Citat:
Ursprungligen postat av
Houke
Det är över för denna gången garanterat , det som sker nu är bara "cover up" från FM/regeringens sida ..
Efter att ha följt detta med lite insikt i FM:s arbete så är MITT tänkbara förlopp följande (obeservera vad jag TROR) :
FRA/FM snappar upp en nödsignal från tänkbar skadad rysk u-båt på svenskt vatten och drar igång insatsen, indikeringar tyder på norra skärgården vilket visar sig stämma.
I samma veva så får media nys om NS Concord som ligger precis utanför svenskt vatten o driver och kallar den "moderfartyg" och andra löjliga grejer. Ungefär samtidigt som NS Concord dyker upp i media lämnar det ryska bärgningsfartyget Professor Logachev rysk hamn med Las Palmas som slutdestination.
Det tas beslut inom vår nya KalleAnka regering att det ryska u-båten skall ledas ut på öppet hav pga deras rädsla för efterdyningar av Ryssland ( man ger dem skit per telefon helt enkelt, sen vågar man inte mer) vilket ÖB och andra inom FM blir vansinniga över !!!
U-båten leds söderut genom skärgården (vilket alla civila NONSENS observationer tyder på) under stram bevakning av svenska resurser. När insatsen når södra skärgården ihöjd med NynäsHamn så går det ut ett beslut på 10 000M säkerhetszon för obehöriga, varpå u-båten släpps ut på öppet vatten !!
U-båten går söderut och möter upp Logachev utanför Gotland, där Logachev helt plötsligt observeras av ett svenskt lastfartyg som tycker det uppträder konsigt. U-båten bogseras tillbaka till moder ryssland.
Kort därefter så uppmärkasammas en u-båt i ytläge utanför Gotland av en privatperson. Denna u-båt pratas det inte mycket om och FM säger bara att de känner till den .... Detta är HMS Gotland som avslutat sitt uppdrag att bevaka Logachev och går söderut mot Karlskrona marinbas..
Erik 21 och övriga civila observationer är farbiserade och BS !!
Kul story va
// Houke
Jag stödjer ditt resonemang. Kanske att jag möjligen skulle uttrycka mig annorlunda, men klart och kärnfullt. Så här tror jag också att det gick till.
TankFARTYGET (bäst att precisera så att man inte hamnar i en debatt om skepp och båtar) concordia gjorde det som i Ryssland kallas för Maskorivka, en avledande manöver. Tillochmed medias helikoptrar cirklade runt henne .
Samtidigt gick "Professorn" in och hämtade upp/eskorterade ut vad som nu for runt därinne och böt batterier i deras anläggningar. (som de gjort årligen sedan 80-talet, fast nu uppmärksammades av media)
Bra jobbat tycker jag
Bra jobbat också av Psyops/Försvaret som lurade media vid två tillfällen. Dels 1 då första 1 kilometersföbudet upprättades. (då ryssarna i misstag navigerade in i viken vid Nåttarö, och bhövde vägledning för att hitta ut) och 2 då man iskallt förtöjde båtar i Berga och kallade in pressen som fånglodde när man presenterade ..."ingenting"... "suckers". Samtidigt som man, ja jag vet inte...antingen hämtade saker ur havet eller föste ut de sista vilsna ubåtsmännen ur skärgården.
JAg kan tyvär inte berätta hur och varför jag vet detta, men eftersom Flashback är det sista mediet vilket bara delvis är idoktrinerat av försvarets Psyops, så håll till godo. copypasta det här för framtiden, det kan raderas...