2014-11-04, 22:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är väl så släktförhållandena många gånger ser ut i de regionerna ...

Men om det är samma föräldrar är hans fru hans kusin också. Jäkla rörigt blev det en stund.
Jag visste inte att det va vanligt i de regionerna med kusingifte.

I alla fall blev jag illamående av alla skadorna den här stackaren hade.
En sak som jag noterade va att Madlin hade sagt enligt Ys pappa att det va okej att ge henne stryk i vissa lägen. Pappan ansåg inte det, men mamman tyckte detta.

Sminkade över en del skador då hon satt på Skype med föräldrarna. Smink från Amani då antar jag.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-11-04 kl. 22:51.
Citera
2014-11-04, 22:47
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men om det är samma föräldrar är hans fru hans kusin också. Jäkla rörigt blev det en stund.

Jo, det är mycket vanligt i de regionerna med kusingifte....generation, generation efter generation av kusingifte....
Citera
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Hos invandrare?
Det är väl ändå en skam också i svenska familjer - i synnerhet om de själva skulel begära att få barnen omhändertagna när de är i Yaras ålder - eller fråntas dem på grund av vanvård/misshandel/övergrepp.

Tro mig det är värre hos invandrare då de bryr sig mkt om sitt rykte, speciellt kvinnorna som ska stå för hem och uppfostran. Kvinnorna anses då som dåliga som inte kunnat sköta sin enkla uppgift och släppte sina barn vind för våg. Hos invandrare funkar inte "det funkade inte med barnet hemma, problem osv", tas barnen ifrån en eller omplaceras så betraktas du som lössläppt själv. Ingen vill ha ett sånt rykte om sig. I svenska hem så inser man i vad man brustit i som förälder och varför barnen omplacerades, men inte hos invandrare. Jag generaliserar inte alla men de flesta tänker så.
Citera
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Det är vanligt. Har för mig att det stod någonstans att antingen ramis eller hans frus föräldrar var syskon? Försökt hitta den infon igen idag, men utan framgång. Någon som minns detta eller har jag bara drömt det? (jag har dock inte hört att syskongifte skulle vara vanligt)
Citera
2014-11-04, 22:55
Medlem
Undrar om grava störningarna/ empatibristerna är resultat av att de inavlats?
Citera
2014-11-04, 22:55
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ja, dessvärre finns väl risken att det här slutar med grov misshandel och vållande till annans död istället för mord.
Sett till skadebilden så kan de ju hävda att de inte alls förstått att hon var dödligt skadad (de hade ju arbetat över henne rejält minst två gånger tidigare utan att hon dött), och sett till dödsorsaken är ju frågan om det inte varit en fördröjning mellan misshandel och död..

Eftersom hon befann sig i närheten av dem efter misshandeln kan det mycket väl bli mord då de kunnat se till henne och inse att hon behövde vård. Särskilt med tanke på att de duschat och klätt om henne.

Jag har lite svårt att se försvaret argumentera för strafflindring, därför att de övat sig på att misshandla lite sådär lagom för att hon inte skulle dö. Jag skummande igenom obduktionsprotokollet, (orkar inte läsa det ordentligt), och det är chockerande att se själva volymen av skador. Det är inte så att hon dött av något enskilt slag mot huvudet, exempelvis utdelat i något sorts raseri. Det är mängder med skador där kroppsvävnaden slagits sönder, (Jo, jag vet att att det nämnts tidigare.), på många ställen på kroppen, vilket är den sannolika dödsorsaken.
Citera
2014-11-04, 22:57
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Undrar om grava störningarna/ empatibristerna är resultat av att de inavlats?

Jo, en del läkare är övertygade om att det är så...för många generationers kusingifte...
Citera
2014-11-04, 23:02
Medlem
Har läst nästan hen tredjedel av obduktionsprotokollet, mycket avvärjningsskador på Yara som skyddat sig mot slag från brödkaveln, otroliga mängder skador och då har jag bara läst huvud, hals och armar. Yaras gnuggis från skolan med texten håll Sverige rent hade hon gnuggat in på en handrygg. Stackars barn. Detta är det värsta jag läst - FUP'ens delar som lagts upp här. Hoppas det finns plats reserverad i helvetet för de skyldiga.
Citera
2014-11-04, 23:05
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Det är vanligt. Har för mig att det stod någonstans att antingen ramis eller hans frus föräldrar var syskon? Försökt hitta den infon igen idag, men utan framgång. Någon som minns detta eller har jag bara drömt det? (jag har dock inte hört att syskongifte skulle vara vanligt)
Du kanske tänkte på att Amanis mamma och mannen (kusinen) i Landskronas pappa är syskon.
Citera
2014-11-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huberts
Obduktionsrapporten var inte rolig att läsa, flickan måste ju haft ont konstant. Inte konstigt att hon inte ville gå hem efter skolan när dessa monster väntade henne.

För mig finns hos mig en samstämmig bild av att Yara haltade, rörde sig långsamt, ofta blåmärken, nedstämd och ville inte gå hem.

Hon blev systematiskt grovt misshandlad till döds.

Dom hon förtrodde sig till nämner många skador på högra sidan. Vilket får mig att tro att det var Madis vänsterhand bakom det.

Samtidigt tror jag att det mest grova våldsamma brotten mot Yara bar handen av Rami. Han hade en annan metod, dunkade hennes huvud i väggen, ju mer hon skrek desto hårdare dunkade han ... eller slog.

Eller fimpade sina cigaretter på henne på för Yara (och alla) känsliga ställen nämligen fötterna och ryggen.

Det jag läst till idag/kväll. Kokade ihop till just det. Under hundpromenaden.
Senast redigerad av Remark 2014-11-04 kl. 23:17.
Citera
2014-11-04, 23:09
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Du kanske tänkte på att Amanis mamma och mannen (kusinen) i Landskronas pappa är syskon.

Så kan det kanske ha varit. Helt klart är att de har inavlat för mkt i den släkten iaf.
Citera
2014-11-04, 23:14
Medlem
Gavves avatar
Har ögnat igenom den rättsmedicinska undersökningen. En sak jag lade märke till var detta:

Sida 484, nummer 230 "...Det vänstra benets skelettdelar kännes hela och några brott kan ej identifieras."

I rapporten skriven av polisen Katarina Johansson (FUP, sida 38) står det: "Kroppen var så fruktansvärd illa tilltygad, massor av blåmärken, hål, en benpipa stod ut vid vänster knä."

Även narkosläkaren Maria Henriksson hävdar detta (FUP, sida 46) "Man upptäckte att flickan hade en öppen fraktur, ovanför vänster knäskåls yttersida..."

Till och med barnläkaren Grazyna Skladzien hävdar detta (FUP, sida 51) "Öppen fraktur på vänster ben".

Nu är jag ingen expert på något sätt men jag finner detta lite konstigt. Det är självklart möjligt att jag missförstått eller missat något.

Edit: Till och med vid röntgen på sida 491 kan man läsa "På det vänstra knäets utsida ses en liten sårskada. Men ingen underliggande skelettskada".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in