Citat:
Ursprungligen postat av
Pre 1914
Concord är ett privat fartyg på internationellt vatten som kreml inte kan beodra på något vis.
Men något jag inte förstår är varför det väntar på order om att få gå in till primorsk om det redan varit där?
Det hela är väldigt ologiskt. Låt oss säga att man bor bredvid en livsmedelsbutik och att man sedan behöver handla mjölk, men affären öppnar inte förrän om 7 timmar. Tar man då på sig skorna, går 5 kilometer åt andra hållet, går några varv i en cirkel, går tillbaka hemåt, tvärvänder tillbaka åt fel håll, och sedan stannar?
Nja...folk här inne får gärna tala om hur vanligt det är att oljetankers snurrar runt sig själva i 2 veckor långt ifrån där de själva anger att de ska lasta olja hur länge som helst, jag köper det inte. Den där Primorsk-storyn har de kommit på i efterhand, förut stod det ju "Danish Straits", sedan "St.Petersburg" och först nu "Primorsk" som destination.
Men som sagt, om någon visar några exempel på tankers som betett sig likadant på MarineTraffic får jag tänka om, jag kan då inte hitta det.