2014-11-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Har det framkommit vad det är för fel på Saga? ADHD? Eller är hon "bara" extremt svagbegåvad? Har hon gått i specialklass? Hon verkar ju inte ha kunskap om något som helst av värde. Och mentalt på en 3-årings nivå.
Riktigt manipulativ och äcklig är hon, van att få som hon vill med fittan. Tjurar när det inte funkar.

Saga har stora problem med att tolka andras känslor. Hon kan bara se världen från sina egna ögon. Vad en sån störning kallas vet jag inte. Sex är hennes sätt att få uppskattning. Vad skulle hon annars kunna bli uppskattad för? Att vara en trogen partner? Det kan inte vara lätt att vara hennes pojkvän. Tror inte hon har sämre IQ än någon annan, det är hennes beteende som gör att hon uppfattas så.
Citera
2014-11-13, 12:47
Medlem
Så smart Kian var som kom på "Den ond, den gode, den fule" NU.
Citera
2014-11-13, 13:16
Medlem
pannsexuells avatar
Jag förespråkar inte att sätta psykologiska begrepp på deltagarna, men samtidigt måste man ju inse att möjligheten finns att de lider av särskilda psykiska avvikelser. Att tillhöra en särskild personlighetstyp är så enkelt som att man uppfyller ett visst antal kriterier. Psykopaten är inte overklig, som filmens värld nästan vill få oss att tro, utan de lever bland oss och är förhållandevis normala. Ett exempel är Saga, som verkar vara rätt empatilös. Hon är inte nödvändigtvis en psykopat för det, men hon ser ut att uppfylla åtminstone det kriteriet. Hon verkar å andra sidan vara rätt snäll, och inte särskilt hämndlysten. (Dock extremt egocentrisk, varför hon kan uppfattas som rätt elak vid sina tillfällen.)

Att vara psykopat, eller snarare lida av antisocial personlighetsstörning, är ju en term människor har hittat på för att beskriva en typ av människa, som i allra högsta grad existerar. Det rör sig som sagt om psykiska avvikelser, och var hittar vi dem om inte på ställen såsom Paradise Hotel? Det är ju inte vanliga människor som söker sig dit. Det är inte så himla speciellt (även om det är avvikande nog att ha en egen benämning) att ha en personlighetsstörning.

Observera att Saga endast är ett exempel! Jag menar inte att kalla henne något, identifierar dock en av hennes egenskaper som kan uppfattas som negativ, men även en som är positiv. Näthat har fått en överdrivet stor roll i media, men ändå är det inget jag vill bidra till.
Senast redigerad av pannsexuell 2014-11-13 kl. 13:18.
Citera
2014-11-13, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 68911986
Så smart Kian var som kom på "Den ond, den gode, den fule" NU.
10 x bättre än övriga deltagare som satt i soffan och fattade inte ens vad han menade.

Sen fattar jag inte varför folk stör sig så mycket på Saga. Förutom att vara blåst, som alla andra där, är enda skillnaden att hon tagit för sig av sex. Sjuk häxjakt av folk. Finns betydligt värre deltagare där inne än Saga. Hon alice verkar ju lagomt oskön ljuger rakt upp o ner att hon kommer välja Robin. Sen efteråt säger till kameran att hon ska hämnas på kristian o ta ut honom om hon får chansen. Det beteendet om något är värre än virrvarret Saga vars känslor ständigt spelar henne ett spratt
Senast redigerad av yamabamaobama 2014-11-13 kl. 14:03.
Citera
2014-11-13, 14:48
Medlem
Är det bara jag som blir sugen på att få reda på vad detta handlar om? Självklart så är rubrikerna brutalt överdrivna men dum som man är så lockar det fortfarande..
"Värsta skandalscenerna i ”Paradise hotel”
LISTA: De smaskigaste och snaskigaste ögonblicken ur skandalprogrammet
Skandalerna frodas i paradiset.
En dansk femkant och såväl ryska som svenska slagsmål slåss om uppmärksamheten från en norsk förlovning och Paris Hilton.
Nöjesbladet har listat höjdpunkterna från ”Paradise hotel”, i Sverige och internationellt.
Deltagarna har femkant i poolen
Kokain på hotellet
Skickades hem efter mobbning
Hamnade i en stor knarkhärva
Sexakten ”Eiffeltornet” introduceras
Misshandlar varandra vid poolen
Ligger med bästa vännens pojkvän
Förlovade sig i programmet
”Jag tar vad jag vill ha – och sen är det bra”
Gifte sig, skiljde sig, fick fängelse
Gravidchock
Triss i sex i poolen
.... och mer!"

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article19536738.ab?teaser=true
Citera
2014-11-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Tycker synd om Sagas anhöriga. Människan är ju inte klok för 5 öre

Hennes mor skäms nog, det är ju trots hon som uppfostrat Saga, hon kan fan heller inte va så funtad i huvudet om hon inte lärt sitt barn enkla saker som vilken sida hjärtat sitter på.... vilken familj det måste vara
Citera
2014-11-13, 16:15
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
De kanske inte vill konkurrera med Big Brother Live på torsdagar.

Man får en längre säsong till en lägre kostnad. Programmet drar tittare till TV3 som går ganska dåligt i övrigt och nu får man skjuts med hjälp av Paradise Hotel under en längre period.
Citera
2014-11-13, 16:24
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SquashLeverpastej
Är det bara jag som blir sugen på att få reda på vad detta handlar om? Självklart så är rubrikerna brutalt överdrivna men dum som man är så lockar det fortfarande..
En dansk femkant och såväl ryska som svenska slagsmål slåss om uppmärksamheten från en norsk förlovning och Paris Hilton.
Nöjesbladet har listat höjdpunkterna från ”Paradise hotel”, i Sverige och internationellt.
Kokain på hotellet
Gravidchock
Triss i sex i poolen
.... och mer!"

Varsågod
Citera
2014-11-13, 16:25
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SquashLeverpastej
Kokain på hotellet
Gravidchock
Triss i sex i poolen
.... och mer!"

Varsågoda
Citera
2014-11-13, 17:20
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
Saga har stora problem med att tolka andras känslor. Hon kan bara se världen från sina egna ögon. Vad en sån störning kallas vet jag inte. Sex är hennes sätt att få uppskattning. Vad skulle hon annars kunna bli uppskattad för? Att vara en trogen partner? Det kan inte vara lätt att vara hennes pojkvän. Tror inte hon har sämre IQ än någon annan, det är hennes beteende som gör att hon uppfattas så.
Fast om jag skulle gissa på vem som hade lägst IQ i huset så skulle det nog vara Saga. Man märker det bland annat på hennes oförmåga att förstå situationer/skämt och hennes ordförråd.
Senast redigerad av Dest88 2014-11-13 kl. 17:23.
Citera
2014-11-13, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca

Varsågod

Tack! Kan du lägga in länkarna också?
Citera
2014-11-13, 19:11
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Fast om jag skulle gissa på vem som hade lägst IQ i huset så skulle det nog vara Saga. Man märker det bland annat på hennes oförmåga att förstå situationer/skämt och hennes ordförråd.

Tror varken att Ylva eller Michelle kommer långt efter om de inte till och med är dummare rent intellektuellt. Smartast lär ju överlägset vara Freddie sedan Alice och Kristian på delad tvåa om vi nu kollar till IQ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in