Citat:
Ursprungligen postat av
IPlayCSToGetaGF
Jag tror hon dog tidigare på eftermiddagen, men har svårt att få ihop tidslinjer i huvudet. Tror att de tidigare slagen även gjort henne sjuk och i dåligt allmäntillstånd. Självklart är det inte så att hon kan ha misshandlat på detta sätt utan att han sett något. De är alltid båda så noga med att påpeka "dörren står i vinkel där, så man ser ingenting från där jag satt", detta tror jag inte alls på. Jag tror att Yara var dålig som Amani säger, redan när hon kom från skolan, men p.g.a. slag hon redan fått. Man ser på fotona från den dagen att hon inte alls mår bra. Smärta och död i ögonen.
Ja, de båda ljuger, det anser jag vara självklart. (Jag blir lite irriterad när folk påpekar att Amani är en sjuk, aggressiv psykopat från helvetet, de är faktiskt två sådana!)
Jag håller med dig om att hon dog på eftermiddagen/kvällen och att de trodde att hon sov, och att hon dog till följd av misshandel och benbrott som har uppstått ett par timmar (åtminstone) innan dödstillfället samt att den misshandel och vanvård hon utsattes för under lång tid bidrog till att hon var än känsligare för misshandel.
Jag tror att de båda är skyldiga som synden, och jag längtar tills Amani får ett psykbryt och tar bladet ifrån munnen. Jag tror nämligen att även om hon är fullt kapabel till att ljuga (som nu...) så är det uppenbart när hon ljuger, och om hon blir upprörd och ska avslöja allt om Rami så kommer det att gå så fort så hon kommer sitta och spy galla över honom och inte ha tid att tänka ut lögner eller minnas de hon redan har tänkt ut. Det är svårt att ljuga i ett upprivet tillstånd.