2014-10-09, 21:15
Medlem
Varför har du både Nozinan och Mirtazapin? Abilify kan störa sömnen. Ta den på morgonen istället om den stör sömnen. Har du svårt att somna och prompt vill ha neuroleptika så skit i mirta och nozinanna och kör på Quetiapin istället. Inte samma hangover dagen efter.
Citera
2014-10-10, 11:58
Medlem
Det va ett bra råd min läkare ska ringa på måndag...
Citera
2014-10-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rahan
Ingen neuroleptika är bra då det permanent förändrar din hjärna och förstör den du föddes till att vara.

Om man föds med ett fel på hjärnan då?
Citera
2014-10-11, 02:22
Medlem
Livet är ångest. Det är det som moderna människor inte fattar. Läs Kierkegaards böcker, skrevs för drygt 150 år sen... Läs historia om antiken. Där kan man snacka om ångest.

Med all respekt för diagnoser och de handikapp som NP-störningar kan innebära, och de förtjänster som en effektiv farmakologisk behandling kan medföra, så vill jag göra en personlig reflektion:
Jag har känt minst ångest de tider som de materiella förhållandena har varit som torftigast och tillvaron endast kretsat kring överlevnad! Mest ångest har jag upplevt när jag haft en förslösad vecka av icke-aktivitet, med allsköns bekvämligheter omkring mig. Det bästa har varit strapatser i ödemarker, där så grundläggande behov som mat, vatten och tak över huvudet har varit huvuduppgifterna att säkra. Det är i avstampet i misärens bottendy som den mest vitala känslan, självförtroendet och harmonin infunnit sig.

Jag skulle kunna snacka om farmaka och kontrollera interaktioner, men det får din/dina egna läkare göra. Paketlösningen omfattar så mycket mer.
Citera
2014-10-11, 11:53
Medlem
E.W.s avatar
Man bör inte ta Abilify oå kvällen. Sömnproblem är inte ovanligt.

Hos många skapar Abilify ångest. Behöver man ett neuroleptikum mot paranoia, och samtligt har ångest, bör man välja Seroquel/Quetiapin (inte Abilify).
Citera
2014-10-11, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khaini
Om man föds med ett fel på hjärnan då?

Atypiska preparat gör dig bra för stunden, men du kommer bli slav under medicinen efter ett tag och då blir det bara värre för dig än det var tidigare.
Citera
2014-10-11, 14:51
Bannlyst
Det var en salig blandning måste jag säga. Jösses vilket kaos det måste vara i din hjärna av all medicin som är antagonister och agonister till samma receptorer. Jag tycker det är sanslöst att blanda neuroleptika, stimulantia och fentiazinderivat sådär under ett helt dygn.
Citera
2014-10-11, 14:52
Bannlyst
Tycker det låter aningen mycket.

Varför ge så många nedåt när du också ska ta uppåt. Känns som man borde kunna stryka lergigan. Åtminstone.
Citera
2014-10-11, 16:25
Medlem
Idag när jag va på ica fick jag en psykotisk ångestattack den där Abilify verkar anningen klen blev riktigt dålig... Måste bytta den eller lägga till en bättre neuroleptika, måste undvika neuroleptika jag går upp i vikt av... Har haft Zyprexa och Risperdal innan men gick upp för mycket i vikt... Har gått ner 15 kg av Abilify enda bra med den... Jag vet inte varför de har satt in så mycket medicin men jag är en samhälls fara utan de...
Citera
2014-10-11, 16:27
Medlem
Tar Abilify på kvällen för humöret också så jag inte får utbrott...
Citera
2014-10-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visigotien
Idag när jag va på ica fick jag en psykotisk ångestattack den där Abilify verkar anningen klen blev riktigt dålig... Måste bytta den eller lägga till en bättre neuroleptika, måste undvika neuroleptika jag går upp i vikt av... Har haft Zyprexa och Risperdal innan men gick upp för mycket i vikt... Har gått ner 15 kg av Abilify enda bra med den... Jag vet inte varför de har satt in så mycket medicin men jag är en samhälls fara utan de...

Du har gjort dig till en samhällsfara utan de, som jag skrev, slav under medicinerna.
hade du inte tagit medicinerna och gått anger management och DBT tror jag du hade förstått dig bättre själv och inte behövt leva med medicinerna.

Har du testat att röka gräs istället? kan ju garantera dig att du hade mått bättre fysiskt och psykiskt av det
Citera
2014-10-11, 18:50
Medlem
Vad har du för diagnos? Varför har du Abilify? Har du haft psykos? Om den bara är stämningsstabiliserande så kan du lika gärna testa EP mediciner som tex Tegretol eller Lamotrigin. De stör inte sömnen lika mycket. Neuroleptika ska man ha på minsta verksamma dos. Ju högre dos destå mer biverkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in