2014-10-17, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bersac
Nu eller alldrig.

Aldrig stavas aldrig med två l.

Någon måste snart veta vilket område i skärgården det rör sig om?
Citera
2014-10-17, 19:02
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apologi

Kanholmsfjärden enligt SvD.
Citera
2014-10-17, 19:02
Medlem
Ratis avatar
Citat:

EDIT: Felpost. För sent ute.
Citera
2014-10-17, 19:04
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Enligt SvD handlar det om Kanholmsfjärden.
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Är det nu invasionen börjar???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afireball
Något som är värt att notera är att de enbart säger "främmande undervattensverksamhet", och de har satt in markförband. Givetvis kan man bedriva fast spaning efter ubåtar från land, men det kan ju också röra sig om attackdykare.

Haha, vad tror du attackdykare gör för nåt? För inte fan attackerar dom ubåtar iaf...
Citera
2014-10-17, 19:05
Medlem
Citat:

Kanholmsfjärden enligt tidigare hörsögen från postare i tråden.
Intressant nog påstår wikipedia att en undervattensanläggning för torsk blev skadad där 2011.
så det måste vara minkar.
Citera
2014-10-17, 19:07
Medlem
anartris avatar
Det hela är väldigt märkligt. Varför Skulke ryssen vilja provocera fram en opinion som stödjer ett medlemskap i NATO? Vad Skulke ryssen ha att vinna på detta? Hur troligt är det att dom skulle börja annektera delar av Sverige? Inte så troligt. Jag ser det här som ren och skär propaganda, samt att det ställer den nya och svaga regeringen i en mkt besvärlig sits. Hur ska regeringen hantera en majoritet som stödjer NATO? Det är fan borgarna som ligger bakom det här för att sänka sossarna! Ingen som kan luska fram om Carl Bildt har en ubåt i sin ägo?
Citera
2014-10-17, 19:07
Medlem
Afireballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dddanne
Haha, vad tror du attackdykare gör för nåt? För inte fan attackerar dom ubåtar iaf...

Nej nej. Menade att det kan vara främmande makt som har a-dyk i skärgården och att det är det som försvarsmakten letar efter. Givetvis skickar vi inte våra a-dyk för att jaga ubåtar haha
Citera
2014-10-17, 19:08
Medlem
Greger-The-Negers avatar
Dags att ta hem vår ambassadör och skicka hem deras om det visar sig att det är ryssen igen.
Citera
2014-10-17, 19:08
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Ryssland obviously! Efter den senaste tidens aktiviteter kan man bara utgå från att det är dem. De vill helt enkelt ha koll på sina grannländers aktivitet. Med tanke på den nya regeringen och försvarsmaktens storlek jämfört med 80-talet. Jag känner mig lugn!

Vill ryssen rövknulla oss, go ahead vi kan skicka ut militanta genusforskare.

Tipsar om den senaste P3 dokumentären
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/440846?programid=2519&playepisode=440846

nu tycker jag att du är väldigt löjlig. Vadå genusforskare, det är väl för fasiken inte dem man först skickar ut eller? Jag skulle först och främst rekommendera dialogpoliser!

Men kan inte detta ha något samband med dessa explosioner som hörts den senaste tiden runt om i Sverige??
Citera
2014-10-17, 19:09
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anartri
Det hela är väldigt märkligt. Varför Skulke ryssen vilja provocera fram en opinion som stödjer ett medlemskap i NATO? Vad Skulke ryssen ha att vinna på detta? Hur troligt är det att dom skulle börja annektera delar av Sverige? Inte så troligt. Jag ser det här som ren och skär propaganda, samt att det ställer den nya och svaga regeringen i en mkt besvärlig sits. Hur ska regeringen hantera en majoritet som stödjer NATO? Det är fan borgarna som ligger bakom det här för att sänka sossarna! Ingen som kan luska fram om Carl Bildt har en ubåt i sin ägo?
Putin vill visa att hans vodkastinkande u-land dominerar och gör som dom vill i östersjön.
Nato: Ja tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in