2014-10-15, 01:16
Medlem
Tja. Vet inte riktigt om rubrik och tråden är riktigt rätt, om inte så hoppas jag någon kan flytta tråden osv. Försökte söka också men hittade inget som stämde in på min fråga.

Iallafall, har ett lättare morfinberoende efter att haft rejäla smärtor inför en höftoperation så har ätit Oxycontin 5mg i ca 3 månader (10-30mg/dag) samt Oxynorm 5mg i ca 3 månader (mellan 5-20mg/dag). Nu när operationerna är gjorda så tycker ju självklart läkarna, och jag, att äta massa morfintabletter är onödigt...

Men, när jag börjar närma mig ca 15 timmar utan tablett så börjar det göra ont i höften igen + knäna (har haft problem med dom i ca 15 år så har ont "växtvärk" i dom dygnet runt) men när denna smärta kommer så gör det något djävulskt ont. Vid ca 20 timmar så gör hela kroppen ont och det känns som att höften håller på bli hopklämd samt att knäna vilken sekund som helst ska mer eller mindre explodera. Självklart säger läkarna att detta bara sitter i mitt huvud och att jag ska äta mer alvedon (äter 6 tabletter 665mg av dom dagligen).

Har brutit både fingrar, armbåge m.m men denna smärta är verkligen i en helt egen klass och tar jag en oxynorm samt en oxycontin så är smärtan borta i ca 15 timmar innan den kommer tillbaks på precis samma sätt igen.

-Så mina frågor till er, är det normalt att man vid avvänjning får "fantom"-smärtor i kroppen för att kroppen vill ha mer piller?
-Har ni tips på hur man kan linda det hela på bästa sätt? Enligt läkarna så är det alvedon som gäller för hela slanten men det är ju lite deras svar på mer eller mindre allt känns det som.

Har gått ifrån att knappt klara 6 timmar utan att få kallsvettningar, må allmänt dåligt till att ligga på den nivån jag är på nu.

Tack på förhand!
Citera
2014-10-15, 05:20
Medlem
Hej! Har en liknande historia med Oxy under ca 4 månader i liknande mengder. Innan jag fick ut allt ur systemet och mådde normalt igjen tog det 6-7 dagar, Imodium hjelper mot kass mage som var mitt størsta problem. Men den ursprungliga verken er borta (som tur er!) Lycka Till!
Citera
2014-10-15, 10:35
Bannlyst
Ja det är vanligt.
Försök härda ut, det kommer inte att ta alltför lång tid. Dag 3 är värst.

Edit: Om du klarar av att ta benso utan att fortsätta sedan, i ungefär 5 dagar så hjälper det en del.
Senast redigerad av IPlayCSToGetaGF 2014-10-15 kl. 10:44.
Citera
2014-10-15, 18:49
Medlem
Tackar för svaren. Ser inte fram emot dag 3 om 20 timmar känns som det gör men är väl bara bita ihop och hoppas på det bästa då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in