2014-10-24, 18:54
Medlem
Tammers avatar
De enda som tjänar på den här "affären" är de som propagerar för ett NATO-medlemskap. Så vilka ligger bakom dessa ubåtslarm tror ni..?
Citera
2014-10-24, 18:58
Medlem
Bertil85s avatar
Ubåtskränkningen är bara ett led i den mediala uppmärksamheten Putin försöker skapa runt sig själv.

Han står på plan så att säga...
Citera
2014-10-24, 19:11
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
God kutym är att styrka sina påståenden i forumet så att ett korrekt diskussionsunderlag föreligger. Det är du som är svaret skyldigt då du använder ett påstående som argument. Jag skiter i biologin i stort i den här frågan, och vilken begränsning i tid som menas med Ovanligt mycket algblomning för årstiden känner vi inte till, det borde framgå som underlag för ditt argument.

Ovanligt mycket algblomning för årstiden, hur långt fram i tiden sträcker sig den utsagan som kom för styvt en månad sedan.

Åter igen, styrk ditt påstående som säger att det vi kan se på omdiskuterad bild rimligtvis kan handla om en ansamling av alger. Svepande förklaringar gills inte, det är du som bör kunna styrka att det du säger är trovärdigt eller ens seriöst menat.

Tills du kan göra det förbehåller i alla fall jag mig rätten att avfärda ditt bludder som rent nonsens baserat på vidskeplighet och inbillning.

Med det sagt, bilden kan mycket väl vara ett tecken på en främmande undervattensfarkost och kan inte förklaras med en möjlig ansamling av alger, däremot kan det finnas andra förklaringar som vi just nu inte har någon kännedom om. Alger, jooooo pyttsan sa kärringen!
1månad.Nja,du kan inte mycket om biologi.Vattentemperaturen och pH är avgörande faktorer och inte bara tiden.Med det sagt så tar man hänsyn till syrefria miiljöer där cyanobakterier kan få det bra.Kustnära vatten är ett bra exempel på sådana miljöer och med tanke på regn och en ökad vattentemperatur kan man fastslå att det förekommer.
Du babblar eftersom FM inte hittade något.Men det måste du leva med,Putin har sina intressen längre bort.Världsmakter samlar in information mycket diskretare än bara med ubåtar.
Citera
2014-10-24, 19:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
1månad.Nja,du kan inte mycket om biologi.Vattentemperaturen och pH är avgörande faktorer och inte bara tiden.Med det sagt så tar man hänsyn till syrefria miiljöer där cyanobakterier kan få det bra.Kustnära vatten är ett bra exempel på sådana miljöer och med tanke på regn och en ökad vattentemperatur kan man fastslå att det förekommer.
Du babblar eftersom FM inte hittade något.Men det måste du leva med,Putin har sina intressen längre bort.Världsmakter samlar in information mycket diskretare än bara med ubåtar.

Jag betvivlar inte dina biologiska kunskaper, dock verkar du inte kunna omsätta dem i praktiken och presentera belägg för att det rimligtvis kan vara en ansamling alger som vi ser på den omdiskuterade bilden. Du har inte presenterat fakta som talar för att ansamlingar av alger, i verkligheten, kan se ut som på bilden vid tiden för bildens uppkomst. Du är så att säga en sabla teoretiker med noll förankring i verkligheten, det är min bedömning.

Jag håller med dig, men precis som du uttrycker dig(fetade), så utesluter inte de mer diskreta metoderna att man använder sig av ubåtar i sin strävan att skapa sig ett informationsövertag.

Ge dig nu, du förvillar in dig i labyrinter du inte behärskar, jag klår dig på tangentbordet och stridsfältet hur du än vrider och vänder på det. Bagdad Bob, en förebild?
Senast redigerad av OY 2014-10-24 kl. 19:30.
Citera
2014-10-24, 20:09
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Vad visades i filmen? Åtkomst nekad

Tusan, jag skall försöka få in länken igen så det funkar
------------------------
Försök ,med det här om ni blev nekade inträde på förra länken:
Практика 2009 танкер "NS CONCORD" | ВКонтакте

Kopiera in på Google sök. Videon är ca 2 minuter
Som sagt sofistikierad spaningsutrustning på bryggan samt dykarklocka på däcket.
Senast redigerad av guuben 2014-10-24 kl. 20:18.
Citera
2014-10-24, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Tusan, jag skall försöka få in länken igen så det funkar
------------------------
Försök ,med det här om ni blev nekade inträde på förra länken:
Практика 2009 танкер "NS CONCORD" | ВКонтакте

Kopiera in på Google sök. Videon är ca 2 minuter
Som sagt sofistikierad spaningsutrustning på bryggan samt dykarklocka på däcket.
ryskt hacker virus/bögig musik. kolla ej länken !
Citera
2014-10-24, 20:23
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17maj

vad för skit dräller du ur dig....hahahaha....pinsamt

fan att du måste vara desperat när dina teorier faller som ett korthus

(man kan spola fram till 30 sekunder om man vill)
Senast redigerad av guuben 2014-10-24 kl. 20:27.
Citera
2014-10-24, 20:28
Medlem
GurgelSvens avatar
Man kan dra många slutsatser om detta samt ha många olika teorier om vad som hänt i skärgården.

Men en sak kan vi konstatera och det är att vår militär fick sig en ordentlig övning som de verkligen förtjänar och Sverige fick chans att visa att vi har inte mycket, men det vi har kan göra ont.

Kom ihåg att all PR är bra PR.. Sverige är en 'stor' vapenexport och vi fick precis våra varor placerade gratis i all världens media.
Citera
2014-10-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 17maj
Den är upplagd på Vkontakte din nöt..
Citera
2014-10-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GurgelSven
Man kan dra många slutsatser om detta samt ha många olika teorier om vad som hänt i skärgården.

Men en sak kan vi konstatera och det är att vår militär fick sig en ordentlig övning som de verkligen förtjänar och Sverige fick chans att visa att vi har inte mycket, men det vi har kan göra ont.

Kom ihåg att all PR är bra PR.. Sverige är en 'stor' vapenexport och vi fick precis våra varor placerade gratis i all världens media.

PR??? Sverige har sällan fått sämre PR. Vår militära huvudfiende Ryssland skrattar åt Sverige och jag tror de flesta i andra länder som har följt detta gör detsamma. Det finns absolut ingenting att vara stolt för som svensk i denna historia. Det är och förblir ett fiasko oavsett vad man tror hände egentligen.
Citera
2014-10-24, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GurgelSven

Nej.
Ja, men utan resultat. Och det är ju ingen bra PR direkt.
Tänk dig en upptvingad rysk ubåt som i skam leds ut ur skärgården. Värdet i det skulle vara enormt!
Citera
2014-10-24, 20:38
Medlem
GurgelSvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypsilonsport550
Nej.
Ja, men utan resultat. Och det är ju ingen bra PR direkt.
Tänk dig en upptvingad rysk ubåt som i skam leds ut ur skärgården. Värdet i det skulle vara enormt!

Vad jag sett har försvaret aldrig gått ut med att det är en ubåt eller ryssar för den delen, det är media.

Det enda som vi har fått veta officiellt är att vår militär märkte av aktivitet under ytan i skärgården och de gick på högvarv.
Det är lite svårt att hitta något när man inte vet vad man letar efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in