2014-11-06, 19:15
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowman666
Nää? Kroppen var det väl?

Ja, kroppstemp!
Citera
2014-11-06, 19:17
Medlem
I ett av förhören påstod Rami att han bara har ett Facebookkonto, under namnet Rami Ashour. Men vi hittade ett till i maj när alla letade: Prince Rami Back, med bilder, mest på honom själv i Karlskrona, men också Adnan och en bild på Yara. I rosa jacka. Förstås.
Senast redigerad av Kulturellatantella 2014-11-06 kl. 19:37.
Citera
2014-11-06, 19:20
Medlem
Varför tar de upp i förhören med Amani att R tittar på porrfilm möjligtvis med Amina själv? Förstår inte syftet. Avskyr och tror egentligen inte på det som kallas pedofilspåret här men nått är jäkligt märkligt med deras frågor.

Likaledes är det för många andra barn. Det här släktbarnet som kom samtidigt med Yara borde väl ha levererats på en gång till ev. släkting. Varför skulle det bo med paret ens en kort tid? Paret tycker inte om att passa andras barn. Stöldflickan (ej Yara, födelsedagsbilden från Gaza torde bevisa att det inte är Yara. Om Yara inte åkt fram och tillbaks till Gaza ett antal gånger vilket inte torde vara fallet) är trots allt märklig. Det är då som det försiggår något vi bara ser fragment av.

Sedan att den här galna, hjälplösa och desorienterade kvinnan Madi åker iväg och organiserar någon form av smuggelresa i flera veckor. Det är inte precis småpotatis att organisera den typen av resor med allt vad det innebär av organisation och kontakter. Men hon kanske skriker sig igenom den också.

Samtidigt funderar jag på om inte saker är vad de verkar. Två störda individer som lever i misär och där en eller båda flippar och begår ett extremt våldsamt mord på ett litet barn. Medans de rensar fisk och trolig GM chattar med barnets mor i godan ro. Ja, ja det är inte mycket som stämmer.
Senast redigerad av VemKom 2014-11-06 kl. 19:27.
Citera
2014-11-06, 19:29
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPlayCSToGetaGF
I LÄGENHETEN alltså? Låter väldigt varmt för en lägenhet.
Såg det. Citerade fel. Jag menar förstås Yaras kroppstemperatur.
Citera
2014-11-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvialikens
Amningssyskon???
Sjukt, vad är detta? En muslimsk tradition? Eller förekommer amma fortfarande ute i vida världen?

Amningssyskon, "mjölksyskon", det är när två barn har blivit ammade av samma kvinna under viss tid. I islam jämställs detta med att barnen är biologiska syskon, åtminstone i vissa sammanhang. Jag tror t.ex. att mjölksyskon inte får/bör gifta sig med varandra eftersom det räknas som incest.

I vilket sammanhang kommer detta upp i fup:en?
Citera
2014-11-06, 19:33
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Varför tar de upp i förhören med Amani att R tittar på porrfilm möjligtvis med Amina själv? Förstår inte syftet. Avskyr och tror egentligen inte på det som kallas pedofilspåret här men nått är jäkligt märkligt med deras frågor.

Likaledes är det för många andra barn. Det här släktbarnet som kom samtidigt med Yara borde väl ha levererats på en gång till ev. släkting. Varför skulle det bo med paret ens en kort tid? Paret tycker inte om att passa andras barn. Stöldflickan (ej Yara, födelsedagsbilden från Gaza torde bevisa att det inte är Yara. Om Yara inte åkt fram och tillbaks till Gaza ett antal gånger vilket inte torde vara fallet) är trots allt märklig. Det är då som det försiggår något vi bara ser fragment av.

Sedan att den här galna, hjälplösa och desorienterade kvinnan Madi åker iväg och organiserar någon form av smuggelresa i flera veckor. Det är inte precis småpotatis att organisera den typen av resor med allt vad det innebär av organisation och kontakter. Men hon kanske skriker sig igenom den också.

Samtidigt funderar jag på om inte saker är vad de verkar. Två störda individer som lever i misär och där en eller båda flippar och begår ett extremt våldsamt mord på ett litet barn. Medans de rensar fisk och trolig GM chattar med barnets mor i godan ro. Ja, ja det är inte mycket som stämmer.

Jag uppfattar det som att förhörsledaren försöker provocera Amani med att ta upp Ramis porrsurfande. Det lyckas inte. Amani säger ungefär att Rami är herre i sitt eget hus och tittar på vad han vill. Hon är lika lojal mot honom ändå.
Citera
2014-11-06, 19:41
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
I ett av förhören påstod Rami att han bara har ett Facebookkonto, under namnet Rami Ashour. Men vi hittade ett till i maj när alla letade: Prince Rami Back, med bilder, mest på honom själv i Karlskrona, men också Adnan och en bild på Yara. I rosa jacka. Förstås.

detta facebokkonto hade inlägg så sent som i går....mysko dock...alla med samma lejon...och som "varnar" att mottagen kommer att få min profilinfo...fast allt står på arabiska...vad är detta?

Edit...är det ett horoskop????
Senast redigerad av Titiana 2014-11-06 kl. 19:44.
Citera
2014-11-06, 19:43
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Jag uppfattar det som att förhörsledaren försöker provocera Amani med att ta upp Ramis porrsurfande. Det lyckas inte. Amani säger ungefär att Rami är herre i sitt eget hus och tittar på vad han vill. Hon är lika lojal mot honom ändå.

Kan man inte ge henne en fejkad skilsmässoansökan från Rami?

Det värsta är att Rami vet att hon kommer fortsätta skydda honom så länge han fortsätter vara gift med henne.
Citera
2014-11-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
detta facebokkonto hade inlägg så sent som i går....mysko dock...alla med samma lejon...och som "varnar" att mottagen kommer att få min profilinfo...fast allt står på arabiska...vad är detta?
Nåt liknande horoskop o dyl som kommer av sig självt.

OK såg din edit.
Citera
2014-11-06, 19:49
Bannlyst
Jag tror att dessa människor är vana vid sådant i med att de kommer från områden där folk blir kidnappade och mördade, torterade ofta. Hon är som isis folk, de bryr sig inte helt enkelt.

Det hon behöver är förhörsmetoder som Usa använder sig av vid diverse situationer. Elchock, skendränkning, oväsen på högsta volym mm.
Citera
2014-11-06, 19:59
Medlem
Vad kan skälet till madis ovilja att gola på Rami vara? Kärlek, trogen hustru, rädsla att han åker dit och att barnen då blir ensamma eller överenskommelse?
Citera
2014-11-06, 20:03
Medlem
SigmenFloyds avatar
Plöjt FUP:en nu.

Min slutsats:

Amani har stått för majoriteten av våldet under morddagen med sina tillhyggen (brödkavel och kabel).
Hon verkar vara lågintelligent, hetlevrad och nära nog patologiskt överinvesterad i sin puckade story om händelseförloppet. Hennes ovilja att erkänna, eller att överhuvud taget presentera en redogörelse som är i någon mån förenlig med verkligheten kan mycket väl vara relaterad till blodshämden från Ramis/Yaras klan. Amanis barn är i riskzonen. Det enda hon kan göra i nuläget är att inte förvärra situationen ytterligare för Ramis klan genom att anklaga Rami.

Jag finner det uppenbart att våld är en normaliserad uppfostringsmetod i familjen. Yara har pinats under lång tid, förmodligen primärt av Amani, men definitivt med Ramis goda minne. Rami straffar förmodligen Yara fysiskt då och då, men jag skulle gissa att det då handlar om konkreta bestraffningar av upplevda oförätter, snarare än att aktivt leta efter anledningar att spöa flickan som Amani verkar syssla med.

I mina ögon är det inte troligt att varken Rami eller Amani haft uppsåt att mörda Yara. Hela situationen är alldeles för klantig. Ramis filmer, deras respektive redogörelser, kaoset med ambulansen osv, tycker jag talar starkt för att det var en normal misshandel som gick överstyr.
Vid något tillfälle under kvällen insåg Rami att just denna dag hade hans fru gått för långt och Yara hade avlidit. Han börjar då samla bevis (framförallt videofilmerna han gör) för att kunna belasta Amani med hela skuldbördan.

Därmed inte sagt att Rami har rent mjöl i påsen gällande morddagen. Hans vittnesmål lämnar stora luckor i skeendet, så uppenbarligen döljer han något. Jag tror han döljer sin uppmuntran till eller likgiltighet inför Amanis misshandel av Yara. Rami hade sannolikt inga större invändningar mot Amanis tortyr av flickan, förens flickan faktiskt dog. Först då blev det allvar för Rami, och först då blev han tvungen att agera för att lindra konsekvenserna.

I sitt tidiga förhör nämner Rami att han hört Yara rossla. Hon kippar efter andan i samband med att hon dör.
Denna detalj är helt borttappad av polisen i följande förhör, vilket jag finner synnerligen märkligt. Rami nämner aldrig rosslingarna igen, och ingen insats görs för att placera rosslingarna på tidslinjen.

Underligt, eftersom Rami i senare förhör verkar ge en bild av att han först såg flickan i vaket tillstånd och sedan anträffade henne död. Rosslingarna pekar på att han var närvarande vid dödsögonblicket.
Senast redigerad av SigmenFloyd 2014-11-06 kl. 20:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in