Citat:
Ursprungligen postat av
sm910dif
Vad är den allmänna vibben för Salos status bland leksandsbor? Hans stora utrensning verkar väl onekligen gett viss luft under vingarna nu senast samtidigt som så stora förändringar alltid skapar en del starka åsikter?
Allt som är positivt med Salo just nu är att han rättar till sina egna misstag. Han har kommit undan genom åren då han faktiskt har gjort riktigt bra värvningar stundtals. Raffl, Alsenfelt, Kapstad, Tallinder, Ryno exempelvis eller finnarna i årets upplaga.
Dock har verkligheten kommit ikapp och de senaste två årens värvningar lär totalt sett saknat motstycke i historien i uselhet med tanke på hur många som fått sparken innan de spelat en enda säsong i klubben. CMore hade nåt inslag om hur dålig scoutingen är hos SHL-klubbarna och hela det inslaget kändes som ett hån mot Tommy Salo med tanke på hur uppenbart bedrövlig scoutingen är i Leksand.
Oavsett hur det går i år har jag ingen lust att se Leksand ta in 10 nyförvärv till nästa säsong och sparka 8 av dem och ta in 7 nya innan jul. Som jag ser det finns det två alternativ: Byt ut Tommy Salo eller anställ någon som kan hjälpa honom att hitta bra spelare. Jag gillar ändå att han verkar lite sjuk i huvudet och vill innerst inne att han stannar och lyckas.
Irriterande med Kähkönens skada för övrigt. Nu kommer vi återigen bara ha en bra kedja framåt. Annars har det försvarsspel som var en katastrof i inledningen blivit betydligt bättre nu vilket är hela anledningen till att spelet totalt sett blivit mycket bättre. Hoppas Kapstad kan göra som Rönnberg, Frögren och Gartner och lyfta sig betydligt när han kommer tillbaka. Han har varit bedrövlig i år men hans kvalitéer behövs.