2014-10-26, 13:10
Medlem
Jahannams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmder
Det är ju precis det dem kommer att kunna göra när sådana personer som du existerar. De skapar bara mer hat gentemot er. Vi kommer lagföra så att ni inte kommer kunna gå till eran moské och äta halalslaktat kött m.m. Det är nog bättre att du drar hem till ditt hemland istället för att försöka förändra vårat land. Blir ju mindre ansträngande för dig då

Jag varken äter halalkött eller har något med pedofil religionen islam att göra så för mig är det chill om det blir någon sådan lagstiftning. Mitt hem är Sverige så vilket land du hade tänkt att jag ska "åka hem" till vet jag inte
Citera
2014-10-26, 13:11
Medlem
Jag tror absolut inte ett dugg på detta. Jag vet att invandrare tyr sig till varandra även om de inte ens kommer från samma land ursprungligen, men det är knappast konstigt. På ett eller annat sätt delar man nog erfarenheter och kan lättare relatera till varandra.

Men senast när jag var på universitetsbiblioteket så var det jag och två andra (som inte kände varandra) nere i "källaren" och letade efter böcker. Båda dessa herrar hade utomsvensk bakgrund och jag är etnisk svensk. Trots det gick en av killarna (som hade kraftig brytning) fram till mig istället för den andra killen för att fråga mig om jag kunde hjälpa honom förstå hur man navigerade i hyllorna. Rent logiskt om man följer ditt resonemang, borde han först och främst ha vänt sig till sin "brorsa" - eller hur?

För mig var det självklart att hjälpa honom, precis som jag hade hjälpt vem som helst. Så om det finns trångsynta människor som tänker som du så är ju det bara ett stort hinder eftersom det försvårar möjligheterna att kommunicera med varandra. Om du nu har så svårt för svenskar så kanske du borde försöka vara lite mer öppen? Prata med dem med ett öppet sinne istället för att utgå från att alla är likadana. Det är lika korkat när du gör det mot oss, som när vi gör det mot "er"
Citera
2014-10-26, 13:12
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist
Normal vett skulle jag kalla det. ---
Normalt vett är ingen känsla...på sin höjd en moralisk inställning...försök igen och använd utbildningen du påstår att du har den här gången...
Citera
2014-10-26, 13:12
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Det finns en religiös känsla av gemenskap som undermedvetet förenar muslimer...(liksom andra religiösa grupper)...det är ingen "union" och heller inte jämförbart med kultur, utan en undermedveten känsla av gemenskap som grundar sig i naturvetenskaplig okunskap med rötter i Muhammeds militära upprorsrörelse för 1400 år sedan. Denna känsla av gemenskap (mellan blattar) är det som TS beskriver när han känner större samhörighet genom ögonkontakt och kroppsspråk med "blattar" än med de "otrogna", d.v.s. "svennar"...ingenstans framskymtar kvinnor annat än som ägodelar vilka "förbjuds" det ena eller det andra, t.ex. som i ditt ex. från Marocko, och homosexualitet är belagt med fängelse i Marocko...

Jag förnekade inte att marockaner praktiserade islam utan gav bara ett exempel på att inte alla muslimer kom överens med varandra. Å andra sidan är det i deras hemländer och här i Sverige kan det mycket väl vara annorlunda. MENA-blattar här lyssnar ju på hiphop medan de i hemländerna hatar negrer.
Citera
2014-10-26, 13:14
Medlem
FrozenFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarracoBarner
Känslan är ömsesidig. Du är en värdelös människa som borde dra till ett land där det är accepterat att inte ta seden dit du kommer. Lycka till med att hitta det.

Stora orden från en svenne. Jag är redan i ett land som accepterar mig och som jag älskar. Tycker istället att du borde lämna Sverige, så att du inte får någon hjärnblödning. För om du stör dig på blattar nu, så verkar du inte vara medveten om vad som komma skall.
Citera
2014-10-26, 13:16
Medlem
ArnoldStrutss avatar
Varför måste du dela upp folket i blattar och svennar? "Svennen på BK" kan lika gärna ha en dryg chef. Jobbar inom hotell/rest och om något blir "blattar" ofta upplyfta pga en stark arbetsmoral, vilket de då förtjänar. Jag tror att i många fall är PK-chefer snällare mot blattar än svennar för de är rädda att åka illa ut.

Det du nyss gjort är att sjunka till svennens nivå med alla dina antaganden, du är precis lika dålig. Sånt här gör mig sjukt besviken, inte bara du men svennar, blattar, allt möjligt intolerant folk. Jag säger inte att man ska kyssa svenneröv eller dylikt men ha en open mind och var inte så laddad hela tiden ta det lungt. Hur ska du få respekt ifall du tycker alla svennar är dryga?

PS: kändes lite spännande att använda orden svenne och blatte eftersom de är så fula att jag inte ens skulle röra dem med en tång vanligtvis.
Senast redigerad av ArnoldStruts 2014-10-26 kl. 13:18. Anledning: Typo, första stycket "och" -> "än"
Citera
2014-10-26, 13:17
Medlem
FrozenFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Normalt vett är ingen känsla...på sin höjd en moralisk inställning...försök igen och använd utbildningen du påstår att du har den här gången...

Grejen är att jag inte ens orkar bryr mig vad du anser. En undermänniska som du ska inte diktera vad jag ska göra och inte göra.

Du verkar ha snöat in dig i islam och muslimer att du inte kan resonerar klart. Jag är varken muslim, eller utomeuropé. Jag är säkerligen minst lika vit som dig. Skillnaden är bara att du hatar oss invandrare för att vi har lyckats bättre här i livet än en svennebanan som dig.
Senast redigerad av FrozenFist 2014-10-26 kl. 13:21.
Citera
2014-10-26, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jahannam
Jag varken äter halalkött eller har något med pedofil religionen islam att göra så för mig är det chill om det blir någon sådan lagstiftning. Mitt hem är Sverige så vilket land du hade tänkt att jag ska "åka hem" till vet jag inte

Oj, sorry. Missförstod din ståndpunkt i det hela. Är du SvP:are eller?
Citera
2014-10-26, 13:18
Medlem
Repatrierings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahannam

Varför vill du då inte att vi alla som bor i det du kallar ditt hem arbetar tillsammans för ökad tolerans och gemenskap?

Jag bryr mig inte om religion men blev ändå nyfiken. Du skriver att du ej är muslim men farbrorn i pyjamas och nylonstrumpor på din avatar ser definitivt ut att vara muslim.
Citera
2014-10-26, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Tänk om den svennen bakom disken på BK är en anti-rasist och i princip tillhör våldsvänstern, som står upp för dem svaga i samhället. Och de svaga i samhället är ofta invandrare. Tänk om du spottar på en av dina räddare, en som står upp dig, och alla andra svaga invandrare, som springer fram och räddar alla mörkhyade när polisen pratar med en rasifierad.

Dra inte alla svennar över en kant, det kan vara din handläggare eller övervakare du spottar på

Humor när den är som bäst...
Citera
2014-10-26, 13:19
Medlem
BarracoBarners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist
Stora orden från en svenne. Jag är redan i ett land som accepterar mig och som jag älskar. Tycker istället att du borde lämna Sverige, så att du inte får någon hjärnblödning. För om du stör dig på blattar nu, så verkar du inte vara medveten om vad som komma skall.
Politiker må acceptera blattar som vägrar ta seden dit de kommer, men folket gör det inte. Där har du anledningen till att SD växer varje år. Det är inte för att folk blir rasister, det är för att folk blir mer och mer less på att man massimporterar slödder (som du) i stället för bra invandrare.
Citera
2014-10-26, 13:24
Medlem
Invandrare i välfärdseuropa kan ju jämföras med vargen som blev hund. Så sitt fint och försök inte bita husse för då blir det smäll på nosen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in