2014-10-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Jag tror försvaret med näbber och klor vill hålla sina riktiga bevis hemliga, därför slänger de ut sådana här hundben som detta foto till media så att de ska nöja sig. De ljuger om allt. Det enda bevisen de har är troligen radioupptagningen, men det vill de desperat hemlighålla för ryssen. Allt är ett spel. Ett avancerat schackparti.

Enda sättet att bemöta en ljugande motståndare är att själv ljuga. Annars kommer ryssan att äta oss levande.

Självklart är det så. Alla måste komma ihåg en sak, det ligger inte i medias intresse att presentera sanningar. Media vill dramatisera så mycket som möjligt eftersom detta innebär läsare. Drama drar folk och folk = Profit.

Allt som försvaret delger massmedia i detta ärende, ingår i en större plan, tro aldrig något annat.
Citera
2014-10-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ylvis
Skrev tidigare och undrade hur länge en ubåt klarar sig under vatten innan den måste upp? Tänker på syret exempelvis. För den kan väl inte gömma sig därnere föralltid. Och hur djup är skärgården egentligen? Någon kanske kan ge mig ett exempel på hur stor den är i jämförelse med något annat?
Syre kan utvinnas ur havsvattnet, teknologin finns hos större ubåtar. Arbetshypotesen här tycks väl vara att det är en mini-ubåt, och då är förmodligen batteritiden den svagaste länken.
Citera
2014-10-20, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Så den svartklädde mannen var endast en hobbyfiskare?

Här är han, sveriges mest eftersökte man!
http://www.tv4.se/nyheterna/senaste
Citera
2014-10-20, 22:45
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Det är ju det som har skett hittills. Det har gått åt helvete märker du väl!?

Vad har gått åt helvete?
Citera
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Jag tror försvaret med näbber och klor vill hålla sina riktiga bevis hemliga, därför slänger de ut sådana här hundben som detta foto till media så att de ska nöja sig. De ljuger om allt. Det enda bevisen de har är troligen radioupptagningen, men det vill de desperat hemlighålla för ryssen. Allt är ett spel. Ett avancerat schackparti.

Enda sättet att bemöta en ljugande motståndare är att själv ljuga. Annars kommer ryssan att äta oss levande.

Vi ser ju nu hur rysk media hånar oss. De är en del av statens propagandamaskineri.

TACK! ännu en som skriver som mig.

det är så här spelet spelas! vi kommer troligtvis inte få reda på något mer intressant, däremot sitter FM på en massa saker vi bara kan drömma om att det skulle läcka ut.

finns en hel del hemligheter jag har fått ta del utav med personer som jobbar inom flottan. Men ej fått ta del utav nått om denna incidenten.

Enligt dom har det trappats upp mycket den senaste åren.
Citera
Medlem
Men det här Expressen nyss rapporterade att tungt beväpnad militär kommit till Stavsnäs och sedan körts ut i Skärgården. Är det för att eventuellt söka igenom öar? Beväpnade marksoldater har ju inte tidigare skeppats ut?
Citera
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BGH
Enligt marinetraffic.com är hon nu på väg mot Primorsk. Det finns ett Primorsk i Kaliningrad (tidigare känt som Fischhausen)...

Kollade upp Primorsk max längd på fartyg dom kan ta emot är 152 meter.NS concorde är 244 meter långt,blir tajt parkering
Citera
Medlem
Citat:

Vi ser ju nu hur rysk media hånar oss. De är en del av statens propagandamaskineri.

Förklara för mig vad FM tjänar på detta. De framstår som kompletta idioter och förtroenedet och anslag sänks. Alla måste väl vara överens om att nuvarande skick på försvaret inte duger till någonting, därav måste det till pengar, då funkar det inte att sitta och leka som att man har någonting att komma med. Det är kontraproduktivt.
Citera
2014-10-20, 22:46
Medlem
Om vi nu hypotetiskt säger att det är en ubåt fullt bemannad någonstans i Stockholms skärgård. Borde den inte upptäckas förr eller senare? Jag menar, man har väl granskat området rätt rejält den senaste tiden och kör med allt ifrån radar till avlyssning under vatten. Eller är skärgården så galet stor? Och djup framförallt? Förstår inte hur ryssarna tänkt, för i så fall har dom ju verkligen målat in sig i ett hörn. Men, å andra sidan - förutsatt att allting fungerar till 110% därnere - så är det väl bara att vänta tills vi svenskar ger upp, lämnar området och sen kan man smidigt lämna vattnet osedd?

Förstår dock inte vad som egentligen skiljer denna incident, ifrån när ryssarna(?) körde in med ett plan tidigare i år? Eller är inte det en lika stor biggie, då vi snabbt upptäckte det och skickade ut det ifrån vårt luftrum?
Citera
2014-10-20, 22:47
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillschumi
Förklara för mig vad FM tjänar på detta. De framstår som kompletta idioter och förtroenedet och anslag sänks. Alla måste väl vara överens om att nuvarande skick på försvaret inte duger till någonting, därav måste det till pengar, då funkar det inte att sitta och leka som att man har någonting att komma med. Det är kontraproduktivt.

De som behöver veta sanningen informeras naturligtvis om det. Dessa är samma personer som bestämmer anslagen.
Citera
2014-10-20, 22:48
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillschumi
Varför framstår de som idioter? De har skött situationen på ett föredömligt sätt, trots att försvaret idag är så nedmonterat. Snarare borde det öka chanserna till ökat anslag.
Citera
2014-10-20, 22:49
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Ingen stor grej, det var en här i tråden som postade bilden och vi disk detta som svensk ubåt, i lördags em om jag inte missminner mig, dock antog vi att det var en av marinens ubåtar med ytspan och sonar som täppte till utloppet från dalarö. Denna båt har aldrig aktualiserats som den eftersökte. Det finns en länk på båten som han la upp på FB, möjligtvis kanske DN hämtat uppgifterna härifrån.
Däremot säger det ett och annat om Lasses förmåga till logiskt tänkande att han ger sig ut med sin ubåt i närheten av Marinens gigantiska pådrag för att hitta och sänka just en ubåt. Ungefär lika smart som att ge sig ut i skogarna den här veckan iklädd en älgkostym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in