Citat:
Med tanke på att du tar upp mina inlägg i vårt replikskifte tidigare som exempel, så är det intressant om det är mig du avser. Dina slutsatser är än intressantare.
Efter störtfloden av aggressiva onyanserade pajkastningsinlägg det senaste dygnet gällande Realisten och nytt NMR-parti så kanske det nu går att diskutera lite seriöst om det vi diskuterade innan, såsom SvPs framtida politik, inklusive yttrandefrihet, landets suveränitet, banker, abort, religion, ..., men nu utan de mest extrema fundamentalisterna som förmodligen är mer intresserade av vad Klas Lund har att förtälja.
Citat:
Men alltså? Ser du seriöst på det politiska ideologiska klimatet som statiskt, där man måste anpassa sig efter de åsikterna som finns och som aldrig kommer att förändras? Var rösterna "kommer någonstans ifrån", är de personer som du genom opinionsbildning till allmänheten(genom att först vinna den politiskt medvetna minoriteten) har förändrat åsikterna hos.
Nu "hör" jag dock fundamentalisterna skrika att "vi" inte skall härma SD genom att närma oss mainstream, men om det skall vara någon mening med ett parti överhuvud taget, alltså att vinna röster i ett val, så måste de rösterna komma någonstans ifrån! Det är inte som att sälja datorer, där man kan öka den totala marknaden genom att skapa efterfrågan. I politik finns det inte mer än 100% röster, så någonstans måste de komma ifrån. Till övervägande delen kan man naturligtvis kannibalisera på SD, men jag menar att det räcker inte, även om det finns massor av SD-väljare som är extremt missnöjda med SDs totala eftergivenhet till Expo and sionistiska lobbyorganisationer, förutom den totala avsaknaden av en etnisk dimension.
Att SD kom fram som parti till riksdagen 2010, och blev 13% 2014, beror inte på att "man vann de befintliga rösterna", utan för att man förändrade folks tankar. Med "man" menar jag inte bara partiet i sig, utan alla opinionsbildare som är politiskt medvetna och diskuterar med andra och för ut budskap till allmänheten.
Det finns en anledning till att media är A och O. Media styr folks tankar och uppfattningar. Media får folk att stödja politiska ståndpunkter, eller inte stödja vissa politiska ståndpunkter. Partier blir inte invalda till makten för att de "gått till val på de statiska ståndpunkter befolkningen har".
Citat:
Alltså va? Förespråka förbud av inseminering om kvinnan har vissa politiska ståndpunkter? Skojar du?
Det finns en närbesläktad fråga till homoäktenskap som dock har en nationalistisk bäring: inseminering av lesbiska radikalfeminister! Det har faktiskt en genetisk konsekvens, förutom ekonomisk konsekvens! Skulle man säga ja till det så gynnar man den genpol som har en förhöjd predestination för att vara radikallesbisk. Inte bra! Dessutom mycket dåligt för barnet, och för de flesta nationalister upplevs det som direkt kulturmarxistiskt och vämjeligt. Därför totalförbud!
Citat:
Ska vi vara korrekta så är jag inte anhängare av någon specifik organisation.
Jo, jag vet faktiskt det — jag har läst dokumentet (undanskymt någonstans).
Men empiri visar, att så fort frågan kommer på tal, så börjar både anhängare och belackare av SvP tala om "kasta ut", "utvisa", etcetera. Och här i tråden talar signaturen Deliberately om deportation, och inte nog med det, utan deportation av rasfrämlingar!! Vilket härligt positivt ord va, som signalerar kärlek till medmänniskor! Och som om inte ens det var nog, så skall denna deportation enligt denne anhängare ske redan vid tillfället då nationalister har makt, och då talar han om minst 2 miljoner människor!!! (Referens: (FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP och (FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP)
För att vara lite polemiskt elak: Deportation, ja det var vad Stalin sysslade med! Så hur stor marknadsandel kan man tänkas få i Sverige med ett parti vars medlemmar vill idka en deportationspolitik á la Stalin?!
Det där är faktiskt ingenting annat än ren och skär extremism och fundamentalism och idioti!! Om partiet inte förmår göra sig av med sådana föreställningar hos medlemmar och anhängare, med eller utan uteslutningar, så är det helt enkelt adjöss och återgång till sandlådan som gäller!
Nog med elak polemik.
Men empiri visar, att så fort frågan kommer på tal, så börjar både anhängare och belackare av SvP tala om "kasta ut", "utvisa", etcetera. Och här i tråden talar signaturen Deliberately om deportation, och inte nog med det, utan deportation av rasfrämlingar!! Vilket härligt positivt ord va, som signalerar kärlek till medmänniskor! Och som om inte ens det var nog, så skall denna deportation enligt denne anhängare ske redan vid tillfället då nationalister har makt, och då talar han om minst 2 miljoner människor!!! (Referens: (FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP och (FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP)
För att vara lite polemiskt elak: Deportation, ja det var vad Stalin sysslade med! Så hur stor marknadsandel kan man tänkas få i Sverige med ett parti vars medlemmar vill idka en deportationspolitik á la Stalin?!
Det där är faktiskt ingenting annat än ren och skär extremism och fundamentalism och idioti!! Om partiet inte förmår göra sig av med sådana föreställningar hos medlemmar och anhängare, med eller utan uteslutningar, så är det helt enkelt adjöss och återgång till sandlådan som gäller!
Nog med elak polemik.
Att konstatera vad som måste göras för överlevnad torde väl inte vara så upprörande för den som vill se svenskarna överleva.
Ditt prat om marknadsandelar är lite intressant. Hur stora marknadsandelar tror du det beräknades finnas när kulturmarxisterna genomförde sin invandringspolitik och sin antisvenska ideologi och politik? Fanns det sådana marknadsandelar att vinna hos svenska folket? Att gå till val på massiv främmande invandring? Det fanns inga sådana marknadsandelar. De skapade stödet för den politiken genom att genom media ändra folks tankar och uppfattningar.
Huruvida Stalin genomförde deporteringar(mig veterligen inte ut ur landet) har ingen betydelse för det faktum att det är vad som måste ske för att svenskarna ska överleva. Och svenskarna måste överleva! Kalla det deportering eller utvisning eller återvandring eller hemresa eller "att hjälpa människor hem" eller vad du vill, det betyder samma sak. Deportering är det som Israel håller på med, deportering är något Tyskland håller på med, något Sverige håller på med, Storbritannien, Frankrike, USA, alla existerande länder håller på med deporteringar, så vad som är så anmärkningsvärt med det ser jag inte.
Citat:
Vad är det för "högt pris" du talar om som det innebär att eventuella företagande syrier skulle åka hem?
En viss återflyttning är säkerligen möjlig (och önskvärd). Främst av de problematiska klientelen, t.ex de kriminella, de som ljög etcetera, vilket är gott nog för det är de som främst orsakar problemen. Men det påverkar inte demografin radikalt. Den syrier som byggt upp ett stort framgångsrikt och lönsamt företag här i Sverige (ja sådana finns faktiskt) har vi väldigt svårt att repatriera, och nyttan med en sådan repatriering är högst begränsad samtidigt som priset är väldigt högt. Säkert kommer många invända, men empiri talar för min sak.