Eftersom artikeln beskriver att de körde på något som var under vattnet så måste det vara faktiskt ryska ubåten, därav ger det en anledning varför den ryska ubåten skulle vara skadad. Jag har svårt att tro att lysbojen är så bred under vattnet att ett fartyg kan krocka med den delen innan de ens upptäcker att det är en lysboj som är framför dem.
Det skulle också betyda, som jag skrev i ett tidigare inlägg, att deras kommunikationsboj och annat (motor? den som omvandlar till syre? etc) kan ha skadats vid kollisionen och därav måste de upp till ytan för att kunna ha kontakt med sitt moderskepp/hembas och kanske få in syre i ubåten. Spekulationerna är ju som sagt oändliga.
Jag har sett uppgifter som var att dom körde på ett "okänt undervattensföremål, en vitboj, en gulboj, en lysboj" allt verkar mer bero på vilken tidning man läser. Tror svd skrev okänt undervattensföremål.
Någon leker ju med Sverige rejält.
Obama ringde Löfven för ett antal dagar sedan, för att prata om "Ebola".
Det är känt sedan tidigare att USA vill att Sverige ska gå med i Nato.
Mycket möjligt att detta är ett test för att bevisa att FM är totalt värdelösa och i sin tur leda Sverige in i ett Nato-medlemskap.
Foliehatten på. Tror inte att ryssen är inblandad i detta.
Men FEL TRÅD för fan! Starta en ny. Det är lika relevant at snacka rysk kaviar och belett.
Kan inte se någon av båtarna nu. Nån som vet om Professorn håller kurs mot sthlm fortfarande?
Den jag enkelt hittar är HNLMS Amsterdam som för 7 minuter sen styrde SSV i 16 knop öster om Gotland. Tvivlar starkt på att den skulle vara på väg hem om det sjönk ryska jätteubåtar i den skärgård den just övat i.
Edit: Tvåa och långt efter. Som vanligt.
Senast redigerad av DreamTwister 2014-10-19 kl. 23:19.
Nej, det är inte ens det som står i artikeln. Har du ens läst innehållet? Det står att Dmitrij Donskoj rapporterats utanför Sveriges kust, av en rysk sida. Det står även att det bekräftats av nordisk media. Vilket inte stämmer.
Jag har inte googlat ubåten, jag är inte bra på polska.
Snubblade över länken.
Nånting är uppenbarligen i görningen annars snurrar inte en tanker på ett och samma ställe sådär såvida de inte kört vilse eller tappat rodret.
Något mer du vill veta?
Vart befinner sig NS Concord just nu och varför syns den ej på marinetraffic?
Därför man får inte in signalen över hela östersjön från Ais:en. Jo andra båtar i närheten får in den. Men oavsett så tror inte jag att dom stängt av den eftersom det skulle verkligen inte fylla någon funktion