Citat:
Ursprungligen postat av
Pethrus
Ursäkta, det var inte alls så jag menade. (Dumt skrivet av mig.) Men det finns även flera andra flickor som heter Yara bland bilderna. Men jag tycker nog att de som uttryckligen visar "vår" Yara visar samma flicka, fastän i olika åldrar.
(Dumt skämt av mig). Det är något med bilderna, som gör att jag tror, att det inte är samma flicka. Det liknar, och kan vara en syster eller kusin. Men ansiktsdragen är olika. Och då menar inte jag skillnader som har med ålder att göra eller vikten.
Det som saknas i hela detta ärende är personuppgifter på de inblandade. Det är så märkligt att det är personer på sitt jobb, på myndigheter, som släpper in folk i Sverige utan att kontrollera de uppgifter som ligger till grund för asyl. Migrationsverkerts beslut är i många fall så märkliga att man måste undra varför.
Vi vet inte ens när och hur de kom hit, och hur det gick till när Yara kom till Sverige. Just för vi vet att de ändrar sig hela tiden om allt. Det är skandalöst att man inte utreder sanningshalten, och topsar hela högen.
I detta fall saknas det kontakter med myndigheter på Gaza. För det ska inte vara möjligt att folk kommer undan med att ljuga eller att de inte ens talar sanning, eller kommer ihåg sin egen skolgång.
Ett utdrag ur andra länders brottsregister skulle få svar på om de varit dömda för brott i hemlandet. Jag menar att man ska kunna få fram födelsebevis, skolbetyg, och alla handlingar som är officiella. Just som i detta fall när de plågar ett barn till döds. Och det vore väl inte mycket begärt att de faktiskt sände en utredare till Gaza som tar reda på parets bakgrund.