2014-11-04, 16:37
Bannlyst
Årets CL-gruppspel har varit så tråkigt och intetsägande att jag skippat att se mer än första omgången. Har sett Malmös matcher också men det är väl det. Man vet redan i förväg hur matcherna ska sluta.

Det är något som måste förändras, men jag kan inte sätta fingret på vad.
Citera
2014-11-04, 17:14
Avslutad
I dag är jag nöjd om man gör mål och inte släpper in 4 mål. 1-3 helt enkelt.
Citera
2014-11-04, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Årets CL-gruppspel har varit så tråkigt och intetsägande att jag skippat att se mer än första omgången. Har sett Malmös matcher också men det är väl det. Man vet redan i förväg hur matcherna ska sluta.

Det är något som måste förändras, men jag kan inte sätta fingret på vad.
Fler "storklubbar" med i Champions leugue? Jag tycker Champions leugue är tråkigt och den går inte att göra rolig. Kvartsfinalen och uppåt är dock ett undantag, i de matcherna är det riktigt spännande och "kuligt". De matcher som jag tycker är bäst är Giffarnas matcher "lokalklubben" är den mest trogna i ens hjärna (Jag är Stockholmsbo).
Malmö i Champions leugue ikväll också. Jag tror på X i matchen. På bortaplan blir Malmö FF helt urspelade svensk fotboll håller helt enkelt inte ute i europa. Giffarna mot Barça t.ex där skulle GIF få en ordentlig läxa. Emil Forsberg får gjärna göra mål ikväll då lyser mitt "GIFhjärta" upp på himlen.

Lycka till Malmö FF!
Citera
2014-11-04, 17:16
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Loser-klubben Liverpool ryktas vila Sterling och Gerrard i mötet mot Madrid ikväll. Vad är detta för idioti? Är det inte dessa matcher man vill spela? Vad har man i CL och göra om man skall vila sina bästa spelare i ett möte mot världens bästa lag på Bernabeu? Jag hoppas verkligen inte att ryktet stämmer, för om det gör det så bevisar Liverpool för omvärlden och sina fanns att man är extremt patetiska.
Citera
2014-11-04, 17:32
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Loser-klubben Liverpool ryktas vila Sterling och Gerrard i mötet mot Madrid ikväll. Vad är detta för idioti? Är det inte dessa matcher man vill spela? Vad har man i CL och göra om man skall vila sina bästa spelare i ett möte mot världens bästa lag på Bernabeu? Jag hoppas verkligen inte att ryktet stämmer, för om det gör det så bevisar Liverpool för omvärlden och sina fanns att man är extremt patetiska.

Du får gärna dela med dig utav det här "ryktet" du tror stenhårt på.
Citera
2014-11-04, 17:33
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giffare
På bortaplan blir Malmö FF helt urspelade svensk fotboll håller helt enkelt inte ute i europa. Giffarna mot Barça t.ex där skulle GIF få en ordentlig läxa. Emil Forsberg får gjärna göra mål ikväll då lyser mitt "GIFhjärta" upp på himlen.

Lycka till Malmö FF!
Fast bevisligen så gör ju MFF det ändå, man tog sig till gruppspelet och vann hemma mot Olympiakos som regelbundet spelar Champions League. Atletico Madrid var finalist förra året, och är när de når sin högsta nivå ett av världens absolut bästa klubblag just nu. Ingen skam i att bli utspelade på Vicente Calderon, även om siffrorna kanske var i överkant.
Citera
2014-11-04, 17:36
Medlem
Blir det tvåsiffrigt för Real senare mot Pool tro?
Citera
2014-11-04, 17:46
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Du får gärna dela med dig utav det här "ryktet" du tror stenhårt på.
https://twitter.com/GuillemBalague/status/529633092416577537
Citera
2014-11-04, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Fast bevisligen så gör ju MFF det ändå, man tog sig till gruppspelet och vann hemma mot Olympiakos som regelbundet spelar Champions League. Atletico Madrid var finalist förra året, och är när de når sin högsta nivå ett av världens absolut bästa klubblag just nu. Ingen skam i att bli utspelade på Vicente Calderon, även om siffrorna kanske var i överkant.
Om Atletico är en femma på en skala är Malmö FF en trea.
Malmö FF har chansen att vinna och det kan vinna men chanserna att de gör det är mindre än för de 5 "stjärniga" klubbarna
Malmö FF kan man säga är lika bra som ett lag någonstans i mitten av La liga.
Citera
2014-11-04, 18:00
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Tror att Dortmund får det halvsvårt ikväll och att ett kryss väntas..
Citera
2014-11-04, 19:58
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Liverpool startar med följande lag:

Migolet
Manquillo
Skrtel
Toure
Moreno
Lucas
Emre Can
Markovic
Allen
Lallana
Borini

Man har alltså vilat Sterling, Gerrard, Balotelli och en massa andra i en match på Bernabeu. Detta är bland det pinsammaste och mest förnedrande jag skådat i CL sammanhang av en "storklubb". Liverpool kommer för evigt vara en riktig patetisk förlorar klubb i mina ögon nu. Att man inte ens har kulor att åtminstone försöka utmana Real, utan man drar ner byxorna och tar ut förlusten på ett sätt som inte ens Cordoba eller Eibar i spanska ligan skulle göra.

Jag hade skämts om jag var Liverpool supporter, detta är äckligt pinsamt!
Citera
2014-11-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Liverpool startar med följande lag:

Migolet
Manquillo
Skrtel
Toure
Moreno
Lucas
Emre Can
Markovic
Allen
Lallana
Borini

Man har alltså vilat Sterling, Gerrard, Balotelli och en massa andra i en match på Bernabeu. Detta är bland det pinsammaste och mest förnedrande jag skådat i CL sammanhang av en "storklubb". Liverpool kommer för evigt vara en riktig patetisk förlorar klubb i mina ögon nu. Att man inte ens har kulor att åtminstone försöka utmana Real, utan man drar ner byxorna och tar ut förlusten på ett sätt som inte ens Cordoba eller Eibar i spanska ligan skulle göra.

Jag hade skämts om jag var Liverpool supporter, detta är äckligt pinsamt!

Fast Gerrard, Balotelli och Sterling har väl inte presterat så bra på sistone? inte helt fel att testa nya spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in