Äntligen! Nolltoleransen ska äntligen läggas ned. Hur tror ni att det här kommer påverka scenen? Jag tänker att nu kommer buffen, förhoppningsvis, inte vara lika alert. Saker kommer få sitta längre, och då kommer det nog att produceras mer kvalitet, som i sin tur kommer att inspirera yngre generationer.
Stämmer det verkligen att Stockholm är Europas enda stad utan lagliga väggar? Menar dom då som staten tillhandahåller? Finns väl på Cyklopen osv men räknas kanske inte?
Stämmer det verkligen att Stockholm är Europas enda stad utan lagliga väggar? Menar dom då som staten tillhandahåller? Finns väl på Cyklopen osv men räknas kanske inte?
Stämmer bra, även i Sverige är Stockholm den enda staden utan lagliga väggar.
Lagliga väggar drar folk att måla där dom får.
Dock tveksamt att det kommer ske utan kontroll i Stockholm.
I Malmö där jag bor har vi haft lagliga graffittiväggar så länge jag kan minnas och det har alltid fungerat bra och självfallet är det väggar på ett kommunägt hus. Nolltolerans mot graffitti är och förblir tramsig "konstsharia".
I min stad hade dom ett jävla trams med att börja med lagliga väggar. Argumentet var att närområden kommer att få klotter och tomma burkar etc. Efter första och största väggen kom, märkte dom att närområdet och hela staden hade mindre olagligt "klotteri" än förr. Nu har d kommit mera och mera lagliga.
Bor i Finland och nolltoleransen kom ju med fittiga väktare som var helt brutala mot målare. Det ledde till ett stort hat mot väktarfirmorna och en speciell väktare - "Petri Lokka", jävla fitta. På varje olaglig piece (int nu kanske varje) men ändå, stog det Lokka187 elr liknande. De fick väl staten att tänka.
Bor i Finland och nolltoleransen kom ju med fittiga väktare som var helt brutala mot målare. Det ledde till ett stort hat mot väktarfirmorna och en speciell väktare - "Petri Lokka", jävla fitta. På varje olaglig piece (int nu kanske varje) men ändå, stog det Lokka187 elr liknande. De fick väl staten att tänka.
Varför måste man måla på andras väggar? Är det för dyrt att köpa själv? Eller finns det något självändamål i att måla på andras saker istället för sina egna?
Det har tills nu varit förbjudet att måla graffitiliknande motiv på offentliga väggar Stockholm. Oavsett om man haft tillstånd eller inte.