2014-10-19, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperChihuahua
Breaking:

Källa https://twitter.com/PavelShehtman

Osäker om hen är:

..eller:
en typhoon-sub. låter inte troligt
Citera
2014-10-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knake
totalt översatt hittills:

ZÖHÄF ROMYEXÛCDK (en serie prickar som inte är morse) XMÛÄD IKEDWI

hittills:

ZÖHÄF ROMYEÛCDK ....... XMÛÄD IKEDWIEEJRM XORXQFFchX LF UÛÄ KZ
Citera
Medlem
De som varit i STHLMS skärgård och buskasmygit/simmat har redan lämnat. Man kommer inte hitta något på den platsen nu. Dock dyker det upp några frågor:

-Blev Försvarsmakten lurad och vad missade man på annan plats?

- Vad händer med detta om Försvarsmakten inte lyckas hitta några "konkreta bevis"? Mediernas rapportering har nu ändrat vinkelt till att vara mer ifrågasättande som "trolig", "möjlig kränkning" osv.
Presenterar FM inga konkreta bevis nu kommer detta inte bli någon whiskey on the rocks...
Citera
Medlem
rymdugglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
Precis! DMITRI DONSOKI är från norra flottan.. och mannen på Twitter hade en bekant i norra flottan.
Sedan är frågan hur SSBN skulle ta sig in till Sverige, och då Stockholms skärgård utan att märkas..
Därför.. tror jag att teorin kan uteslutas, men något sjunker iaf.

Kanske att det monstret har kalvat ur sig en liten liten ubåt som fått problem inomskärs nu då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymduggla
kommentar till klippet för 3 timmar sen "Она утонула" vilket enligt google betyder " she drowned"

Inte en chans att den feta fan kan lala in i skärgården och lägga sig och dö på botten. Om så är fallet så tycker jag vi kan lägga våra Visbykorvetter på land och stycka dom. En sådan best skall man hitta snabbt.
Citera
2014-10-19, 21:19
Medlem
Citat:
Där så började det bli ordentligt intressant igen!

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_submarine_Dmitri_Donskoi_%28TK-208%29

En SSBN inne i svenska skärgården, skulle inte tro det. Sådana båtar har en enda uppgift, och det är att hålla sig gömda långt ute till havs!
Citera
2014-10-19, 21:20
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Citat:
kommentar till klippet för 3 timmar sen "Она утонула" vilket enligt google betyder " she drowned"
Detta är kusligt och högst anmäkrningsvärt
Citera
Medlem
Förutom när ryssen kör på grund, så verkar det som vi aldrig kan fånga en u-båt. Är det så otroligt svårt? Tvivlar på att vi nånsin kommer få tag i nån u-båt sålänge den inte för egen maskin kört på grund
Citera
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
En Typhoon. Världens största U-båt, 175m lång och 12 m djupgående. Kan ens ett sådant monster ta sig in i u-läge i de aktuella fjärdarna!?

Hur lång var ns concord
Senast redigerad av tlcswe 2014-10-19 kl. 21:23.
Citera
Medlem
rymdugglas avatar
Haha, nä absolut inte att den gått in i sthlm, det skulle man se från rymden! men den kan väl mycket väl ha planterat ut en mini sub som jag skrev ovan! tro inte att jag tror att en typhoon klass ligger i skärgården nej nej!
Citera
2014-10-19, 21:21
Medlem
dagsmejas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneStepBeyond
Varför tror du att det är NATO?

NATO har nyligen haft en övning i skärgården tillsammans med marinen.
Sverige är inte neutralt längre, utan alliansfritt. Sverige har tränat militärt och delat underrättelser med NATO sedan 50-talet.

Motivera gärna NATO.
Varför inte? Enligt Uppdrag granskning jagade Sverige Nato-ubåtar i Horsfjärden på 80-talet. Även om Sverige övar med Nato så betyder det inte att de kan kränka våra vatten utan att meddela oss. Du verkar sjukt naiv.
Citera
2014-10-19, 21:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knake
hittills:

ZÖHÄF ROMYEÛCDK ....... XMÛÄD IKEDWIEEJRM XORXQFFchX LF UÛÄ KZ

Syntest, eller vad ska bokstäverna användas till?

Jag känner mig trygg, flashbackdetektiverna konkurrerar med FRA.

Berätta nu vad syftet med ditt bokstavsrabblande är, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in