Okej jag letar efter följande låt/artist som jag har ett vagt minne av från en youtube video. Här är minnesfragmenten:
* Det är svensk hiphop, lite chopped&screwed-stuk tror jag.
* Det är ngn snubbe som sjunger med grov östeuropeisk brytning, typ.
* Snubben är lite fläskig, och glider omkring i kallingar och linne och borstar tänderna i öl med en toaborste. Eller ngt sådant. Och liknande.
* Den delen av texten som som satt sig är "TAR DIG TILLBAKA.?.?.?.". Han sjunger om horor. Om att snorta chillipulver? Kanske om tippex?
* Borde kanske vara 3-5 år gammal låt?
Det är ungefär allt jag har. Har googlat ordentligt utan framgång. Minnet är suddigt.
En låt från P3 2004-2006, långsam, spansk gitarr i moll och sångaren var ganska nasal.
Det enda jag minns är refrängen som var "whitout you" ca 4 ggr med spansk gitarr som sagt.
Nån som känner igen?
Kan det vara "Locklåt" med Nordman? Som innehåller kulning, en sångteknik som använts i årtusenden som "telefon". En kvinna kunde "kula" meddelanden så det hördes till andra byar på flera mils avstånd, och man använde det också till att locka in djuren. Tror det är Lena Willemark som kular här.
En låt från P3 2004-2006, långsam, spansk gitarr i moll och sångaren var ganska nasal.
Det enda jag minns är refrängen som var "whitout you" ca 4 ggr med spansk gitarr som sagt.
Nån som känner igen?
Jag vet inte om den här låten passar in helt tidsmässigt men det skulle kunna vara Jose Gonzales/junip - without you http://youtu.be/hWdnPRGL0Js
Det är en innebandy låt jag har letat efter sjukt länge som jag hörde när jag var ung.
Den går typ "Idag spelar vi innebandy i lilla salen" och sen går det på ngn form av techno/hardstyle skit typ? ingen som vet vilken låt jag menar?