Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-11-08, 00:16
Medlem
Hur kommer det sig att Lantchips skiljer sig så mycket i smak och i konsistens med andra natur-chips märken? Har smakat OLW och Estrellas natur-chips, de smakar ju skit rent ut sagt! Är det olika slags potatis, annan olja eller något annat som gör att lantchips är så mycket godare? (min åsikt, Speciellt gräddfil!)
Citera
2012-11-08, 00:24
Medlem
NovaOculuss avatar
Har inte LC längre erfarenhet och andra råvaror än O och E?

Vore schysst om någon kunde kopiera in en jämförelse på ingredienserna för samma smak av de tre märkena.

Tips, maila de tre och fråga om potatissorterna.
Citera
2012-11-08, 00:28
Medlem
WeraHBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twtm
Hur kommer det sig att Lantchips skiljer sig så mycket i smak och i konsistens med andra natur-chips märken? Har smakat OLW och Estrellas natur-chips, de smakar ju skit rent ut sagt! Är det olika slags potatis, annan olja eller något annat som gör att lantchips är så mycket godare? (min åsikt, Speciellt gräddfil!)

Skulle gissa på annan olja och typ annan skivning eller något, vilket då förändrar konsistensen.
Citera
2012-11-08, 02:10
Medlem
Reggaemans avatar
Lantchips är väl i regel mycket tunnare än vanliga chips, en del kan ju till och med nästan vara genomskinliga
Citera
2012-11-08, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Lantchips är väl i regel mycket tunnare än vanliga chips, en del kan ju till och med nästan vara genomskinliga
Så tunna tyckare jag inte att de är? i så fall är de andra natur-chipsen tunnare och mindre i mina ögon!
Citera
2012-11-08, 06:00
Medlem
MorganThePirates avatar
Är inte lantchips en skiva av potatisen medan det genomsnittliga OLW- eller Estrellachipset är en potatismassa som tryckts?
Citera
2012-11-08, 12:50
Medlem
Lant chips är ju sjukt gott. Men vet inte varför jag inte köper det istället för olw:s "vanliga".
Citera
2012-11-08, 14:56
Medlem
Atomilks avatar
Jag tror OLWs och Estrellas naturchips har friterats längre, och potatisen är oskalad. Därför är dom hårdare och knaprigare. Jag vet inte hur det är med Lantchips. Aldrig smakat faktiskt!
Citera
2012-11-13, 19:15
Medlem
johntiss avatar
Köper aldrig något annat än lantchips i chipsväg. Blir trött på olw sc&o efter 10 chips
Citera
2014-10-25, 12:59
Medlem
maestro6s avatar
Svenska lantchips

Dom är min favorit men tillverkas det i Södertälje och kommer potatisen från Sverige?
Citera
2014-10-25, 13:10
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Varför frågar du inte Svenska lantchips direkt, istället för att fråga oss? En Google-sökning kommer att besvara dina frågor btw.
Citera
2014-10-25, 13:22
Medlem
maestro6s avatar
Jag litar inte på tillverkare.
Därför....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto