2014-10-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Belägg för att jag har pratat med en mördare?

Belägg för att VB:s mobil var kvar i området?

Det finns inget bevis för att de inte hade sex.

Saabägaren påstår att det fanns en tejprulle där.

1. fs i marina fallet.

2. det finns i mobilrec under natten för mordet att mobilen aldrig flyttade sig. senast mottagna är runt 00:00 om jag inte minns fel.

3. finns inga bevis på att de haft det frivilligt heller.

4. på vilket sätt ses detta som en ren slump. dömda ser offer senast dömda letar efter offer tillsammans med mp. på olika platser han finns på dyker det plötsligt upp ben och en tejprulle. snacka om maximal otur. nej jag köper inte denna teori.
Citera
2014-10-30, 20:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
1. fs i marina fallet.

2. det finns i mobilrec under natten för mordet att mobilen aldrig flyttade sig. senast mottagna är runt 00:00 om jag inte minns fel.

3. finns inga bevis på att de haft det frivilligt heller.

4. på vilket sätt ses detta som en ren slump. dömda ser offer senast dömda letar efter offer tillsammans med mp. på olika platser han finns på dyker det plötsligt upp ben och en tejprulle. snacka om maximal otur. nej jag köper inte denna teori.
1. Belägg för att jag har pratat med FS?
2. Det finns inget i signallistan som säger att mobilen inte har rört sig. Rörelser registreras inte.
3. Det finns inget bevis, varken för eller mot.
4. Vilken teori köper du inte, beträffande tejpen?
Senast redigerad av Quarrel 2014-10-30 kl. 20:21.
Citera
2014-10-30, 20:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Jag anser att bevisen idag är för svaga för fällande dom. En duktig och påläst advokat skulle få honom fri.
Bevisen i dag är inte svagare än i går - eller vid tidpunkten för rättegångarna i TR resp. HR. En duktig och påläst advokat kan inte skaka fram någon som planterat blod och liklukt i KJ:s bil, och än mindre är någon annan kapabel till detta - undantaget KJ:s kompisar som under ledning av sin commander kanske kan följa spåren från Kumla.
Citera
2014-10-30, 20:28
Medlem
Citat:
1. Belägg för att jag har pratat med FS?
2. Det finns inget i signallistan som säger att mobilen inte har rört sig. Rörelser registreras inte.
3. Det finns inget bevis, varken för eller mot.
4. Vilken teori köper du inte, beträffande tejpen?

1. du får kolla marina tråden där finns det tydligen ett samband mellan försvaret och dej.
2. det visar att hennes mobil funnits på samma plats hela natten dvs den dömdas bostad.
3. precis det jag menade men du fattade tydligen inte att den dömda ville starta ett förhållande med en person han sedemera beskyller för mord samt att han inte uppfattat att hon skickat sms under tiden han påstår att de haft sex.
4. finns för mycket som talar för att det inte är en slump att allt detta bara är helt oskyldiga händelser.

lycka till med din och bloggarens resningsansökan. vore jävligt konstigt om ni lyckades få den med tanke på dina bortförklaringar utan logisk grund!
Citera
2014-10-30, 20:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Bevisen i dag är inte svagare än i går - eller vid tidpunkten för rättegångarna i TR resp. HR. En duktig och påläst advokat kan inte skaka fram någon som planterat blod och liklukt i KJ:s bil, och än mindre är någon annan kapabel till detta - undantaget KJ:s kompisar som under ledning av sin commander kanske kan följa spåren från Kumla.
Det falska beviset om Trängforsen skulle uppdagas, likaså skulle åklagaren inte kunna ljuga om hur KJ:s pappa väckte KJ, och på så sätt sätta pappan i dålig dager. Åklagarens lögn om att det inte fanns tid för sex skulle inte kunna upprepas. Manipulerandet med fotomontaget skulle behöva förklaras närmare. EMF:s lögn om hur man raderar SMS skulle uppdagas. En ny rättegång skulle syna MS spaningsuppgifter närmare. En duktig och påläst advokat kommer säkert att finna nya argument.
Citera
2014-10-30, 20:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
1. du får kolla marina tråden där finns det tydligen ett samband mellan försvaret och dej.
2. det visar att hennes mobil funnits på samma plats hela natten dvs den dömdas bostad.
3. precis det jag menade men du fattade tydligen inte att den dömda ville starta ett förhållande med en person han sedemera beskyller för mord samt att han inte uppfattat att hon skickat sms under tiden han påstår att de haft sex.
4. finns för mycket som talar för att det inte är en slump att allt detta bara är helt oskyldiga händelser.

lycka till med din och bloggarens resningsansökan. vore jävligt konstigt om ni lyckades få den med tanke på dina bortförklaringar utan logisk grund!
1. Jag har kollat marinatråden. Det finns inget belägg för att jag har pratat med FS. Håll dig till sanningen.
2. Tvärtom, det finns ingen grund för att påstå att den inte kan ha flyttats.
3. Vem ville KJ ha förhållande med? Hon messade före sexet.
4. Vilket detta, med tejpen?
Citera
2014-10-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Påvisar bara vem det är som totaldominerar tråden med otaliga osanningar och fullständigt vansinniga påståenden, pekar gång på gång ut oskyldiga människor inklätt i dina poster.

Jag har en specifik fråga, har du någon punkt som kan ens snudda vid möjligheten att denne dömde mördare skulle få gå ut i frihet, bara en enda liten punkt som gör att rättsväsendet slår en frivolt i sin skam att dömt en oskyldig yngling.

Citat:
Du fortsätter att svepa.Varför vill du veta det? Är du rädd för en ny rättegång?

Nu är du svarslös och tramset tar över och det vet du mycket väl. Är bara en tidsfråga innan du hittar någon ny infallsvinkel så du får tramsa på i denna tråd och nya förtäckta utpekande mot oskyldiga.

Finns inte en enda människa som skulle rädas en ny rättegång (resning) för den skulle inte på något sätt förändra tidigare utfall, däremot skulle det sannolikt vara oerhört smärtsamt för moder och styvfader som försöker lägga slakten på dottern bakom sig och gå vidare efter bästa förmåga.

Du klarade inte ens besvara den enkla frågan,
"har du någon punkt som kan ens snudda vid möjligheten att denne dömde mördare skulle få gå ut i frihet" utan istället på vanligt maner ställer en motfråga, "varför vill du veta det".

Du har inget svar på frågan och då kryper du iväg under täcket vilket är genomgående i ditt uppträdande i tråden.
Citera
2014-10-30, 21:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nu är du svarslös och tramset tar över och det vet du mycket väl. Är bara en tidsfråga innan du hittar någon ny infallsvinkel så du får tramsa på i denna tråd och nya förtäckta utpekande mot oskyldiga.

Finns inte en enda människa som skulle rädas en ny rättegång (resning) för den skulle inte på något sätt förändra tidigare utfall, däremot skulle det sannolikt vara oerhört smärtsamt för moder och styvfader som försöker lägga slakten på dottern bakom sig och gå vidare efter bästa förmåga.

Du klarade inte ens besvara den enkla frågan,
"har du någon punkt som kan ens snudda vid möjligheten att denne dömde mördare skulle få gå ut i frihet" utan istället på vanligt maner ställer en motfråga, "varför vill du veta det".

Du har inget svar på frågan och då kryper du iväg under täcket vilket är genomgående i ditt uppträdande i tråden.
Läs svaret här: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) Varför ville du veta det? Är du rädd för en ny rättegång?
Citera
2014-10-30, 21:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
En advokat som inte är ordentligt påläst inför en uppmärksammad mordrättegång har slarvat rejält.
Om du kommer dåligt påläst till en tenta för att du inte har hunnit, har du slarvat då?
Citera
2014-10-30, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Min fetning.

Jag tror du slår huvudet på spiken här. KJ dödade sannolikt VB därför hon avvisade och troligen också kränkte honom. Det hon möjligen sa till honom den 4 maj förra året blev sista droppen. Och då ska man ha i minnet att KJ under flera månader före mordet gång på gång blev utnyttjad och avvisad av henne. VB tog honom helt enkelt för given. Stundtals behandlade hon honom som luft. Hon visste att han var förälskad i henne och ansåg förmodligen att det var hennes självklara rätt att linda honom runt lillfingret hur som helst och när som helst. Han var ju så "dumsnäll", typ. Det skulle inte förvåna mig om hon betraktade KJ som en "våt hund" - med tungan ute och bedjande ögon, ständigt redo att lyda minsta befallning.
En bra bild över VB:s egoistiska inställning får man när man läser de återskapade sms:n mellan henne och KJ. Börja gärna på sidan 634 i fup - den 23 januari 2013. Där kontaktar hon honom vid 11-tiden och säger: "Vaken? Ja hämta dej 12.20". KJ svarar inte, trots att hon tjatar. Hon frågar om han har 50 kronor eftersom hon måste tanka. Först vid 13-tiden undrar han: "Vart ska vi?" Då kryper det fram att hon skulle ha övningskört, men att personen som skulle bistå henne har blivit sjuk. Hon vill att KJ ska ställa upp istället. Men han är inte intresserad, och det förstår hon. Hon skrattar bort det hela och säger att det var synd att han inte kunde "övningsköra mej". KJ:s svar är kort och koncist: "Precis".
Den 19 februari sms:ar hon från skolan och "beordrar" honom att ringa henne vid 18.30-tiden. KJ svarar: "Grabben dog i natt". VB utbrister: "Ojj vad har hänt". Men istället för att fråga om Grabben fortsätter hon: "ring mig 18.30 vill snacka". Därefter följer ytterligare sms där hon förhör sig om vad som hänt och KJ svarar. KJ frågar henne bl a om hon har lust att ses senare. Oavsett hur hunden dog, är han naturligtvis ledsen och upprörd och hoppades kanske att VB skulle visa lite förståelse. Men han får inget svar. Istället undrar hon "vars" Grabbens kropp är och när han svarar "Östersjön" avslutas konversationen...

Och så här fortsätter det. KJ bönar och ber om de ska ses, men VB kommer nästan ständigt med undanflykter. Eller så nonchalerar hon honom fullständigt och låter bli att svara överhuvudtaget. Inte så underligt då att KJ blev synnerligen förvånad och överraskad när hon ringer till honom mitt i natten och säger att hon faktiskt tänker komma till honom. För att plugga.
Bara några få dagar före detta samtal hade hon haft en "uppgörelse" med MB och var arg och ledsen till tusen. Kanske uppfylld av något slags hämndbegär och med förhoppningen om att göra kunna göra MB åtminstone lite svartsjuk. Hon uppdaterade sin status på Facebook och lät alla förstå att hon skulle till en kompis och plugga.
Vi vet inte vad som hände i KJ:s lägenhet och hur orden föll. VB talade sannolikt om MB och hur olyckligt kär hon var i honom. Och det gjorde hon trots vetskapen om att KJ hade starka känslor för henne. Ett fult beteende som jag vill skylla på hennes naivitet och omognad. KJ:s frustration låg nog på kokpunkten vid det laget och när hon sms:ade MB var det klippt. Fundera på vad VB kan ha sagt till KJ i det läget. Kanske detta: Ha, du ska inte tro att jag kom hit för din skull. Din jävla mes. Jag ville göra MB svartsjuk. Jag skiter väl i dig. Du är en jävla nolla som man kan lura hur lätt som helst, o s v...
Med tanke på KJ:s depression, VB:s ständiga avvisanden, hans funktionsstörningar och livssituation i stort, samt hans numera kända, våldsamma tankemönster (som han naturligtvis hade även där och då), är det inte särskilt svårt att begripa (i alla fall inte för mig) att ett sådant scenario kunde sluta i ond, bråd död. Han hade nog varit arg på henne väldigt länge. Ibland anar jag hans återhållna vrede i sms-konversationerna.
Kanske fick han ett kortare psykosgenombrott den 4 maj? Läkaren som gjorde P7:an ansåg ju att han led av en allvarlig, psykisk störning vid tiden för mordet och även vid tiden för undersökningen. Den stora psykundersökningen visade däremot att han var "frisk".
Jag vill poängtera att jag inte på något sätt vill svartmåla VB och ge henne skulden för det som hände. I mina ögon är hon nämligen helt utan skuld.
Men hennes beteende visavi KJ kan ha utlöst ett raseri hos honom som tyvärr slutade i mord. Det var inte av svartsjuka han dödade VB. Han kunde inte, på några villkors vis, hantera dessa ständiga avvisanden och - som han kände det - kränkningar.

Tack för ett bra inlägg.

VB skrev ju också på sin fbstatus att hon skulle hem till en kompis och plugga.

Vad ville hon säga med det? Ville hon signalera till KJ att vi är bara vänner eller ville hon signalera till AN/MB att jag kommer vara hemma hos någon.. dvs inte ensam eller i hemma dvs lite trygg?... Om det nu fanns en hotbild från AN/MB riktad mot VB den 4 maj 2013?

Det är svårt att få ihop alla bitar. Varför gick VB på Lejonbacksvägen om det nu var hon? (vilket det borde ha varit..)
Citera
2014-10-30, 21:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det falska beviset om Trängforsen skulle uppdagas, likaså skulle åklagaren inte kunna ljuga om hur KJ:s pappa väckte KJ, och på så sätt sätta pappan i dålig dager. Åklagarens lögn om att det inte fanns tid för sex skulle inte kunna upprepas. Manipulerandet med fotomontaget skulle behöva förklaras närmare. EMF:s lögn om hur man raderar SMS skulle uppdagas. En ny rättegång skulle syna MS spaningsuppgifter närmare. En duktig och påläst advokat kommer säkert att finna nya argument.
Din uppfattning om vad som är "lögner" och "manipulerade bilder" kan lämpligast rubriceras som grova överdrifter. Fallet står och faller inte med en missuppfattad mobilmast, hur man raderar sms, ifrågasättande av JJ:s uppgifter, eller att en domstol fått se ett fotomontage gjort i illustrativt syfte åtföljt av förklaringar och besvarade frågor. Detta är ingenting annat än bjäbb i brist på relevanta argument. - Det är väl ingen som är rädd för en ny rättegång, annat än möjligen den som vet med sig ha efterlämnat graverande bevis på någon ännu ej funnen mord- och/eller styckplats. Chanserna att finna sådana spår är små, inte minst med tanke på att de första likdelarna inte återfanns förrän drygt 15 dgr efter försvinnandet och det således funnits gott om tid att sopa igen alla spår. - Ytterligare fynd skulle kunna innebära resning till nackdel för den i nuläget för dråp dömde KJ.
Citera
2014-10-30, 21:34
Medlem
Citat:
1. Jag har kollat marinatråden. Det finns inget belägg för att jag har pratat med FS. Håll dig till sanningen.
2. Tvärtom, det finns ingen grund för att påstå att den inte kan ha flyttats.
3. Vem ville KJ ha förhållande med? Hon messade före sexet.
4. Vilket detta, med tejpen?

1. jag får återkomma till det.
2. finns ingen grund till det motsatta heller.
3. den döda förekommer lite hejt vilt.
4. tycker du inte det är lite skumt att sista person hon möter är den dömda. den dömda är också i huset där offrets ben blir hittad. att en tejp hittas hos den dömda. att tejpen skulle hittas i en saab vars ägare inte har en koppling till mordet. verkar vara många olyckliga tillfälligheter hos kj...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in