2011-12-14, 17:08
Medlem
Framtidsatlets avatar

Har du råd att kura har du fan råd att äta riktig mat. Lägg dig på 200 gram protein istället, kommer defintivit vara tillräckligt, och mer därtill. 1 kilo kyckling om dagen och du är där. Vill du variera kan du ju äta 500 gram kyckling och 500 gram köttfärs. Eller varför inte go crazy nån dag och käka 1 kilo nötfärs?

Sedan är det bara att variera resten av energibehovet med fett och kolhydrater i den fördelning du önskar ha. Lite vitaminer och mineraler osv kan ju vara fint att få i sig också.
Citera
2014-10-03, 10:47
Avslutad
Kände inte för att göra en ny tråd så jag lånar den här.

Känner som TS, lite illamående. Idag innan och efter träning så tog jag en protein/kolhydrat-drink av sorten: Mutant mass. Muscle Mass Gainer.. Har svårt att gå upp i vikt förutom att träna så det var bästa tipset från snubben i proteinbutiken. Enligt anvisningarna ska man ha fyra skopor med pulver till vatten alternativt mjölk. Snubben i affären rekomendera tre skopor. Men det känns ändå lite luftigt i magen av det här.. Köpte dessutom icecream-vanilla-smaken.. Smakar bra men börjar nästan redan få lite kräk-känslor av det. 7kg-påse…

Hur som helst. Som en tidigare i tråden skrev, 2g protein per kg? Väger 86kg. Räcker 172 g pulver för mig för en drink med vatten? Försöker äta så bra som möjligt. Ett tag åt jag tills jag nästan kräktes, kändes inget vidare. Började i Maj förra året och hade ett kort uppehåll i två månader av en muskelinflammation.

Alla tips är jag tacksamma för.
Senast redigerad av Gosif 2014-10-03 kl. 11:20.
Citera
2014-10-03, 12:48
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Kände inte för att göra en ny tråd så jag lånar den här.

Känner som TS, lite illamående. Idag innan och efter träning så tog jag en protein/kolhydrat-drink av sorten: Mutant mass. Muscle Mass Gainer.. Har svårt att gå upp i vikt förutom att träna så det var bästa tipset från snubben i proteinbutiken. Enligt anvisningarna ska man ha fyra skopor med pulver till vatten alternativt mjölk. Snubben i affären rekomendera tre skopor. Men det känns ändå lite luftigt i magen av det här.. Köpte dessutom icecream-vanilla-smaken.. Smakar bra men börjar nästan redan få lite kräk-känslor av det. 7kg-påse…

Hur som helst. Som en tidigare i tråden skrev, 2g protein per kg? Väger 86kg. Räcker 172 g pulver för mig för en drink med vatten? Försöker äta så bra som möjligt. Ett tag åt jag tills jag nästan kräktes, kändes inget vidare. Började i Maj förra året och hade ett kort uppehåll i två månader av en muskelinflammation.

Alla tips är jag tacksamma för.

Du är inte den enda som fått problem med Mutant kan jag säga. Men nu när du ändå köpt på dig 7kg så får du göra det bästa av situation. Prova 2-3 skopor + fullkornsmacka. Då får magen lite att jobba med vilket är viktigt. Minns att jag mådde rätt illa när jag hävde i mig gainers utan något till.
Blev bättre med en macka till, eller någon frukt.

Förlita dig inte på pulver. Ta du 2-3 skopor per dag, och ät riktig mat utöver det. Ät inte så att du mår dåligt, för det får du inte ut något av alls. Man ska må bra av att träna och äta rätt, inte tvärtom.
Du får experimentera lite tills att du hittar ett vinnande koncept så du får du bäst effekt samtidigt som du mår bra av det.
Citera
2014-10-03, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Du är inte den enda som fått problem med Mutant kan jag säga. Men nu när du ändå köpt på dig 7kg så får du göra det bästa av situation. Prova 2-3 skopor + fullkornsmacka. Då får magen lite att jobba med vilket är viktigt. Minns att jag mådde rätt illa när jag hävde i mig gainers utan något till.
Blev bättre med en macka till, eller någon frukt.

Förlita dig inte på pulver. Ta du 2-3 skopor per dag, och ät riktig mat utöver det. Ät inte så att du mår dåligt, för det får du inte ut något av alls. Man ska må bra av att träna och äta rätt, inte tvärtom.
Du får experimentera lite tills att du hittar ett vinnande koncept så du får du bäst effekt samtidigt som du mår bra av det.

Tack så hemskt mkt för informationen. Lingongrova är ett bra alternativ till drinken kanske? Vad säger du angående protein per kg? Räcker två skopor tror du? Har en 800ml-shaker.. Så tre skopor går, om jag skakar på rätt sätt och slipper klumpar i botten. I annat fall så kan jag köra med 2 skopor. Hur många drinkar per dag när jag inte tränar respektive tränar tycker du är rekomenderat?
Citera
2014-10-03, 13:42
Medlem
Tjugofems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Du är inte den enda som fått problem med Mutant kan jag säga. Men nu när du ändå köpt på dig 7kg så får du göra det bästa av situation.

Det är inte så konstigt eftersom deras rekommenderade portion är 4x så mycket som de andra. Om ni tar typ 1-2 skopor istället för 4 så ska ni se att det går lättare. Inte så konstigt att kroppen reagerar på det sättet när det blir så mycket kalorier på en gång, pröva mixa en pizza och drick den så kommer ni få ont i magen också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in