Citat:
Ursprungligen postat av
heroinsunrise
http://www.vivitrol.com/About/AlcoholDependence
Inga sidoeffekter om du skulle dricka, dock minskat alkoholsug. Ursprungligen avsett för behandling av opiatberoende.
Problemet med den medicinen är att den inte bara minskar alkoholsuget, den kan också väldigt enkelt minska suget efter att öht gå upp ur sängen genom att blockera ett av kroppens belöningssytem (opiat receptorerna).
Jag tror inte ett dyft på dessa mediciner så som naltrexon, naloxon och antabus. Det är bara piller som förhindrar att man kan bli hög just den dagen med massa biverkningar. Är man så osäker på vad man vill så tycker jag uppriktigt sagt att man kan bespara sig lidandet av att gå igenom flera abstinenser bara för att sedan trilla dit igen. Behöver man dessa mediciner är man i mina ögon inte alls redo att sluta och det är ett bra mycket bättre alternativ att byta till något annat som påverkar samma system (gabapentin/lyrica/benzo för alkohol t.ex). Har läst någon stuide för ett tag sen om att gabapentin t ex hjälper till att återställa GABA balansen i hippocampus efter långvarigt alkoholmissbruk. Tror mycket mer på något sådant än ett piller som förhindrar en att bli hög för dagen, för det är ju alltid en dag imorgon också.