2014-11-02, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silverte
Ok. Bäst att vara tydlig
Tror att det var "vardagsmat" sista tiden att Yara blev misshandlad...så Rami kunde nog inte tänka sig annat än att det var den "vanliga" misshandeln.

Självklart slog även Rami på lilltösen...varför skulle Yara säga att han slog hårdast annars, stackars barn.
Vad kan ha framkallat detta gång på gång...har svårt att tro att Yara skulle våga, att på något sätt, provocera paret. Hon var nog mest en tyst "liten mus" och utförde sina hårda sysslor efter bästa förmåga.

Barnarbete.

Yara användes som betjänt.

Så man ska ställa dessa mördare till svars för många saker som tex barnarbete.
Citera
2014-11-02, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tänkte att det kan ha gått till så här. Någon gång efter att Rami återvänt från affären meddelade Madi att hon ville vila. Kanske sov den yngsta pojken middag då. Hon klädde av sig till linne och trosor och lade i sin säng. Hon kunde inte sova eftersom den äldsta pojken väsnades och störde henne. Yara kunde inte hålla koll på honom och Rami var upptagen med sitt chattande. Madi blev rasande och slog både Yara och sin son med brödkaveln. Sonen blev rädd och sprang till Rami. Madi fortsatte att slå Yara och jagade henne till den plats där hon brukade sova. Där fortsatte hon misshandla henne, till och med medan hon låg på madrassen. När Yara hade blivit tyst gick Madi tillbaks till sitt rum och sov en stund. Hon trodde inte att Yara var så svårt skadad att hon skulle dö. Rami brydde sig inte heller eftersom Yara inte var barn på samma sätt som sönerna, hon var ju åtta år och skulle uppfostras. Senare på kvällen, när någon av dem - kanske Madi - gick in för att titta till Yara insåg hen genast att Yara var död. De kom överens om en plan som innebar att de skulle försöka få det se ut som att Yaras död var naturlig eller orsakad av för dem okända inre skador som inträffat i skolan eller någon annanstans utanför hemmet. Rami förstod något skede att detta inte skulle hålla och filmade för att bygga upp sitt eget försvar. Den första filmen där Madi frågar den redan döda Yara om hon vill äta eller dricka kan han ha i och för sig ha tagit i samförstånd med Madi, för att visa att de inte hade en aning om att Yara var död. Den andra filmen, som visar hur Madi duschar Yaras döda kropp, har han gjort för sin egen skull.

Jag köper inte för ett ögonblick att Madi eller Rami inte skulle ha förstått att Yara var död när de gick in i hennes rum för att fråga om hon ville dricka. De är från Gaza och de har säkert sett döda människor förut, även barn. De duschade inte Yara för att försöka få henne att vakna och de skvätte inte parfym på henne av denna anledning. Kanske trodde de att duschen och parfymen skulle dölja eller försena liklukten. Ramis gråt i trapphuset och bådas frågor om ''hon klarar sig'' är bara ett spel för gallerierna.

Fanns ingen anledning att filma heller förutom att blidka polis och rättsväsende.
Hur dum i huvudet kan man vara. Sanslöst. Att tro att man kan luras så enkelt. Idioti.
Citera
2014-11-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Jag tror också att det här var en dag som andra, bara det att nu gick det fullständigt överstyr. Tror inte A aktivt letade fram kaveln för att puckla Y sönder och samman. A&R har trots allt tidigare haft vett nog att inte tillfoga Y alltför synliga skador, så varför frångå den principen nu. Tror A hade kaveln till hands då sinnet rann på henne. Ett tänkbart scenario är att A och Y håller på att baka middagsbröd när något händer. Kanske R släntrar in och slänger några slemmiga, halvdöda fiskar i degen med en outhärdligt dumdryg kommentar om att karlarnas fångst direkt ska tillredas till den delikatess den förtjänar att bli? Kanske någon liten sadistisk åtbörd också som krydda på moset? Jag tror att det var där nånstans i tiden det hände. Fettembolier uppstår inte så snabbt och om inte Y hade frakturer redan i skolan, som ingen la märke till?!, måste nog misshandeln ha skett ganska tidigt under eftermiddagen. Tror jag alltså.

Tror att Amani använde kaveln endast som ett straff-vapen. Låg den inte upplagd någonstans i ett av rummen...Amani la säkert tillbaka den på sin vanliga plats tills nästa gång hon skulle använda den. Sa inte en av grannarna att han sett Yara i hissen, barfota med blånad och svullnad vid ankeln. Sådana skador får man inte utan ett "vapen". För övrigt tror jag inte att Amani var den typen av mamma, som bakade med barnen. Inte själv heller för den delen.
Citera
2014-11-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tänkte att det kan ha gått till så här. Någon gång efter att Rami återvänt från affären meddelade Madi att hon ville vila. Kanske sov den yngsta pojken middag då. Hon klädde av sig till linne och trosor och lade i sin säng. Hon kunde inte sova eftersom den äldsta pojken väsnades och störde henne. Yara kunde inte hålla koll på honom och Rami var upptagen med sitt chattande. Madi blev rasande och slog både Yara och sin son med brödkaveln. Sonen blev rädd och sprang till Rami. Madi fortsatte att slå Yara och jagade henne till den plats där hon brukade sova. Där fortsatte hon misshandla henne, till och med medan hon låg på madrassen. När Yara hade blivit tyst gick Madi tillbaks till sitt rum och sov en stund. Hon trodde inte att Yara var så svårt skadad att hon skulle dö. Rami brydde sig inte heller eftersom Yara inte var barn på samma sätt som sönerna, hon var ju åtta år och skulle uppfostras. Senare på kvällen, när någon av dem - kanske Madi - gick in för att titta till Yara insåg hen genast att Yara var död. De kom överens om en plan som innebar att de skulle försöka få det se ut som att Yaras död var naturlig eller orsakad av för dem okända inre skador som inträffat i skolan eller någon annanstans utanför hemmet. Rami förstod något skede att detta inte skulle hålla och filmade för att bygga upp sitt eget försvar. Den första filmen där Madi frågar den redan döda Yara om hon vill äta eller dricka kan han ha i och för sig ha tagit i samförstånd med Madi, för att visa att de inte hade en aning om att Yara var död. Den andra filmen, som visar hur Madi duschar Yaras döda kropp, har han gjort för sin egen skull.

Jag köper inte för ett ögonblick att Madi eller Rami inte skulle ha förstått att Yara var död när de gick in i hennes rum för att fråga om hon ville dricka. De är från Gaza och de har säkert sett döda människor förut, även barn. De duschade inte Yara för att försöka få henne att vakna och de skvätte inte parfym på henne av denna anledning. Kanske trodde de att duschen och parfymen skulle dölja eller försena liklukten. Ramis gråt i trapphuset och bådas frågor om ''hon klarar sig'' är bara ett spel för gallerierna.

Håller med dig i mångt och mycket i detta inlägg.
Men, som jag tror Tantigheter var inne på tidigare så tror jag att Madi ville inte bli blöt på sina kläder i duschen.
Därför har hon av praktiska skäl bara trosor och linne på sig. Yara var ju död.
Om jag letar väldigt noga efter en gemensam nämnare så känner man igen sig när man duschat av hundar och hjälpt barn att bli rena om fötterna...
Citera
2014-11-02, 16:01
Medlem
Jag tycker misshandeln är för våldsam för att tro att de i någon som helst bemärkelse råkade slå ihjäl henne eftersom de brukade misshandla henne. Alltså att de upptäckte att oj hon dog tydligen den här gången. Jag tror inte på det och vill inte gärna fördjupa mig i alla fruktansvärda detaljer men. Sammanfattningsvis utstickande benpipa, 13 frakturer, stora avslitna hårtussar, deformerat ansikte och förutom kaveln också elkabel och ev. kvävd med kudde indikerar inte en misshandelsdag som alla andra. Detta kan inte ha skett mellan chattar, fiskresning mm. Andra mer vana får gärna gå in på detaljerna tack.

Dessutom är det möjligt att Rami inte är det minsta orolig trots tidigare socanmälningar, polisbesök grannar och soc. Han ljuger elegant och trovärdigt i extern utredning om soc och jag tror han har hög tilltro på sin kapacitet på den fronten. Men misshandeln av flickan har gett dem problem tidigare jag tror de är lite vaksamma över hur de misshandlar Y. Någonting händer alltså mellan de inblandade den här dagen (eller sedan några dagar tillbaks?) som utlöser det totala raseriet.

Vad är ovanligt denna dag??! Att Rami flörtar och försöker ragga upp någon kvinna tror jag tillhör vanlig vardag, chattandet med Madleen också. De har vad jag förstår ofta kontakt om Yara. Ramis påstådda resa till Holland verkar inte existera (?). Resan till släkten med tågförseningen (?)

Som många påpekat är det någonting som är fel med tidslinjen. Själv vet jag bara att den just är fel men jag kan inte sätta fingret på varför den känns så omöjlig.

Edit/ Vad jag försöker säga i ett långt inlägg är egentligen att jag funderar på om någon/båda bestämde sig för att döda henne. Alltså inga "misstag" utan döda henne. Att någonting runt Yara utlöste inte bara raseriet utan beslutet.
Senast redigerad av VemKom 2014-11-02 kl. 16:15.
Citera
2014-11-02, 16:16
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Jag tror också att det här var en dag som andra, bara det att nu gick det fullständigt överstyr. Tror inte A aktivt letade fram kaveln för att puckla Y sönder och samman. A&R har trots allt tidigare haft vett nog att inte tillfoga Y alltför synliga skador, så varför frångå den principen nu. Tror A hade kaveln till hands då sinnet rann på henne. Ett tänkbart scenario är att A och Y håller på att baka middagsbröd när något händer. Kanske R släntrar in och slänger några slemmiga, halvdöda fiskar i degen med en outhärdligt dumdryg kommentar om att karlarnas fångst direkt ska tillredas till den delikatess den förtjänar att bli? Kanske någon liten sadistisk åtbörd också som krydda på moset? Jag tror att det var där nånstans i tiden det hände. Fettembolier uppstår inte så snabbt och om inte Y hade frakturer redan i skolan, som ingen la märke till?!, måste nog misshandeln ha skett ganska tidigt under eftermiddagen. Tror jag alltså.

Jag tror också att det var en dag som alla andra men med en helt annan utgång än tidigare. Yara kan ha varit medvetslös tidigare det vet vi inte.
Däremot tror jag hon haft synliga skador tidigare. Hennes stora frånvaro från skolan, grannar som sett henne halta, vägran att låt skolpersonal träffa henne, att hon inte visste vad hon skulle svara när en annan pedagog ville veta om en skada etc. talar för det.

Det är inte säkert att R denna dag var aktiv. Han var helt nöjd med att få ägna sig åt chattandet och ville vara ifred. Annars hade jag trott att han avslutade allt i garderoben men där är det bara spår efter M.
Yara har troligen släpats runt i håret i lägenheten.
Citera
2014-11-02, 16:19
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penkapappa
Barnarbete.

Yara användes som betjänt.

Så man ska ställa dessa mördare till svars för många saker som tex barnarbete.

Betjänt är väl ett lindrigt uttryck. Snarare slavarbete. Det verkar som hon varken fick sova eller äta tillräckligt.
Citera
2014-11-02, 16:27
Medlem
Guardian Angels avatar
Det är lite konstigt att rätten inte tar upp fler punkter som de gamla misshandelssituationerna. Yara hade tre gamla frakturer, någon eller alla i vänster hand/arm. Skadorna kunde åldersbestämmas till att vara ungefär fyra veckor gamla. Det var troligen då hon behövde mitellan. Och - de underlät sig att ta henne till läkaren för gipsning.
det jag funderar på var att om Yara var högerhänt så verkar det finnas en anledning till att det var vänster sida. Oavsett, märkte de inte i skolan att hon inte kunde använda den armen riktigt?
Citera
2014-11-02, 16:33
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverte
Tror att Amani använde kaveln endast som ett straff-vapen. Låg den inte upplagd någonstans i ett av rummen...Amani la säkert tillbaka den på sin vanliga plats tills nästa gång hon skulle använda den. Sa inte en av grannarna att han sett Yara i hissen, barfota med blånad och svullnad vid ankeln. Sådana skador får man inte utan ett "vapen". För övrigt tror jag inte att Amani var den typen av mamma, som bakade med barnen. Inte själv heller för den delen.

Jag tror att slag med brödkavel med viss kraft lagd bakom knäcker ben på vem som helst. Tidigare skador kan däremot mycket väl ha tillkommit utan kavel. En hård spark med med sko på kan säkert förorsaka svullnad och blånad på späda småflicksben. Nej, jag tror inte brödkaveln har varit aktuell före den sista ödesdigra dagen och jag tror att den kom till användning just för att den fanns till hands. Tidigare frakturer var om jag har fattat rätt revbensfrakturer och de kan säkert också ha orsakats av hårda sparkar. (Vilket naturligtvis inte är ett dugg bättre, bara inte lika dödligt).Jag tror något hände just den dagen som orsakade fullständig snedtändning. Jag tror inte ens fullständiga galningar använder något så farligt som en stenhård brödkavel i uppfostringssyfte, det blir alldeles för lätt skador som inte kan förklaras med vanlig vardagsotur. Katastrofal ekonomi kan nog tvinga även den mest motvilliga till bakbordet, liksom för den delen till fiskafänge.
Citera
2014-11-02, 16:36
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det är lite konstigt att rätten inte tar upp fler punkter som de gamla misshandelssituationerna. Yara hade tre gamla frakturer, någon eller alla i vänster hand/arm. Skadorna kunde åldersbestämmas till att vara ungefär fyra veckor gamla. Det var troligen då hon behövde mitellan. Och - de underlät sig att ta henne till läkaren för gipsning.
det jag funderar på var att om Yara var högerhänt så verkar det finnas en anledning till att det var vänster sida. Oavsett, märkte de inte i skolan att hon inte kunde använda den armen riktigt?

Tack för upplysningen. Var framkommer detta?
Citera
2014-11-02, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Jag tycker misshandeln är för våldsam för att tro att de i någon som helst bemärkelse råkade slå ihjäl henne eftersom de brukade misshandla henne. Alltså att de upptäckte att oj hon dog tydligen den här gången. Jag tror inte på det och vill inte gärna fördjupa mig i alla fruktansvärda detaljer men. Sammanfattningsvis utstickande benpipa, 13 frakturer, stora avslitna hårtussar, deformerat ansikte och förutom kaveln också elkabel och ev. kvävd med kudde indikerar inte en misshandelsdag som alla andra. Detta kan inte ha skett mellan chattar, fiskresning mm. Andra mer vana får gärna gå in på detaljerna tack.

Dessutom är det möjligt att Rami inte är det minsta orolig trots tidigare socanmälningar, polisbesök grannar och soc. Han ljuger elegant och trovärdigt i extern utredning om soc och jag tror han har hög tilltro på sin kapacitet på den fronten. Men misshandeln av flickan har gett dem problem tidigare jag tror de är lite vaksamma över hur de misshandlar Y. Någonting händer alltså mellan de inblandade den här dagen (eller sedan några dagar tillbaks?) som utlöser det totala raseriet.

Vad är ovanligt denna dag??! Att Rami flörtar och försöker ragga upp någon kvinna tror jag tillhör vanlig vardag, chattandet med Madleen också. De har vad jag förstår ofta kontakt om Yara. Ramis påstådda resa till Holland verkar inte existera (?). Resan till släkten med tågförseningen (?)

Som många påpekat är det någonting som är fel med tidslinjen. Själv vet jag bara att den just är fel men jag kan inte sätta fingret på varför den känns så omöjlig.

Edit/ Vad jag försöker säga i ett långt inlägg är egentligen att jag funderar på om någon/båda bestämde sig för att döda henne. Alltså inga "misstag" utan döda henne. Att någonting runt Yara utlöste inte bara raseriet utan beslutet.

Tidslinjen är bristfällig i förhållande till vad som pågått efter att Yara kom hem från skola. Det tror jag vi alla ser.

Jag tror inte det var planerat eller att de bestämde sig just denna dag för att döda henne, för då hade hon varit anmäld försvunnen.

Jag har undrat en hel del över att de fixar till Yaras döda kropp. Riktigt förhärdade brottslingar hade dumpat liket och anmält den döda försvunnen.

Rami och denna klan har fått fel signaler om livet i Sverige och hur vi ser på föräldrarskap. Särskilt Rami har levt i villfarelsen om att alla är idioter som går på hans bullshit om mänskliga rättigheter och seder och bruk, typ att Yara var Madis ansvar eftersom hon är kvinna, när det är han som är vårdnadshavare.

Och det kan faktiskt vara så att Ramis uppfattning om att alla är idioter, är korrekt då ha nu kör med att han också är ett offer som råkade ut för den rabiata kvinnan med brödkaveln.
Citera
2014-11-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom

Jag skulle ändå gissa att beslutet ingick i det besinningslösa raseriet.
Ett mer kallsinnigt beslut skulle ha givit ett mer kallsinnigt agerande, typ strypa direkt med elsladden eller lägga kudden över ansiktet en gång för alla. Nej detta var ett förhållandevis utdraget förlopp som knappast har avslutats med ett "nådaskott". Flickan torterades ihjäl, men inte kallt och beräknande. Jag har svårt att tro annat.
Helst vill jag vänta tills vi får läsa hur parterna i målet beskriver sina dagar.
Men:
ni som kommer ihåg tiderna lite bättre än jag: för mig låter det som om Yara kom hem från skolan ungefär samtidigt som Rami från fisketuren? Sedan, efter någon timma, skickades Rami till affären och han återvände ganska snart.
Utan att ha ett dugg på fötterna så tycker jag att det här känns som magiska timmar. Vad utspelade sig i familjen då? Hade Yara redan då förpassats till sin skamvrå, Madis egen lilla tortyrkammare? Satt den lilla familjen och åt medan Yara "vilade sig" eller "tänkte över sina dumheter"?. Släppte Madi ut henne sedan - när i såfall? Och Yara släpade sig mot badrummet, mha Madi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in