2014-10-27, 01:34
Medlem
Hejhej! Har telias nyare router (den svarta) och undrar hur jag kan ordna U.S Netflix på Chromecast?

Hittade denna guiden men vet inte vart jag ska skriva in koderna osv.

https://community.plus.net/forum/index.php?topic=123894.0
Citera
2014-10-27, 02:24
Medlem
Helt utan att veta så skulle jag gissa att det bästa är att köra någon form av vpn och casta chromefliken du tittar på netflix i.
Citera
2014-10-27, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Helt utan att veta så skulle jag gissa att det bästa är att köra någon form av vpn och casta chromefliken du tittar på netflix i.
Chromecasten söker automatiskt upp Googles servrar eller nåt så man måste göra något fancy med routern. Räcker inte med att datorn är Unblock U.S
Citera
2014-10-27, 02:50
Medlem
Bror.s avatar
Har testat Chromecast själv, men för mig funkar det inget vidare. Buffrar konstant vid streaming, så det är bättre att köra datorn till TV med HDMI. Hur funkar det för dig på andra streamingar än US Netflix?
Citera
2014-10-27, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bror.
Har testat Chromecast själv, men för mig funkar det inget vidare. Buffrar konstant vid streaming, så det är bättre att köra datorn till TV med HDMI. Hur funkar det för dig på andra streamingar än US Netflix?
Felfritt, 1080p Dolby Digital Plus. Buffrar aldrig, endast när man sätter på filmen.
Citera
2014-10-27, 05:14
Medlem
hegoballs avatar
Installera tillägget Hola för Firefox eller Google Chrome. Sen är det bara att casta till Chromecasten...

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.560920/hola--kom-at-netflix-fran-usa
Citera
2014-10-27, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hegoball
Installera tillägget Hola för Firefox eller Google Chrome. Sen är det bara att casta till Chromecasten...

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.560920/hola--kom-at-netflix-fran-usa
Men Chromecasten läser av att den är svensk så den kan inte kommunicera med en dator som har USA's filmbiblotek på netflix.

Eller vet du säkert att just hola funkar? För Unblock U.S och det funkar inte
Citera
2014-10-27, 07:24
Medlem
towbs avatar
Så telias router är en "Technicolor TG582n FTTC", som guiden är gjort för?
Citera
2014-10-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Så telias router är en "Technicolor TG582n FTTC", som guiden är gjort för?
Ne
Citera
2014-10-27, 11:06
Medlem
towbs avatar
Jag gissar att telias router är låst också, så att du bara kan ändra några få inställningar? Tror inte det kommer att gå i så fall.

Om du kan använda en annan router, så finns det billiga, runt 250 - 350 kr, som man kan installera dd-wrt/tomato på och då ska det funka med unblock-us efter lite trixande. Annars kanske det går att bara använda telias som modem och koppla på en sådan router.
Citera
2014-10-27, 11:46
Medlem
hksnismos avatar
Som sagt det gäller att göra en del avancerade inställningar i routern för att få det att lira är inte bara att skriva in dns:er manuellt, alt är att flasha om chromecasten med en annan firmware då kan man manuellt sätta dns:er direkt i chromecasten med den firmwaren.

DVS rätt bökigt att få till Netflix Us i chromecast...
Citera
2014-10-30, 00:07
Medlem
På unlocator.com kan man prova dns tjänsten helt gratis en vecka utan att behöva lämna kort info.

Finns guider för ganska många routrar hur man ska göra konfigurationen, finns också info på unlocator.com hur man ska få det att fungera med Chromecast. Verkar finns risk för att man får göra en reset på Chromecasten innan det fungerar om jag förstår det rätt.

Att köra tex Hola plugin och sedan casta via flik i Chrome är nog ett tveksamt alternativ för många, klart större risk för störningar/hack då vs native Chromecast stöd/strömning.

Däremot har jag inte den blekaste aning om det går med en Technicolor router.

unblock-us.com är väl en liknande dns tjänst som unlocator.com, tror det går att prova en vecka gratis där också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in