Citat:
Ursprungligen postat av
schoonhosen
Detta har jag med upptäkt.
Hela i mitt liv har jag varit lurad men så slog det över. "Varför gör de så här?"
Blev nästan kristen igen. Allt blev glasklart. Alla försöker lura och hetsa för att tjäna på det.
Folket betyder ingenting, vi är endast marionettdockor.
Knappast att Ryssland attackerar Sverige! De attackerade inte ens Krim. Det var ukraina som gjorde det där. Va trött man blir.
Tror inte jag heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
terrant
Börjar tänka på när Kursk sjönk och att det funnits amerikanska ubåtar i närheten av den ryska flottövningen.
Det är väl inte otroligt att ryssarna skickat ut ubåtar nu när Sverige och NL haft övning i Östersjön för att titta lite.
Har vi någon ubåts-expert som vet vilka ev problem/olyckor en utbåt kan stöta på under ett spaningsuppdrag?
Flera länder, även Ryssland har haft flottövningar i Östersjön och ubåtar har deltagit.
Det var då som detta hände:
http://www.exponerat.net/ryska-krigsfartyg-hotade-forskare/
Det har senare framkommit och rapporterats i bl.a. finsk media att de ryska militärerna varnade för att de under övningen hade begränsade möjligheter att ändra kurs. Flaggningen på skeppet sade det. Fast i svensk pk-media så rapporterar man hellre att "ryssarna hotar".
Citat:
Ursprungligen postat av
Kid-Stardust
Det är inte omöjligt att det finns en ubåt där men den har inte kommit dit av nåt jävla misstag i så fall. Det är allt jag säger.
Den är inte rysk heller. Det är iaf min tro.