Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-10-03, 20:24
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnaps
Efter störtfloden av aggressiva onyanserade pajkastningsinlägg det senaste dygnet gällande Realisten och nytt NMR-parti så kanske det nu går att diskutera lite seriöst om det vi diskuterade innan, såsom SvPs framtida politik, inklusive yttrandefrihet, landets suveränitet, banker, abort, religion, ..., men nu utan de mest extrema fundamentalisterna som förmodligen är mer intresserade av vad Klas Lund har att förtälja.
Med tanke på att du tar upp mina inlägg i vårt replikskifte tidigare som exempel, så är det intressant om det är mig du avser. Dina slutsatser är än intressantare.
Citat:
Nu "hör" jag dock fundamentalisterna skrika att "vi" inte skall härma SD genom att närma oss mainstream, men om det skall vara någon mening med ett parti överhuvud taget, alltså att vinna röster i ett val, så måste de rösterna komma någonstans ifrån! Det är inte som att sälja datorer, där man kan öka den totala marknaden genom att skapa efterfrågan. I politik finns det inte mer än 100% röster, så någonstans måste de komma ifrån. Till övervägande delen kan man naturligtvis kannibalisera på SD, men jag menar att det räcker inte, även om det finns massor av SD-väljare som är extremt missnöjda med SDs totala eftergivenhet till Expo and sionistiska lobbyorganisationer, förutom den totala avsaknaden av en etnisk dimension.
Men alltså? Ser du seriöst på det politiska ideologiska klimatet som statiskt, där man måste anpassa sig efter de åsikterna som finns och som aldrig kommer att förändras? Var rösterna "kommer någonstans ifrån", är de personer som du genom opinionsbildning till allmänheten(genom att först vinna den politiskt medvetna minoriteten) har förändrat åsikterna hos.

Att SD kom fram som parti till riksdagen 2010, och blev 13% 2014, beror inte på att "man vann de befintliga rösterna", utan för att man förändrade folks tankar. Med "man" menar jag inte bara partiet i sig, utan alla opinionsbildare som är politiskt medvetna och diskuterar med andra och för ut budskap till allmänheten.

Det finns en anledning till att media är A och O. Media styr folks tankar och uppfattningar. Media får folk att stödja politiska ståndpunkter, eller inte stödja vissa politiska ståndpunkter. Partier blir inte invalda till makten för att de "gått till val på de statiska ståndpunkter befolkningen har".
Citat:
Det finns en närbesläktad fråga till homoäktenskap som dock har en nationalistisk bäring: inseminering av lesbiska radikalfeminister! Det har faktiskt en genetisk konsekvens, förutom ekonomisk konsekvens! Skulle man säga ja till det så gynnar man den genpol som har en förhöjd predestination för att vara radikallesbisk. Inte bra! Dessutom mycket dåligt för barnet, och för de flesta nationalister upplevs det som direkt kulturmarxistiskt och vämjeligt. Därför totalförbud!
Alltså va? Förespråka förbud av inseminering om kvinnan har vissa politiska ståndpunkter? Skojar du?
Citat:
Jo, jag vet faktiskt det — jag har läst dokumentet (undanskymt någonstans).
Men empiri visar, att så fort frågan kommer på tal, så börjar både anhängare och belackare av SvP tala om "kasta ut", "utvisa", etcetera. Och här i tråden talar signaturen Deliberately om deportation, och inte nog med det, utan deportation av rasfrämlingar!! Vilket härligt positivt ord va, som signalerar kärlek till medmänniskor! Och som om inte ens det var nog, så skall denna deportation enligt denne anhängare ske redan vid tillfället då nationalister har makt, och då talar han om minst 2 miljoner människor!!! (Referens: (FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP och (FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP)

För att vara lite polemiskt elak: Deportation, ja det var vad Stalin sysslade med! Så hur stor marknadsandel kan man tänkas få i Sverige med ett parti vars medlemmar vill idka en deportationspolitik á la Stalin?!

Det där är faktiskt ingenting annat än ren och skär extremism och fundamentalism och idioti!! Om partiet inte förmår göra sig av med sådana föreställningar hos medlemmar och anhängare, med eller utan uteslutningar, så är det helt enkelt adjöss och återgång till sandlådan som gäller!

Nog med elak polemik.
Ska vi vara korrekta så är jag inte anhängare av någon specifik organisation.

Att konstatera vad som måste göras för överlevnad torde väl inte vara så upprörande för den som vill se svenskarna överleva.

Ditt prat om marknadsandelar är lite intressant. Hur stora marknadsandelar tror du det beräknades finnas när kulturmarxisterna genomförde sin invandringspolitik och sin antisvenska ideologi och politik? Fanns det sådana marknadsandelar att vinna hos svenska folket? Att gå till val på massiv främmande invandring? Det fanns inga sådana marknadsandelar. De skapade stödet för den politiken genom att genom media ändra folks tankar och uppfattningar.

Huruvida Stalin genomförde deporteringar(mig veterligen inte ut ur landet) har ingen betydelse för det faktum att det är vad som måste ske för att svenskarna ska överleva. Och svenskarna måste överleva! Kalla det deportering eller utvisning eller återvandring eller hemresa eller "att hjälpa människor hem" eller vad du vill, det betyder samma sak. Deportering är det som Israel håller på med, deportering är något Tyskland håller på med, något Sverige håller på med, Storbritannien, Frankrike, USA, alla existerande länder håller på med deporteringar, så vad som är så anmärkningsvärt med det ser jag inte.
Citat:
En viss återflyttning är säkerligen möjlig (och önskvärd). Främst av de problematiska klientelen, t.ex de kriminella, de som ljög etcetera, vilket är gott nog för det är de som främst orsakar problemen. Men det påverkar inte demografin radikalt. Den syrier som byggt upp ett stort framgångsrikt och lönsamt företag här i Sverige (ja sådana finns faktiskt) har vi väldigt svårt att repatriera, och nyttan med en sådan repatriering är högst begränsad samtidigt som priset är väldigt högt. Säkert kommer många invända, men empiri talar för min sak.
Vad är det för "högt pris" du talar om som det innebär att eventuella företagande syrier skulle åka hem?
Citera
2014-10-03, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512

Jag skulle personligen inte bli förvånad ifall detta stämde, jag bidrog inte till valfonden pga att jag inte kunde se att pengarna skulle göra någon större nytta. Generellt segt så skall man inte tro att bara pengar i sig hjälper med tanke på att etablerade partier har mångmiljonbudget och att partierna med störst valbudget ofta inte är de som går bäst. Media har betydligt större betydelse än vilken valbudget att visst parti har.

Om jag hade 100 miljoner kr liggandes i ett (framgångsrikt) aktiebolag så skulle jag aldrig få för mig att sjänka dessa till ett politiskt pafti utan jag skulle göra som judarna och försöka ta kontroll över eller starta media(ex genom att ta över en konkursad/konkursmässig tidning), dess utom slipper man skatta för pengarna om de används till investeringar.

Precis. Därför har jag valt att stötta realisten.se och motgift.nu snarare än partiet. Hur många flygblad och hur snygga valtidningar man kan trycka till en valkampanj är knappast av lika stor betydelse som hur många man kan nå ut till under en lång tid med intressanta nyhetsartiklar, analyser, osv. Jag vill uppmana alla att prenumerera på exempelvis Framåt, Motgift, Nya tider, m fl. Att bygga upp en alternativ nationell media är mycket viktigt, minst lika viktigt som att bygga ett parti. Att det finns ett (snart två) nationalistiska partier är naturligtvis bra, men vilken roll spelar det om ingen förklarar varför svensken ska ta ställning för sitt eget folk?
Senast redigerad av knaz_mongo 2014-10-03 kl. 22:02.
Citera
2014-10-03, 22:21
Medlem
I en kommentar på Nordfront framkommer nu information om att hela SvP är infiltrerat:

Citat:
Det kan inte röra sig om något annat än massiv infiltration av hela partiet. Det är ingen konspirationsteori med foliehatt på toppen utan ett rent faktum. Det vi ser nu är ett parti som plockas isär bit för bit, man för man. Den stora frågan är vem jobbar de för?

https://www.nordfront.se/realisten-se-lagger-ner.smr#comment-166216

Det är ju en intressant uppgift. Om det är sant blir ju hela den här soppan ännu sjukare. Helt klart är att det måste vara Motgift, som ju hela tiden har motarbetat SvP, som ligger bakom denna massiva infiltration och nästan har lyckats förstöra hela partiet totalt nu.

Enda hoppet om räddning är att kasta ut Motgiftgänget med anhängare. Lika bra att få det gjort snabbt. Kampen för att rädda partiet och rensa ut giftormarna är i full gång, men De Geer meddelar på Motgift att de inte tänker lämna partiet frivilligt:

https://www.motgift.nu/2014/10/i-vatt-och-torrt/
Senast redigerad av Tygfisk 2014-10-03 kl. 22:49.
Citera
2014-10-03, 22:29
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfisk
Det är ju en intressant uppgift. Om det är sant blir ju hela den här soppan ännu sjukare.
Nä vad nån random tjomme på Nordfront av alla ställen spekulerar om eller påstår är totalt ointressant, ungefär lika ointressant som vad slutpixlat skriver.

Citat:
Helt klart är att det måste vara Motgift, som ju hela tiden har motarbetat SvP, som ligger bakom denna massiva infiltration och nästan har lyckats förstöra hela partiet totalt nu.

Nä det är inte Motgift som är problemet, utan det är shills som påstår sig vara nationalister av tygfisk typ som har orsakat problem för partiet. Vilket säkert tygfisk är mycket nöjd med btw.
Senast redigerad av gavlip 2014-10-03 kl. 22:36.
Citera
2014-10-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Nä vad nån random tjomme på Nordfront av alla ställen spekulerar om eller påstår är totalt ointressant, ungefär lika ointressant som vad slutpixlat skriver.

Nämen vadå, det är ju en intressant uppgift. Och om det är sant blir ju hela den här soppan ännu sjukare. Vore intressant om någon ur SvP:s partistyrelse kunde bekräfta eller dementera uppgiften. Både Eriksson och Pekkarinen har ju haft användare här på flashback.

Citat:
Nä det är inte Motgift som är problemet

Nähä, så Motgift är inte problemet? Då kan ju du försöka förklara varför det, as we speak, pågår en stenhård kamp där de goda makterna inom partiet försöker rensa ut giftormstrojkan och deras lömska, konspiratoriska anhang? Striden kommer att bli hård, för Jonas De Geer gick alldeles nyss ut och meddelade att man inte kommer att lämna partiet frivilligt.
Senast redigerad av Tygfisk 2014-10-03 kl. 22:47.
Citera
2014-10-03, 22:48
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Nämen vadå, det är ju en intressant uppgift.

Om jag skriver på min blogg att det är allmänt känt att ni shills efter en hård arbetsdag av spammande brukar smörja in er i bajs och delta i gemensamma bögsexorgier är det då en "intressant uppgift" som du kan bekräfta eller dementera?

Motgift blir attackerade för att konceptet är bra, de har potential att bli stora och nå ut till många personer därför är de "farliga".
Senast redigerad av gavlip 2014-10-03 kl. 23:46.
Citera
2014-10-03, 23:14
Medlem
Citat:
Om jag skriver på min blogg att det är allmänt känt att ni shills efter en hård arbetsdag av spammande brukar smörja in er i bajs och delta i gemensamma bögsexorgier är det då en "intressant uppgift" som du kan bekräfta eller dementera?

Svår fråga. Jag tror det är bäst att du frågar baggebo1 om det. Han är så att säga nestorn när det gäller kremlologisk uttydning av blogginlägg. Om blogginlägget innehåller något om att någon på Motgift smörjer in sig i bajs, deltar i bögsexorgier, plågar hundvalpar, våldtar barn, dyrkar djävulen eller något liknande, misstänker jag att han kommer att nicka vist, tugga lite på sin pipa och säga: "Det var ju verkligen en intressant uppgift..."
Senast redigerad av Tygfisk 2014-10-03 kl. 23:16.
Citera
2014-10-03, 23:26
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Svår fråga. Jag tror det är bäst att du frågar baggebo1 om det. Han är så att säga nestorn när det gäller kremlologisk uttydning av blogginlägg. Om blogginlägget innehåller något om att någon på Motgift smörjer in sig i bajs, deltar i bögsexorgier, plågar hundvalpar, våldtar barn, dyrkar djävulen eller något liknande, misstänker jag att han kommer att nicka vist, tugga lite på sin pipa och säga: "Det var ju verkligen en intressant uppgift..."

Slutsatsen är den att någon gör diverse liknande påståenden rätt ut i tomma luften utan att komma några belägg för sina påståenden så är det inte alls någon "intressant uppgift".
Citera
2014-10-03, 23:46
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:

Två frågor.

Tror du att du med dina löjliga, rätt platta och överdrivna inlägg de senaste timmarna haft en positiv verkan för Motgift?

Varför är du beredd att kasta Realisten, som ägs av partiet, under bussen så enkelt (tredje stycket), men så fanatisk i ditt försvar av Motgift? Det du skriver i det jag länkat framstår nämligen som oerhört obalanserat, 'biased' och subjektivt i förhållande till allt märkligt och konstigt som emanerat från Motgift.

Vore intressant att höra, fler än jag undrar nog var dina verkliga lojaliteter ligger. För knappast är det hos SvP, med dina synnerligen nesliga angrepp på Realisten - som ju som sagt - ägs av partiet.

Tacksam för svar.
Senast redigerad av Guillounism 2014-10-03 kl. 23:48.
Citera
2014-10-04, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Två frågor.

Tror du att du med dina löjliga, rätt platta och överdrivna inlägg de senaste timmarna haft en positiv verkan för Motgift?

Allt jag skrev i de senaste inläggen var mer eller mindre direkt copy-pastat från diverse motgifthatartirader som baggebo1 har fyllt tråden med under rätt lång tid nu. Om du tyckte det var "överdrivet", varför protesterade du inte då han skrev det? Och om du ogillar "överdrivna" inlägg, varför protesterade du inte då JuliusSeverus och CommanderRockwell förespråkade att människorna inom SvP skulle "hängas i lyktstolpar" och "giftormarna" skulle rullas i tjära och fjädrar?

Citat:
Varför är du beredd att kasta Realisten, som ägs av partiet, under bussen så enkelt (tredje stycket), men så fanatisk i ditt försvar av Motgift? Det du skriver i det jag länkat framstår nämligen som oerhört obalanserat, 'biased' och subjektivt i förhållande till allt märkligt och konstigt som emanerat från Motgift.

Ingen vore gladare än jag om Realisten kunde utvecklas till en stark, välbesökt nyhetssajt. Men faktum är att sedan Björn Björkqvist tog över som redaktör har det bara gått utför. Den nedgångsperioden har pågått i ungefär ett och ett halvt år nu, tror jag. Jag tycker att man borde ha tagit en del av valfonden, anställt någon kompetent redaktör för pengarna och givit honom i uppdrag att rycka upp sajten. Men det gjorde man inte. Kanske var det inte möjligt att få tag på någon? Jag vet inte.

Hursomhelst, skyll inte på mig om du tycker att Realisten har "kastats under bussen". Nedläggningsbeslutet har fattats av partiet. Jag utgår från att man inte hade lagt ned Realisten om man hade bedömt att det gick att få fart på sajten igen.

Det enda jag har påpekat när det gäller Realisten är att det inte var konstigt att De Geer, Söderman och Eriksson valde att starta Motgift om alternativet var att sitta och skriva på den ganska vanskötta sajt som Realisten faktiskt var under Björn Björkqvists ledning.

Citat:
Vore intressant att höra, fler än jag undrar nog var dina verkliga lojaliteter ligger. För knappast är det hos SvP, med dina synnerligen nesliga angrepp på Realisten - som ju som sagt - ägs av partiet.

Anledningen till att jag försvarar Motgift är att den här tråden de senaste veckorna har varit rena orgien av lögnaktig smutskastning av Motgift. Jag gillar sajten och skapade därför ett konto i syfte att bemöta de värsta dumheterna.
Citera
2014-10-04, 01:07
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Anledningen till att jag försvarar Motgift är att den här tråden de senaste veckorna har varit rena orgien av lögnaktig smutskastning av Motgift. Jag gillar sajten och skapade därför ett konto i syfte att bemöta de värsta dumheterna.
Motgift smustkastas i huvudsak för att det är ett bra koncept, alternativmedia 2.0 om man så vill, ljud och kanske bild i framtiden. Det kan bli stort och bra.
Citera
2014-10-04, 01:36
Medlem
StigAllans avatar
Nu tar vi nya tag gossar och väljer att se framåt istället för att gnälla som kärringar!

Dem som har friska fräscha idéer istället för gnäll och klagan kan gärna delge oss andra dessa!
Plus 4 k är en framgång oavsett och det går att förbättra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in