2014-10-21, 10:51
Medlem
crachies avatar
jag tror vi får lita på att FM vet vad dem gör och löser det i nationens intresse oavsett om det är ryska ubåtar, letiska kylskåp eller en stackars förvirrad säl från norrland.
Citera
Medlem
Nesrals avatar
Någon som har koll på vart HNLMS Evertsen (F805) befinner sig? Håller den sig också utanför Gdansk?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NCC1701
Dem har hittat en ubåt men istället för att tvinga upp den lotsar dem ut den till internationellt vatten.

Våra beslutsfattare är ett skämt.

Jag håller med dig, det låter inte riktigt klokt. Dock, hur hanterar vi kränkande flygfarkoster? Vi skjuter inte ned dem, vi identifierar och avvisar dem.
Citera
2014-10-21, 10:52
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Är det så att man hittat en ubåt och håller på att eskortera den ut på internationellt vatten? Då tycker jag att om man inte sänker den så skall man visa lite ballar och gå ut i internationell press med:
Vi hittade en ubåt och kunde sänka den om vi ville, istället för tyst hemlighetsmakeri.
Citera
2014-10-21, 10:52
Medlem
Marinens VLF sändare på 38 kHz ökade uteffekten betydligt kl. 10.42 Helt klart att marinen
ger någon undervattensfarkost information. Frågan är till vem?
Citera
2014-10-21, 10:53
Medlem
Detta kostar inte mycket pengar.Båtarna är bemannade dygnet runt året runt olja går det endå+räknas som läropengar.
Citera
2014-10-21, 10:53
Medlem
crachies avatar
kul att alla är så säker på att dem verkligen eskorterar ut en ubåt nu.. media och forum har verkligen lekt viskleken med varandra.
Citera
2014-10-21, 10:54
Medlem
ispiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Rörelsemönstret sedan igår tycker jag personligen verkligen pekar på att man håller på att eskortera farkosten ut på internationellt vatten.
Visst är det så!

Operationen är över och ubåten får gå ut till det väntande moderfartyget.

Den svenska flatheten når nya höjder.

Diskriminerande att avvisa dessa migranter bara för att de kom med ubåt.

Reinfeldts öppna hjärtan måste väl även gälla bleka och svettiga ryssar i grodmansdräkt?
Citera
2014-10-21, 10:55
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nesral
Någon som har koll på vart HNLMS Evertsen (F805)
befinner sig? Håller den sig också utanför Gdansk?

Övningen avslutades ju i söndags så de bör rimligen ha återvänt till sin hemmabas i NL?
Citera
2014-10-21, 10:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Detta kostar inte mycket pengar.Båtarna är bemannade dygnet runt året runt olja går det endå+räknas som läropengar.

Någon som har en källa på det? Min uppfattning är att vi i normalläget i stort har ett kontorstidsförsvar. Pågående operation renderar i extrainkallad personal och övertidsersättningar av stora mått, jag är helt övertygad.
Citera
2014-10-21, 10:58
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Någon som har en källa på det? Min uppfattning är att vi i normalläget i stort har ett kontorstidsförsvar. Pågående operation renderar i extrainkallad personal och övertidsersättningar av stora mått, jag är helt övertygad.

Lägg av nu, klart som fan dom har vakt. Är alltid några plutoner som har det.
Citera
2014-10-21, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Marinens VLF sändare på 38 kHz ökade uteffekten betydligt kl. 10.42 Helt klart att marinen
ger någon undervattensfarkost information. Frågan är till vem?
Hur vet du det och vad används denna VLF sändare till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in