2014-10-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pcfreak
Nå som kan ryska ?

http://priyom.org/media/132448/s28-4625usb-20141019-090644z-msg-byargon.ogg

Någon form av krypterad text. Han räknar upp olika namn (på människor) och siffror. Allt mellan ental till hundratal.
Senast redigerad av charter 2014-10-19 kl. 23:04.
Citera
Medlem
Någon leker ju med Sverige rejält.
Obama ringde Löfven för ett antal dagar sedan, för att prata om "Ebola".
Det är känt sedan tidigare att USA vill att Sverige ska gå med i Nato.
Mycket möjligt att detta är ett test för att bevisa att FM är totalt värdelösa och i sin tur leda Sverige in i ett Nato-medlemskap.

Foliehatten på. Tror inte att ryssen är inblandad i detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavistamannen
Jag är inget troll!!! Jag ser bara sanningen för vad den är!! Det finns inget att hitta i Stockholms skärgård!

Hittade förövrigt denna sidan?

http://barentsobserver.com/en/security/worlds-largest-submarine-remains-duty
Vad betyder kartan till höger?

Att Dmitry Donskoi befinner sig utanför Afrikas kust?!
Sovjet/Ryssland byggde 9 st typhoon klass ubåtar varav 3 st skrotade.
Artikeln du länkade är 3 år gammal. Gå och lägg dig.
Citera
2014-10-19, 23:03
Medlem
TheTransporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Om bilden på valen/ubåten nu har tagits från en film. Varför publiceras inte ett filmklipp istället? Då får man ju se med egna ögon hur föremålet beter sig och det kommer bli lättare att identifiera det.

För att FM kanske inte vill det!
Citera
2014-10-19, 23:04
Medlem
Relativt ny pos på HNLMS Amsterdam. 8 minuter sedan. Öster om Gotland.
Citera
2014-10-19, 23:04
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1263018,Dmitrij-Donskoj-tonie-u-wybrzezy-Szwecji-Media-na-pokladzie-rosyjskiego-okretu-znajduje-sie- ponad-sto-osob

Dmitrij Donskoj rysk ubåt befaras sjunkit utanför sthlm m 100 man enligt denna polska länk?
Det blir inte mer sant bara för att samma uppgift dunkas in i olika tappning flera gånger. Polskie radio är polens public service och borde vara trovärdig. Angåend uppgiften om en sjunken mega ubåt citerar de dock en mycket mindre trovärdig sida som är anti-putin och heter rusjev.net. De i sin tur citerar det där twitterkontot som vi redan har haft upp i tråden och som man lätt kan ställa sig skeptisk till.

Ni som vill driva den osannolika tesen att en Typhoon har sjunkit i skärgården/östersjön - ta i så fall fram lite nya trovärdiga uppgifter. Lägg annars ned.
Senast redigerad av Madagascar 2014-10-19 kl. 23:08.
Citera
2014-10-19, 23:06
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Varför låter man pundaren Göran Frisk uttala sig om allt och inget. Allt han gör är att snacka skit.

Blöh. Håll käften gubbjävel.

Vem ska hindra honom? Han är en guldgruva för pressen, hyfsat initierad och villig att babbla om allt möjligt. En pensionär som tar chansen att vara i händelsernas centrum igen när alla andra kniper käft. Kvällsblaskorna skiter i om det han säger är sant bara man får något spektakulärt att skriva om så...
Citera
2014-10-19, 23:07
Medlem
kuk-eriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Varför skulle holländarna eskortera ett ryskt "forsknings"fartyg menar du?

Ja du! Det vet jag egentligen inte, uutan bara spekulerar. Jag menar nog lite att allt är en räddningsaktion och inte en katt och råtta lek.

Men jag är säkert naiv och kanske tror ryssen om gott!

För att fortsätta spåna
Har Sverige fått in en träff som gjort att det sjönk?
Kan eskorten vara till för att övervaka att det inte ryssen hittar på jävelstyg på vägen?
De får hämta sin skit på botten och sen pratar man inte mer om det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uaex
Sovjet/Ryssland byggde 9 st typhoon klass ubåtar varav 3 st skrotade.
Artikeln du länkade är 3 år gammal. Gå och lägg dig.

Jag är alltså ett troll för att jag inte tror på att en ubåt på över 150 m befinner sig i Stockholms skärgård? Gå och lägg dig själv, vi fattar att du vill att det ska vara ryssarna. Även om det är det, kommer ingenting att hittas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Om bilden på valen/ubåten nu har tagits från en film. Varför publiceras inte ett filmklipp istället? Då får man ju se med egna ögon hur föremålet beter sig och det kommer bli lättare att identifiera det.

Varför skall några bilder/filmer publiceras i detta läget överhuvudtaget?
Citera
2014-10-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undedist
Inspelningen är ju asgammal, dom rabblar upp ryska namn och siffror. Det är lite så UVB-76 (The Buzzer) fungerar. Här kan du läsa mer:
http://en.wikipedia.org/wiki/UVB-76

Visst är UVB-76 svingammal och hypad MEN..

99,9% så sänder den bara bööööö böööö bööööö osv väldigt sällan sänder den något annat.

OM det nu är så att den sänt siffror och annat just nu senaste dagarna så är det faktiskt rätt intressant då det betyder att någon Ryss nånstans har fått en order att utföra nånting.
Det är inget litet heller då UVB-76 som sagt 99,9% av tiden bara bööar.

Som sagt jag har ingen aning om den sänt siffror och annat senaste dagarna så ska inte säga för mycket men OM den har det så är det märkligt.
Citera
2014-10-19, 23:08
Medlem
Phil.Leotardos avatar
Det enda man kan säga med säkerhet är att det kommer bli en spännande P3-dokumentär om ett par år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in