2014-10-19, 19:15
Medlem
Amatörerna SVT har sina klåpare på plats för att direktsända Försvarsmaktens presskonferens

http://www.svt.se/nyheter/sverige/forsvarsmakten-haller-presskonferens-1

Bristfällig ljud och bild som vanligt !

De har väl skickat ut några PRYO elever som vanligt !
Citera
2014-10-19, 19:15
Medlem
blofeld88s avatar
År det inte en ubåtsjaktoperation för att vi saknar resurser till det? Fattade ni vad han menade?
Citera
2014-10-19, 19:16
Medlem
MADs avatar
Det var en mycket flat presskonferens från försvarsmakten.
Vadå undersökande operation? Om det inte är ett svenskt objekt så ska det upp till ytan med alla tillgängliga medel.
Det är nästan så man börjar tro att det är fejk alltihop.
Citera
Medlem
Greger-The-Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transhult
Bilden ligger nu på försvarsmaktens sida http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2014/10/bilder-fran-operationsomradet/
Är bilden tagen med en Lettisk potatiskamera eller?
Citera
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Till vilken nytta då?
Spionera? Avlyssning? Fråga Putin. Du svarade ju inte på mitt motargument, hur i helvete ska de kunna åka i Stockholms skärgård med trasigt styrsystem, och om det är ett misstag borde de väl meddela svenska försvarsmakten för att inte riskera att bli sänkta?
Citera
Medlem
motarbetars avatar
Han nämnde 3 observationer, men det betyder väl inte att de tror att det är samma farkost?

det kan likaväl röra sig om dykare eller vad som helst?
Citera
2014-10-19, 19:17
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
False flag-operation.. ?

Taken from the foreward of "The Secret War Against Sweden - US and British Submarine Deception in the 1980s" by Ola Tunander
Jo, och Ola Tunander är främst känd för att ha drivit sin tes om att det aldrig var Sovjet utan Nato som härjade runt i vår skärgård i 35 år nu. Han kan möjligtvis ha rätt i något fall, men framför allt är han otroligt partisk. Om han inte var avlönad akademiker skulle han ha betraktats som en rättshaverist, en propellerskalle som har snöat in på osannolika konspirationsteorier. Var snäll och undersök dina källor innan du postar deras skräp.
Citera
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Sa han precis att det egentligen är fritt fram för främmande nationer följt av ett litet hånskratt?
hånskrattet var i så fall riktad till journalisten. Klart som fan att man inte kan kontrollera allt vatten 24/7.

Citat:
Ursprungligen postat av Ardlok
Observationer har gjorts på kanholmsfjärden, nämndöfjärden och jungfrufärden. Fotot togs 10:15 idag
Om jag inte hörde fel så mottogs bilden 10:15 men att FM inte vill säga vilken tid bilden faktiskt togs.

Citat:
Ursprungligen postat av tedbundylive
Amatörerna SVT har sina klåpare på plats för att direktsända Försvarsmaktens presskonferens

http://www.svt.se/nyheter/sverige/forsvarsmakten-haller-presskonferens-1

Bristfällig ljud och bild som vanligt !

De har väl skickat ut några PRAO elever som vanligt !
Jag uppfattade det som att det var något allmänt fel eftersom han tog om allting från början efter att ljudet blev bättre. Jag såg/lyssnade dock bara med ett halvt öra så jag kan ha fel.
Citera
Medlem
Vad är det för konstigt rutnät på bilden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ardlok
Man förnekar nödsignalen, men vil inte kommentera om krypterade medelanden (=erkänner?).

Japp. Den där nödsignalen har jag som framgått aldrig trott på!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blofeld88
År det inte en ubåtsjaktoperation för att vi saknar resurser till det? Fattade ni vad han menade?

Det är ingen ubåtsoperation eftersom man inte vill nämna om man jagar ubåt, miniubåt, grodmän osv därav nämner man undervattensoperation.
Citera
2014-10-19, 19:18
Medlem
Vad är det man ser på bilden förutom en björk?
http://z.cdn-expressen.se/images/08/42/0842209f70a14307a7f17c6f915f49bb/970.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in