2014-10-17, 18:29
Medlem
Snuttepuffs avatar
...presskonferensens enda budskap är "Det händer något, men vi vill inte gå in på vad."

Så mycket information klarade dom av att dela med sig av. Patetiskt. Den främmande makt som nu är här och rotar runt (om det nu inte är nya minkar) vet redan vad som händer. Dom enda som ska hållas ovetande är som vanligt vi som betalar kalaset. Ja, en vanlig dag i Sverige med andra ord.
Citera
Medlem
Ska vara mer än 200 personer ute i Skärgården som är där ute och jobbar, verkar vara allvarligt.
Citera
Medlem
Den pressträffen gav inte något mer än vad som redan kommit fram.

En "trovärdig" källa säger sig ha uppgifter av något slag gällande främmande undervattensverksamhet. Försvaret tar det på allvar och undersöker.

Undrar vad de menar med trovärdig källa. Borde ju vara någon/något mer än bara en stugägare som sägs sig sett något, får jag hoppas.
Citera
Medlem
henduriks avatar
Fler än 200 inblandade i operationen enligt presskonferensen.
Citera
Medlem
Klemos avatar
Låter lite som "trovärdig" information från privatperson? Kanske någon som sett någon sorts smuggling av större skala.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
En fullt berättigad fråga. Naturligtvis kan det vara så.

Vad annat än ryssen skulle det egentligen kunna vara? Vilka andra länder har ett intresse av att reka i Stockholms skärgård? Förutsatt att uppgifterna stämmer, givetvis.
Citera
Medlem
tzjs avatar
Kommer dom fram till att det är en rysk provokation, så hoppas jag dom lägger en bombmatta över hela jävla området.

NATO-ubåtar har ju tidigare varit och nosat i skärgården, men frågan är om dom är inblandade denna gången.
Citera
2014-10-17, 18:30
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Hörde jag rätt att han sade att det var betydligt fler än 200 personer involverande i operationen?
"Är det 100 eller 200?"
"Det är fler än så"

OM det nu är Ryssland så förstår jag inte vad herr Putin tänker med. Han vill ju att vi INTE ska in i NATO, varför hetsar han i så fall?
Citera
2014-10-17, 18:31
Medlem
Kan inte vissa människor få ryckningar i ansiktet när dom ljuger? Personen som höll presskonferensen gjorde det flera gånger, ryckte alltså.
Citera
2014-10-17, 18:32
Medlem
Mer än 200 man från förvaret på plats, verkar vara stort.
Citera
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Misstänker Lola:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/knolvalen-lola-simmar-utanfor-faro

Men efter presskonferensen som gav INGENTING så kan man inte avskriva Lola.
Citera
Medlem
Enligt presskonferensen har man nyligen startat operationen. Möjligt att man inväntat mörkret för att förflytta marktrupper på land!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in