2014-10-24, 07:27
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Du tänker ännu en gång på Zaar och hans tackling på Forsberg?

Inte konstigt att intresset för SHL bli mindre och mindre.

Och än en gång. 5:an i går är inget annat än pinsamt.
Det Zaar "gjorde" var inte jämförbart, en kollision inte en tackling där han går in för att proppa motståndaren. Inget fel att tackla för övrigt men det ska inte vara i huvudet.
Citera
2014-10-24, 07:41
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Okunskap och avundsjuka.

Vem har HV värvat dem senaste säsongerna som Du anser att vi inte behövt?
Beror ju på hur man ser på saken, du som HV-fan gillade säkert att man gick över spelarbudgeten mitt under förra säsongen när ni sög, själv kan jag tycka att HV skulle haft mer stake och satsat på den truppen man hade inför 13/14. Och i skrivande stund ryktas det om en ny back, trots att ni leder serien.

HV går det inte att vara avundsjuk på.
Citera
2014-10-24, 08:51
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP
Såg precis den omtalade tacklingen. Hur i hela helvete är det matchstraff?
Helt otroligt. Börjar ge upp hoppet om den här ligan/sporten i Sverige.
Inte konstigt att publiken sviker, det är väl bekvämare att sitta i en innebandyhall.

Jag har inte sett den tacklingen, men rent allmänt så är tackling mot huvudet förbjudet i SHL. Sedan finns det många parametrar som spelar in i bedömningen så klart. Är mottagaren låg i tacklingsögonblicket är en. I vissa situationer är ansvaret delat, dvs den som tacklar har ett visst asnvar och den som tar emot har ett visst ansvar.

Men hur som helst är tackling mot huvudet förbjudet, dock är det upp till domaren att bedöma straff etc och en domare kan göra som han vill ute på isen.
Citera
2014-10-24, 09:25
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/mattias-ek/ek-lat-tranarna-fa-vara-med-och-betala/
Jag tycker inte det är en dum tanke. När jag ser på ishockey vill jag inte se våld, då hade jag valt en MMA-gala istället.
Citera
2014-10-24, 09:25
Medlem
.-.-.s avatar
Journalisterna har hängt upp sig helt på huvudtacklingar nu, dom tror att så fort nån blir lite skadad så är det en felaktig tackling.
Jag tror domarna läser detta och blir påverkade, kändes så igår mellan HV och Skeå, det va en boarding om du knuffade nån lite i ryggen, Wennerholm är den värsta, han gör inget annat än att skriva om alla tacklingar som han anser vara felaktiga, och det är i stort sett allihopa.

Som vanligt i detta land så är det alltid journalisterna som vet bäst och nu försöker dom trycka på för att ändra reglerna i sporten hockey så att det ska passa deras perfekta värld där ingen nånsin behöver ha ont och alla lever i perfekt harmoni med varandra och glider runt på fluffiga rosa små moln.
Citera
2014-10-24, 09:30
Medlem
Draedons avatar
Å fy fan vilken härlig seger, 6 mål framåt var ju inte helt fel det heller. Bergenström visar att man behöver inte kunna åka skridskor för att hänga två kassar.

Maltes tacklingen var ful och bör rendera avstängning. Vad fan tror man annars när en kille hoppar in en tackling bakifrån som skickar motståndares huvud in i plexit när pucken är 30 meter bort? Jävla idiot, det var så skönt och rättvist att det straffade sig rejält för Växjö lökers. Lite ödets ironi när Samhall-man, eller vad tränaren heter, stod och pratade om att de jobbade på att ta mindre utvisningar och killarna på isen gjorde precis tvärt om. Snacka om vara lätta att få ur balans, många korkade utvisningar på lökers igår, vi tackar och tar emot!
Citera
2014-10-24, 10:09
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Beror ju på hur man ser på saken, du som HV-fan gillade säkert att man gick över spelarbudgeten mitt under förra säsongen när ni sög, själv kan jag tycka att HV skulle haft mer stake och satsat på den truppen man hade inför 13/14.

HV hade två val.

1. Överskrida budgeten i och med nya, dyra spelare.
2. Låta befintlig trupp kriga i botten.

Summa summarum: Vi gick till slutspel. Vad tror du hade kostat mest i det långa loppet? Riskera att åka ur SHL och kanske spendera 1-2 säsonger i AS eller att värva sig till en slutspelsplats?

Eller är det mer värt att visa "stake"?

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Och i skrivande stund ryktas det om en ny back, trots att ni leder serien.

Japp. Och det är inget konstigt alls. Hult/Davidsson meddelade redan innan säsongen startade att en back så småningom skulle in. Det är alltså en planerad värvning och ingen "nödlösning".
Senast redigerad av Emba 2014-10-24 kl. 10:11.
Citera
2014-10-24, 11:04
Medlem
Uninteresteds avatar
Kähkönen har ådragit sig hjärnskakning och en fraktur i handen. Han beräknas vara borta i 4 veckor

http://www.leksandsif.se/artikel/59120/
Citera
2014-10-24, 11:48
Moderator
sm910difs avatar
Vad är den allmänna vibben för Salos status bland leksandsbor? Hans stora utrensning verkar väl onekligen gett viss luft under vingarna nu senast samtidigt som så stora förändringar alltid skapar en del starka åsikter?
Citera
2014-10-24, 12:12
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Kähkönen har ådragit sig hjärnskakning och en fraktur i handen. Han beräknas vara borta i 4 veckor

http://www.leksandsif.se/artikel/59120/

Inte bra...

Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Vad är den allmänna vibben för Salos status bland leksandsbor? Hans stora utrensning verkar väl onekligen gett viss luft under vingarna nu senast samtidigt som så stora förändringar alltid skapar en del starka åsikter?

Pratade med en polare igår under matchen. Salo blandar och ger. Visst har många värvningar floppat medan andra har lyckats. Samtidigt måste man tänka på att Salo har en extremt begränsad budget och då gäller det att värva från obskyra/lägre ligor eller värva spelare som andra SHL-lag ratar och hoppas på att ett miljöombyte får igång spelaren. Han måste chansa. Ibland lyckas det och ibland inte.

Min åsikt är att självklart hade man ju önskat att truppen han värvade inför säsongen presterat så man slapp byta ut hälften efter 10 omgångar. Samtidigt så skiter jag fullständigt i om han fortsätter röra om så länge det genererar poäng i tabellen.
Citera
2014-10-24, 12:15
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif

Allt som är positivt med Salo just nu är att han rättar till sina egna misstag. Han har kommit undan genom åren då han faktiskt har gjort riktigt bra värvningar stundtals. Raffl, Alsenfelt, Kapstad, Tallinder, Ryno exempelvis eller finnarna i årets upplaga.

Dock har verkligheten kommit ikapp och de senaste två årens värvningar lär totalt sett saknat motstycke i historien i uselhet med tanke på hur många som fått sparken innan de spelat en enda säsong i klubben. CMore hade nåt inslag om hur dålig scoutingen är hos SHL-klubbarna och hela det inslaget kändes som ett hån mot Tommy Salo med tanke på hur uppenbart bedrövlig scoutingen är i Leksand.

Oavsett hur det går i år har jag ingen lust att se Leksand ta in 10 nyförvärv till nästa säsong och sparka 8 av dem och ta in 7 nya innan jul. Som jag ser det finns det två alternativ: Byt ut Tommy Salo eller anställ någon som kan hjälpa honom att hitta bra spelare. Jag gillar ändå att han verkar lite sjuk i huvudet och vill innerst inne att han stannar och lyckas.

Irriterande med Kähkönens skada för övrigt. Nu kommer vi återigen bara ha en bra kedja framåt. Annars har det försvarsspel som var en katastrof i inledningen blivit betydligt bättre nu vilket är hela anledningen till att spelet totalt sett blivit mycket bättre. Hoppas Kapstad kan göra som Rönnberg, Frögren och Gartner och lyfta sig betydligt när han kommer tillbaka. Han har varit bedrövlig i år men hans kvalitéer behövs.
Citera
2014-10-24, 12:38
Medlem
m4tt145s avatar
Kähkönen borta i ca 9 matcher alltså. Surt. Värvar man nytt? FF? När kommer Knuts tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in