Citat:
Ursprungligen postat av
kuddprutte68
Nykomling som jag är, så säger jag först hej allihopa!
En sak som jag lägger märke till är Ramis uttalanden på videofilmerna. Om vi ponerar att han är helt oskyldig och chockat filmar Amani efter misshandeln, borde han inte ropa typ " vadfan har du gjort! du har slagit ihjäl henne din idiot!" osv. Istället säger han "varför gör du så där?" och "vem slår på det sättet?". Det känns inte på riktigt. Det är som om han inte är helt spontan, att han inte anklagar henne på ett äkta, direkt sätt.
Hm...Han visste kanske att hon isåfall hade svarat "Men för fan Rami, du var ju själv med och slog henne!" och det vågade han inte riskera på sin bevisfilm?
edit: men om man är chockad av att ens fru har mer eller mindre slagit ihjäl ett barn drar man kanske inte fram mobilen för att filma?
Sätt dit dem bägge för mord!
"Men för fan Rami, du var ju själv med och slog henne!"
Precis.. Rami visste att han inte skulle få ett svar i linje med ovanstående. Det var därför som han vågade ställa de frågor som han ställde.
Det bevisar att han inte fysiskt var aktiv vid misshandeln – om vi vågar förutsätta att han inte hade för avsikt att dokumentera egen medverkan i dödsmisshandeln. Och det borde vi kunna förutsätta ..
Rami har inte aktiv deltagit i den sista misshandeln.