt, tråden steg genast ett snäpp.
Citera
2014-11-15, 19:12
  #92385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja det är en bit ifrån dom mer avancerade nivåerna. Precis som du säger, hon borde ha avancerat fortare tycker jag också. Blått bälte är möjligt att få efter bara 6 månader. Gissar på att hon var dålig med närvaron.

Som ett svar till Q då som verkar ha noll koll på kampsport. Man blir inte duktig på karate på tre terminer. Vad som menas med avancerad träning är enkelt. Ofta finns 2 grupper i en klubb, nybörjare och avancerade. Avancerade är alla om tränat mer än 1 termin. Man gör så för att det är en resursfråga. Naturligvis finns undantag i olika föreningar. Att kalla en utövare avancerad som fortfarande bär vitt bälte är egentligen löjligt. Blått är inte heller speciellt avancerat i ashihara karate.
Och ja, jag har tränat kampsport i 10+ år och har en viss kännedom om nybörjare då jag själv instruerat sådana. Och att vara liten och nätt är en stor nackdel när man ska slå eller sparka nån. Man har ingen effekt på sina tekniker på de som är tyngre eller som nybörjare, ens på de som är lika i vikt.
Citera
2014-11-15, 21:50
  #92386
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferengi
Som ett svar till Q då som verkar ha noll koll på kampsport. Man blir inte duktig på karate på tre terminer. Vad som menas med avancerad träning är enkelt. Ofta finns 2 grupper i en klubb, nybörjare och avancerade. Avancerade är alla om tränat mer än 1 termin. Man gör så för att det är en resursfråga. Naturligvis finns undantag i olika föreningar. Att kalla en utövare avancerad som fortfarande bär vitt bälte är egentligen löjligt. Blått är inte heller speciellt avancerat i ashihara karate.
Och ja, jag har tränat kampsport i 10+ år och har en viss kännedom om nybörjare då jag själv instruerat sådana. Och att vara liten och nätt är en stor nackdel när man ska slå eller sparka nån. Man har ingen effekt på sina tekniker på de som är tyngre eller som nybörjare, ens på de som är lika i vikt.

Ja, som kvinna är du ganska försvarslös i ett utsatt läge oavsett typ av kampsport.
Citera
2014-11-15, 23:24
  #92387
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Precis som du skriver, alla kan flippa. Alla i hela Boden, det är inte speciellt för KJ.
Visst kan alla "flippa" som du skriver. Varenda en i staden ifråga och alla andra städer också.
Men nu var Vatchareeya inte hos alla andra. Hon var bara hos KJ den lördagseftermiddagen
och kvällen...
Citera
2014-11-16, 01:11
  #92388
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall kommer inte trådsanningen från mig.

Ja, jag har sagt att han kan ha haft blåmärken som inte syntes. Men visst vore det sannolikt med en blåtira efter att ha slagits med en kvinna som gick avancerad kurs i karate?

Jag har då rakt inte farit med någon trådsanning. Jag är väldigt tydlig när jag inte är säker på min sak.

Nej det vore långt ifrån sannolikt med en blåtira på KJ eftersom kvinnan du nu påstår (skapar en trådsanning om) gick en avancerad kurs i karate.. Du påstår där något som inte är sant. VB gick INTE en "avancerad kurs" i karate. Luktar det trådsanning... eller....?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in